tisdag 26 juni 2012

Fläder, vallmo o tacksamt uppehåll


Äppelfrukosten i bilen blev förmiddagens höjdpunkt....med ljudligt fågelkvitter från skyn, inget regn, sittandes i geggiga regnbyxor o stövlar utanför bilen ....o bara vila hjärnan från att räkna en stund..gött..
Emma som hade feber o ont i halsen i går var hemma o kurerade sig idag..


Sot får strosa på egen hand när vi är vid bilen, kolla lite nya dofter o käka en o annan harskit kanske...mmmumz..


Har du tänkt på vilken otrilig massa blommande fläder det finns just nu?
Ut o plocka o safta vet ja...det är ju sååå himla got med hemgjord fläderblomssaft...o du som inte har receptet...kolla på nätet, eller med grannen, alla har det typ...


             Till dig som inte fått en blomma på länge -
                               This is 4 U!
Vet du vad härligt det är att ge och få blommor?
Nu finns det ju fullt ute i naturen.... glöm inte att ge något när du tar....tobak är bra...som ett litet tack så mycket!
OM alla bara roffar....blir det ju snart inget kvar...


Ett bamsestort försök i Vallåkra, Ormastorp närmare bestämt, skulle planträknas idag det tog hela dan o lite till...


Gott om snärjigt ogräs, som slingrade sig kring allt det kunde hitta, det blir en annan dags kul jobb....eller några dagar snarare....


För dig som inte har nån som helst sockerbetskoll har jag nu nöjet att visa dig hur en sån ser ut i närbild!
Självklart vet du ju att man får socker o sirap o sånt från den men även restprodukter som betfor o melass till djuren o en bakutfyllnad som gör brödet saftigt som heter fibrex, finns i välsorterade livsmedelsbutiker.
Testa gärna nästa gång du ska baka bröd....


Jag tror det är den 26 juni idag men jag var faktiskt tvungen att ha vantar på hela förmiddagen för att inte förlora all känsel i fingrarna...otroligt!


Idag igen...glömde jag lunchen o fick åka till närmsta håla....som hade en liten skabbig källarbutik med nudlar, kakor o makaroner...detta var det lunchigaste som fanns...


Sotan passade bilen hela dagen o sa inte ett pip när en man från (Lantrbruksuniversitetet) Ulltuna kom o parkerade bredvid....han var imponerad över den lydiga vovven.

Hon hade tur o kom på en extra springrunda med Emil nu ikväll.

Imorgon brakar det loss på Borgeby o det har varit värsta kaostrafiken hela dagen, gick knappt att komma över vägen ner till maskinhallarna för all trafik.

Rasmus, hans chef o 2 kollegor var på kurs idag på utställningsområdet o vi hann med en snabb kram efter avslutad kurs/jobbdag.
Borgeby fältdagar har de senaste åren dragit 15000 besökare på 2 dagar.
 Borgeby fältdagar 
Klicka o kolla läget om du är intresserad av att se hur det kan se ut.
Förra året var jag en av guiderna på häst o vagn eller vetrerantraktorekipagen, det var väldigt skojsigt .....tyvärr fanns det ingen plats för mig i år.

Idag är jag tacksam för att: det inte regnat på mig idag, 
 jag fått en kram av min son, 
jag har en god hörsel så att jag kunnat lyssna till all vacker fågelsång.


Wolfies tips: får du chansen i sommar så ta en åktur med häst o vagn,
 det är ett sant nöje! 
Tänk på att för inte så värst länge sen fanns det inte så mycket annat att transportera sig med...det du!
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar