tisdag 12 juni 2012

Mot Skåne o Borgeby, äntligen ett arbete! ..med löss


Lämnade ön i söndags o styrde kosan mot Skåne.


Efter en alldeles för kort natt vaknade jag hemma hos min bror o svägerska...tryckte i mig en grapefrukt o drog till Borgeby i morgonrusningen.

Många kära återseende o kramar blev det.
Nam o jag fick i uppgift att räkna löss i sockebetorna och vi drog mot Söderslätt.
Väl framme var det frukostdags o Sot fjäskade lite för Nam som snällt dela med sig lite.

 Tur vi har bra syn, då de är små och många, i vissa plantor fanns det 500 löss!


Kliar det? Jo, de är klistriga, många o överallt typ...


 Det är verkligen ett pysselarbete och tre försök skulle avverkas...nästa i Brönnestad hos min förra chef och det sista i Fuglie. Bonden kom ut o pratade lite o plötsligt kom vi fram till att vi minsann varit på samma fest en gång i tiden....när jag bodde på Eskiltorps Boställe.



Saknar bergen men visst är slätten också vacker....

Detta blir en snabbisblogg, då internet krånglat till 1000 o jag är ganska supertrött..


På tisdagen åkte jag o Hans till Svalöv för att räkna löss i korn o haver...o skaffa oss en uppfräschad solbränna...
Detta tog hela dan o vi var båda ganska glada när den sista lusen var avprickad i protokollet..
86 löss hittade vi som mest på en o samma planta.....brrr, kliar hemskt i håret emellanåt, när hjärnan spelar en ett lusspratt....

  En vacker avslutning i form av en renoverad gammal mölla...

Sorry för den här kortisen, ville bara leverera nåt....ska försöka lösa internet problemet o nu..nattinatti

Idag är jag tacksam över att jag får vara ute varje dag, 
att jag har ett jobb,
mina trevliga arbetskamrater

Wolfies tips: när du är på jobbet, var så hjärtlig o trevlig mot dina kollegor som du vill att de ska vara emot dig...gilla läget o ta tråkiga jobb med en nypa humor, då blir allt mycket skojsigare för dig o för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar