onsdag 27 juni 2012

LusIpad, Årets lantbrukshappening på Borgeby


Caroline ger sig på Ipad....lusarna skulle direktrapporteras in i den lilla dataplattan o vips hem till chefen....bäst att jobba på...
 

....sen kom grabbarna grus o sprutade när lusräkningen var klar....hosthost..ingen lusnåd här inte...


Å så var det då äntligen dags för årets evenemang - Borgeby Fältdagar!
Grymt mycket folk!


Veterantraktorer gick skytteltrafik med guidade turer runt på området.



En av de största tröskorna i världen...30 fot bred o rymde mer än jag kunde minnas från kl 14 till nu....

Å var ska man leta efter sonen om inte där...mitt i värstaste John Deersmeten!



Här kunde man ta ett grabbatag och öppna en flaska med kapsylöppnare på ett något udda sätt...

Gillar man inte sopa kan man alltid leka Kvasthilda med den här mojängen..


Med 15 meter ringvält kan man platta till vem som...inga problem..


En mycket intressant grej är gropen, som man berett genom att köra dit 5 olika sorters jord...schakta bort o gräva ur o lägga dit...sen matjord överst, sen odla. Då kan man se hur rotsystemet letar sig ner i de olika jordarterna....ett helt unikt projekt..

.

Gillade man inte veterantraktorer kunde man åka häst...o vagn..


Alla hade åkt hem o jag försökte lifta till gården men inte en kotte vågade ta upp mig o Sotan så min kollega Daniel var superbussig o körde hem oss i detta vrålåket!
Lite läskigt tyckte Sot!

Idag är jag tacksam över att jag fått träffa så många människor jag inte sett på år o dag,
 regnet höll sig undan,
jag fått se massor ....

Wolfies tips: när du vistas bland en massa människor, sträck på dig, gå som en      drottning                            var stolt över att du är just den DU ÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar