torsdag 7 juni 2012

Fotbehandling,hundstund, skogsridning,släktlek på fotbollsgolfen och



Tisdagskvällen bjöd på klassmiddag med Fridas klass på Restaurang Etage i Visby, en god buffé med massa smått o gott!


Gå aldrig i usla skor! Det kostar multum att laga kroppen igen!
För snart 2 år sen, började jag få ont under vänsterfoten varje morgon när jag klev upp. Foten ville va som ett upp o nervänt U, svårt räta ut den. 
Fattade inte vad problemet var o skaffade ytterligare ett par usla skor o slutligen kunde jag emellanåt inte stödja på foten utan fick gå på kryckor. 
Då började jag plugga på om vad som kunde va orsaken till smärtan och vad jag kunde göra åt den...

Inflammation i senan mellan häl- o tåben som utvecklas till hälsporre, ett tillstånd som innebär att det kommer ett utskott på skelettet i foten o det känns som att trampa på en spik , inifrån! 
OSKÖNT!
Inte många förslag på nån effektiv behandling.

I våras hittade jag Ann-Marie Wahlgren i Visby som gjorde stötvågsbehandling med en speciell grunka som en kombinerad tryckluftspistol/"slagborrmaskin". 
Den slår massor med riktade slag som ökar på blodcirkulationen o läker skadan. 
Fick 5 behandlingar innan jag åkte på 5 veckor o blev 97% bra.
De 3 sista % har inte velat ge med sig..så jag tyckte det var bästa att köra en behandling till för att bli helt bra.

Snabbt vidare till en hundkund på Hemse. 
Orion har en egen idé om att vissa hundar ska han bara hoppa på o han är stark o snabb. Den här St Bernharden har han speciellt agg till o gick bärsärkagång så fort han fick syn på honom.....


...efter ett antal brottningsmatcher och "dog to dog talk" såg det ut såhär 15 minuter senare...sen fick husse o matte sin coachning för att lära sig bli trygga, bestämda och konsekventa flockledare!


Snabbt i väg på en fantastisk ridtur genom gotländska skogar o en vät..fylld av smörblommor. 
Ville aldrig den turen skulle ta slut. Underbart med alla sommardofter o sitta i den knarrande sadeln o gunga fram genom på den mjuka sandstigen.
VAD JAG SAKNAR RIDNINGEN, HÄSTAR RUNT MIG, det måste ändras på snarast! 

Härliga dofter bla från den här otroliga syrenhäcken! 
Alexander tycktes också njuta av turen även o han var lite tveksam till vissa saker vi passerade...
Han hör hemma hos Pia o Jonne i Stenkumla o de har....


...gjort i ordning ett loft för stora festsugna sällskap, urcoolt med bar o allt!


 Utan att nu förvirra dig så är det plötsligt torsdag o släkten har anlänt till ön o det ska spelas fotbollsgolf på Mix Ranch i Stenkyrka.


För att få bollen över vattenhålet måste man ladda med ett rejält skott...kusinbarnet Elias fixade det med bravur....sen var det Hugo, (nästa kusinbarn) o hans pappa Lars...tur...


 ..Frida anslöt lite senare då hon varit inne o hämtat sitt betyg i plugget. 
Mina 2 kusiner Helena o Catharina o Sara, planerar strategiskt hur de ska skjuta....medan kusinbarnen Moa o Emelie o Clara inte tar det hela på så stort allvar...

Studenten prickade in hole-in-one! Yeahhhh


Emil stilar lite på hoppkudden efter avslutad match med Elias o Hugo!


Emil är en fena med fotbollar på massor av sätt, detta är ett....


...sen drog vi hem till Rasmus där kusin Cattas man Lars hittade en rolig leksak som han sladdade  runt med så hela grusplanen blev "upprorisk"....

...lite soffmys med mina godisbitar....innan grillningen....

Idag är jag tacksam över: den underbara ridturen i skogen, 
att alla mina barn är på ön samtidigt o PÅ SAMMA STÄLLE!

Wolfies tips: glöm inte leka med dina barn bara för att de blir vuxna, leka är alltid bra!
LEK MER! 
YIIIIEEEHHHAAAAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar