onsdag 20 juni 2012

Glömd lunch men kvalité i sol på jord


Coolaste JD bilen..... måste jag få provköra nån dag...



 ...på väg till lusarna ...finns denna oldstyle affär....med allt typ, vi stannade och köpte hackor till betorna.....


Onsdagen bjöd på lite mer löss.... i kornet...


...och sen i betorna...de flesta var luslösa men några plantor var svarta och helt igenklistrade av de små djuren...typ 500 st på en stackars beta...huu. 
Sotan o jag vilade lite lunch innan det var dags att räkna igen..



På kvällen, efter en trevlig snabbpowerwalk/jobb med min Emil,  blev det en bit överbliven studentpaj med sallad. 
Fatta vad sallad är vansinnigt gott o nyttigt.... tror jag skulle få abstinens på några dagar om jag inte fick grönsaker.
Lätt att se vad som ger mest energi om man lägger upp en portion biff med potatis o brunsås och en med sallad....


Idag åkte jag iväg utan salladen...hrm, brukar alltid få mig en påminnelse men den kom lite sent idag o jag hann inte vända, så det fick bli en akutlösning med keso o en banan, gick finfint det också...


Bethackning, jaja ogräshackning i betor blev det hela dan. 
En underbar sol tittade fram då o då o vi brudar körde linneless....o solade kroppen lite....ingen svimmade, tur det, alla var värsta ogräsfokuserade o hade inte tid med oss..fniss...o ingen bil körde i diket av halvnakenchocken som tur var...
Efter kisspausen som för övrigt var ett svårt val idag....antingen en naken bakdel emot folket i trädgården, eller en naken framdel i hukande kisseställning emot bilarna på vägen....underbart med valfrihet, vad tycker du?? 
Sen gick snodden av som jag skulle knyta shortsen med....hrm, som tur var hade jag en säkerhetsnål med som jag fick spetsa ihop dem med....


 Värmen gjorde att vi tog en 3 minuters drickapaus ett par timmar efter lunch...


På eftermiddagen fick vi förstärkning av 2 tjejer som räknade plantor så vi kom hem i någotsånär tid...

Vet du, jag tänker ofta på ...vad otroligt underbart mitt liv är EGENTLIGEN!
Jag är såå himla lyckligt lottad...hur är det med ditt liv?
Vill du byta med nån eller är du toklycklig?
OM INTE, ändra på nåt till det bättre, lova mig det!
Livet är för kort för att inte vara lycklig, å helst varje dag!

Idag är jag tacksam över att jag: har ett jobb utomhus i solen, 
har så trevliga arbetskamrater, 
får se så mycket av Skåne varje dag,
jag har ätit mig mätt i dag!

Wolfies tips: ät ute i solen minst en gång varje dag...(som det är sol)
o plana ut nånstans o bara ta in jordens energi.
                  Känn Moder Jords lugna, taktfasta puls o gå ner i varv en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar