söndag 3 juni 2012

Den magiska ön - BALEN i Almedalen!

Igår bar det av mot min Ö, Gotland! Med 2 flickor bak i bilen o 2 fram, 3 Myrvälder o en Falkman (kusinbarnet)....vi hade INTE tråkigt vill jag lova. 
Det är faktiskt väldigt sällan tråkigt i sällskap med den här virriga, bråttom..familjen....




Emelie och Clara underhöll oss och varandra med diverse påhitt o mobilspel...




Sara fixade o trixade med saker lillasyster alldeles glömt inför balen imorgon....via telefon, google, samtal o till slut var allt i sin ordning! bra med kreativa storasystrar ibland!




Körde förbi min gamla gård i Vederslöv o skördade rabarber till studentkalaset!






Efter den lilla omvägen var det raka kursen mot Gotlandsbåten o vi hittade den inne i Oskarshamn, bra va?
 Tidiga var vi också, nästan läskigt tidig för att va jag, faktiskt......




Så var det då söndagen den 3 juni-12 och dags för minstingen Fridas studentbal i Visby!
Många vackra, coola, tuffa, eleganta, roliga, omoderna o ja, alla sorters ekipage fanns det i kortegen...






This old one was awesome!




Äntligen kom min sockertopp, åkandes i en hyrd bil, körd av mitt X, som var mäkta stolt över att ha blivit tillfrågad o tog det "mycket lugnt" igår på sin 120 gästers 50-års fest, som vi hamnade på när vi "landat" med båten mitt i natten.




Vilka Snyggon! Godingar! 
Clara var mycket glad när moster äntligen dök upp!
Hon viskade till mig: -Gud va Moster e snygg, mommo! Goa lilla unge! 
Hon viskade till moster också, som blev ännu stoltare.....




Tillfälliga balkavaljeren Filip hade i alla fall balens snyggaste dam! Å roligt verkade de ha!




Lillasyster, storebror, baldrottningens sambo, storasyster, Trollungen o den stolta mamman!


Min FANTASTISKA FAMILJ, bara Emil saknas....kommer den 6:e, sen är familjen på samma Ö, i flera dagar, AWESOME!!! Love that!




Min Ekorrkompis Veronica (som jag har min tillfälliga lya hos) var med på picknicken i Almedalen.
Frida åt stående i sin vackra kreation, i väntan på balmiddagen på Visbystrand kl 18.00
En härlig om än något kylig o blåsig dag för ett sånt här evenemang!
Önskar jag kunde tagit med mig lite najs Californiasun hit!


Idag är jag tacksam för att: jag träffat tre av mina barn samtigt, 
"balminglat" med minstingen i Almedalen, 
jag har så fantastiska, vackra, kloka och fina barn/barnbarn!


Wolfies tips: om ett viktigt evenemang med många människor är i antågande utomhus, 
o vädret är "obra"..... "hårdönska" o be om bättre väder...coolt se när molnen skingras....glöm inte tacka!

1 kommentar:

  1. På onsdag kommer familjen "lugn och fin" (vi alltså) till "din" ö... Det ska bli så kul att få några dagar tillsammans :o)
    Kram från Kusinen från landet ;o)

    SvaraRadera