måndag 25 juni 2012

Regntunga skyar, gegga o laxrosa kosrvirkeshus


Dagens lusräkning krävde varma regntäta kläder! 
Visst behöver vi regn, helt klart men...frågan är om vi inte skulle kunna få en tjugoelva grader till nu i slutet av juni! 
        HAAALLÅÅÅÅÅ var är sommarvärmen????
 

Fick låna ett par diskreta lusräknarbyxor på jobbet....undrar vem som blev utan, oups???



En härlig geggamojja hade slagit följe under mina stövlar (också lånade) denna dag...o stegen kändes aningen tunga emellanåt, med något extrakilo under varje fot...


Bredvid Svalövs lantbruksskola var det beträkning o vi accompanjerades av detta gigantiska kraftverk som snurrade för allt vad som var möjligt i stormen.
 

Den fantastiska regnkappan jag hittade i min bil visade sig vara allt utom regntät och är nog tyvärr bortom allt hopp för ett fortsatt liv med mig i regnet!


Måste bara visa dig ett enda exempel på ett laxrosa korsvirkeshus....vet inte hur de tänkte där...kanske billig färg, kanske solbränd, who knows??? 
Strange i alla fall....i min smak, vad tycker du?
Dagen bjöd på en massa vatten uppifrån o från sidan, stormen piskade håret i ansiktet o vi tränades i "allväderstålamod"....

Idag är jag tacksam för att: jag inte behövde jobba över,
 min son kommer till Borgeby imorgon, 
jag trots piskande, regn powergick/sprang en lång runda med Sotan efter jobbet,
  torkat o tinat efter dagens översvallade blöta väder.

Wolfies tips: tänk på nåt kul så går tiden snabbare, 
nåt du snart ska få va med om eller längtar till, 
o vips, så är klockan hemgångsdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar