söndag 26 maj 2013

Slapparhelg för vargamamman


Hela helgen var ledig o jag drog mot Verde Valley, söderut en sådäringa 11 miles...
Där fann jag en cowboyshop/antikaffär...med ALLT..tur jag aldrig hann ta med dig hit  E Strössel...det hade kostat skjortan.... ;o)


Finfina sporrar o bett i silver, nåt du önskar?


Vet inte riktigt vad den här killen heter..ganska unik i sitt slag om du söker en udda pojkvän, fniss


För svalare tider...


Nya o begagnade sadlar...




Antik men fungerande symaskin för $750




Ojojoj, det gällde att hålla hårt i plånboken minsann..


Behöver kidsen nåt på tassarna?


Eller kanske du själv saknar nåt...här begagnat hyllan för boots..


Haha, värsta coolingbootsen med Gustav..


Gamla traktorsitsar har fått ett nytt liv!


Lite taggtrådskunskap...



Mer som var väldigt frestande...


Spoookey del av affären med döing som övervakade kunderna..


Var ska sleven va om inte ... i taket...nej..vänta nu..hur var det??


Sen fortsatte vi o hamnade på en fleamarket där jag shoppade upp mina sista cash....för en stor abalonesnäcka, ett handgjort skinnbälte o en bit lammskinn...av den här mulemannen...han undrade om jag behövde en mulesadlle...och, en dag kanske jag faktiskt gör det!



Den här urcoola lådan med en superfin målning på locket blev min för 10 bucks...med kort..för potatis o lök..


För 800 dollar hade denna också blivit min...


Vi drog vidare på jakten efter ett evenemang som inte en käft i den lilla byn visste var det var...så ut på landet, vi blev visade hitan o ditan..de härjade på radion hela dan om det o vi hittade dit kl 5 just när allt hade stängt..


Här fanns det grönt gräs, o luzern...coolt inte sett här förut!


Lite westernbetonat var det...i Verde Valley!


Söt liten finka


Här hade minsann farmers market...tak


Äkta americanska vyer


nåt slags muséeum..nu


Jag hamnade på en cowboy yardsale...började småprata med ägaren o ...vips så hade projektet...fixa min massagebänk tagit fart..o mitt huvudstöd, som inte passade riktigt skulle nu passas till...


Vi hade himla kul o det hela blev mycket bra o slutade med att jag masserade hans fru o fick allt jag önskade därifrån gratis med mig hem...o han bokade in en massage på måndag!


Klockan var massor o han avrådde mig att gå på hike i det mörka mörkret, men...Myrvälder gör ju som hon vill...så vi gled ut i natten på en grusväg i vildmarken o såg den supergulostrunda full o go.. månen stiga upp i den svarta natten......vilken fantastisk upplevelse!
började prata med en kvinna i mörkret som drog ogräs i den ljumma kvällen med pannlampa på huvudet...det är ju en sån fantastisk kväll, sa hon, o vem är du?
Haha, jo det kan man ju undra...när vi skildes åt tackade hon massor för den trevliga mörka pratstunden...jag såg aldrig henne o hon såg aldrig mig för månen kom upp först en kvart senare..


Minns du mannen med jättevargen som jag o Emelie träffade mitt i natten i Oak Creek när vi fyllde på vatten...som såg min tatuering o sa du är väl Wolfie?
Den mannen har jag tillbringat dagen med idag o efter lite snack i solen gick vi på hike i Sedona..
Vaniljen o Jaaii rusade före o visade vägen!



För att komma under vägen fick vi gå genom en sprängd tunnel...


Härinne var det svalt...


Å där på andra sidan uppenbarade sig en skönhet...i form av ett porlande vattendrag med simmande änder..


Det blev ett härligt svalkande fotbad


Här ligger ett massage/healing hus...mysigt beläget, nästan hängande i luften




Vaniljen vågade sig till slut över med Jaaii som den trygga guiden o båda tvåbeningarna mitt ute i vattnet!
WAO...första gången...sen skulle hon bara tillbaks igen...men han kommenderade sin bamsevarg att ta henne över igen o ...det gjorde han..cool kille!



Han är giginatisk...Jaaii...ståtlig o såå klok!


Vackra skapelser i naturen överallt bara man är uppmärksam!



En grön vägg o bakom den...wao...en VARG!


Som vanligt blev det en hindebana....på hiken


Vi har bestämt att gå på en gemensam hike upp på the Steamboat some day 


Nå, är han stor eller...är hon liten???
Söta var de tillsammans, pussades o lekte hela dan!

Idag är jag tacksam över att alla mina valpar kom ihåg sin lilla mamma, skickade röksignaler hit o allt....coolt! ;o) uppskattades   samt att jag haft en underbar slappardag i solen med massa fint rött skinn som nu är glacerat med coconutoil efter en massage...den första på mååånga år...

Wolfies tips: ta massage oftare ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar