måndag 18 juni 2012

Sprittande, bubblande lycklig över hattar, utepink o slott



 En något mulen morgon men man kan ändå se Ven i diset där bakom båten.

Lusräkning i ekologisk havre på Sofiero var dagens första utmaning.



Jorden hade troligen varit torr då pinnarna i hörnen sattes dit och vi fick leta en stund för att hitta försöket.



En annan dag med mer tid ska jag gå in o lika, såg väldigt pampigt ut!



Jag gillar stenmurar....de är liksom en levande bit historia....tänk vilka muskler de där murbyggarna måste ha haft....



Sämre kissssställe än så här kan man ha.....doften av blommorna var mycket bättre än den konstgjorda, köpta toalettdoft som annars finns i affärerna...




Så kom vi då till Trolleholm, det pampiga slottet där ingen bor.
 Nåt slags konferens o hotell anläggning tydligen, uthyrt på 99 år...



Coola hus, gillar stenväggar, gedigna o bastanta står de där generation efter generation...

Tveksamt om man borde ge sig upp dit med ett hölass med dagen monstertraktorer..??
Häst o vagn var inte så dumt ändå...



Strax därefter kom vi till Trollenäs....inte dåligt slott det heller..



...men en porlande liten å .....där älvorna dansade i den trolska dimman...



Fick ta 4 foton från vänster till höger innan jag hade fått med hela åkern .... S T O R . N U 

Här skulle det bedömas vilket stadie grödan var i efter en 100 gradig skala där 1 är just uppkommen till 100.... tröskfärdig, tror vi kom fram till 59...



Tillbaks hos min bror, blev det en joggingtur i ösregnet med inslag av åska på S:t Hans backar...


Alltså, imorse på väg till jobbet, efter att ha sovit knappt nåt (första natten i en ny säng kan jag inte sova) så hade radiopratarna varit på High Chaparral i helgen o de pratade om hur kufiska människor gick runt i skinnkläder, pälsmössor med svans o moccasiner....kunde bara le åt kommentarerna...sen frågade tjejen om han inte hade cowboyhatt på sig?
Killen hade tydligen lirat i nåt countryband där...jovisst hade han hatt, sa han, har du inte hört uttrycket: you can touch my woman but not my hat!


Det var så himla knäppt att jag började le brett o leendet spred sig in i mitt hjärta o jag blev så där oändligt lycklig...o bubblande glad i hjärtat.....det blev ännu mer wao när jag satt där o finpinkade mitt i grönskan med en fantastisk vitblommande buske mitt framför mig som doftade himmelskt!
Tänk vad många som missar detta, lycko jag som har ett sånt vackert pinkställe!
Slotten gjorde mig också galet glad! 
De bär på så många hemlisar, så mycket historia i väggarna....önskar jag kunde höra dem viska...nån smaskig händelse för dölängesen...


När jag är så där glad måste jag dela med mig till någon, för att inte spricka!
Hjärtat är så STORT så STORT, å vad jag älskar att jag har förmågan att känna detta!


Idag är jag tacksam över att jag: kan glädjas massor åt småsaker,
att jag känt mig så himla lycklig idag,
än en kväll fått god mat o umgåtts med min bror o hans fru.


Wolfies tips: nästa gång du blir sprittande glad, dela med dig av din glädje o lycka....winwin....du slipper spricka o nån annan kan också få bli himla glad.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar