söndag 14 april 2013

Andnöd, piller, dans o Catherdral Rock


Igår var det flyttdags för Anita från Cottonwood till Sedona o vi letade o pysslade med det hela dan. 
Hon mådde inte så bra pga besöket i Grand Canyon dan innan...det ligger mycket högre än Sedona 7000 feet över havet, o den tunna luften hade påverkat henne mer än vi kunde tro. 
Men så småningom var hon installerad i rummet o jag satte upp lite fler lappar o tog en hike med Vanilla innan det var dags att va frivillig framplockare på dansen igen.





Min coola danslärare Thomas posade lite för sin elev... ;o), han är en riktig raring!


LED slingor som var sönder, lampor skulle bytas, högtalare skulle upp o massa annat skojsigt skulle på plats!





Ute för första gången i år, förfriskningar som jordgubbar, apelsiner, ost o kex, chips samt banankaka med nötter o som nån så fyndigt sa:
- Nuderd (kastrerad) banankaka, den utan nötter, fniss


Jag bara ÄÄÄLSKAR ju att dansa så när de andra inte orkade eller dansen var för klurig blev det vargsingeldans o det gick hur bra som helst!


Min gode vän sen innan Marvel var på plats o vi tog några sväng om här är det Highschool 2 step..


Joyce till höger är dansfröken för us women! En himla rar liten goding! Dansar som en Gudinna, urcool!

Nytt rum för Anita igen som idag var ännu sämre o jag möttes av en halvt skräckslagen blick i dörren.
- Jag kan inte syresätta mig alls idag, det ligger på 83 nu o får aldrig gå under 90, det är skadligt för hjärtat!
Efter att ha inhandlat en ny kabinväska åt Anita o besökt farmersmarket en stund blev det  en utryckning tillbaks till Cottonwood med Anita i bilen med syrgasen i nosen, som var urladdad efter halva vägen dit...så på huvudet i min magiska pillerlåda o fann ett homeopatmedel som hjälper till att syresätta kroppen.
Inte hittade hon sina mediciner i väskan heller.
Mulade i henne en chokladbit o mina magiska piller, hämtade min dator o drog tillbaks till det nystädade rummet med balkong i solen o poolutsikt! 
Precis så som det var önskat!
Redan efter mindre än 10 minuter var värdet uppe på 92 igen o Anita kunde slappna av.
OJ vad jag är glad över mina piller!

Nimeesha min vän där hade en idé om att jag skulle träffa en man som varit o pratat med dem många gånger på Farmers market, så hon connectade oss o vi skulle nu senluncha kl 3.15...

Vi möttes utanför new Frontiers o jag konstaterade att detta iaf inte var min man...
men ...vi knallade in o köpte lite sallad o gick ut i solskenet o hittade ett ledigt bord.

Det blev mycket "livetprat" o sen tog vi bilarna hem till honom för han bodde nära Cathedral Rock o jag o Vanilla var hikesugna!




Ohhhhhhh, vad jag är underbart lycklig när jag är trampar marken bland mina röda berg, de tar mig i famnen o gör mitt hjärta magiskt stort !


Klockan var massor för mycket redan när vi började typ halv 6 o vi fick halvspringa upp, så den stackarn hade svårt att hänga på....



The Courthouse från en ny vinkel!


Emellanåt var vägen upp lite tuff.....


Min nye vän hade inte samma rush i benen som Vanilla o jag.... ;o)


HOHOHOHOOOOO kommer ni??


Lyckan o kärleken i hjärtat bara ökade ju högre upp jag kom!


Precis som alltid, an amazing view!


Ingen blåmes men ...fin pippi    ;o) höll oss sällskap på vägen upp


Den mäktiga känslan inom bara växer...



NU var det dags att fokusera på att benen var bra mycket längre än i verkligheten o rumpen fick sig en rejäl omgång


NU händer det där magiska med mig igen...så fort solen ligger på med sitt rödaste intensiva "sunset" light...ooo jag bara sugs in i den färgen....blir ett med berget!


Det var windy värre däruppe



Finner inga ord...



Vänta tills vi kommer upp dit säger min vän...


Å redan här blir mina känslor mycket mer intensiva, mellan dessa gigianter....åh, sagolikt mäktligt!


Kan du känna? 
Kan du förstå en smula av allt detta jag bubblar om?


Hoppas verkligen...


Redan innan jag hunnit upp här börjar hela jag själva o tårarna rinner utför mina kinder...



WAO, jag bara står där å låter allt hända, alla känslor som skakar min kropp....jag o berget!


Solen gör omgivningen bländande, ja glödande vacker!


Min vän konstaterar som så många andra, du o ditt hår är ju verkligen ett med bergen, färgen är....samma röda ...


ALLA ord känns bara mesiga o fjuttiga nu...





Skulle bra gärna vilja dit upp också..



Min nye vän Benjamin...inte som andra han heller.... ;o)





Detta magnifika skådespel är slut på bara några minuter, sen är det bråttom, bråttom att komma ner innan det blir bäckmörkt vilket är väldigt....inte alls smart ....


LOVE ON THE ROCKS! <3



FARVÄL MIN ÄLSKADE!


Vägen ut dit var lätthoppad men lite gles om man är en fegis, fniss



...genom ett snår av kaktusar...


På tillbakavägen var det bråttom o jag hamnade på "fel" sida av berget o Vanilla o jag fick en rough klättring, så vissa partier fick jag "repa" ner henne i kopplet...o själv leka apa av vigaste sorten...med fötterna vid öronen.....tur jag e så hiiimla ung o smidig, fniss


Detta var bara början o när vi var nere var det kolsvart o sista biten fick jag sällskap av en trevlig man som syns upp i solnedgången på en bild. 
Han var fotograf o vi hade massor att prata om o när Benjamin så småning hade kommit ner han också hade vi en "djup" pratstund om spisits, UFOn, o en hel del annat i samma anda.
Träffade också på en man o två kvinnor på vägen ner som jag blev polare med...


Klockan var nästan 8 när jag drog mot Sedona igen jag studstade in på ett Red Rock Steakhouse o fixade en Bisonburgare åt Anita o en bönburgare åt mig som vi mumsade i oss på hotellrummet innan jag gled vidare till Old Town Cottonwood!


Dagens inlägg avslutas med mer känslor, njut o gråt om du behöver....

Idag är jag såååå tacksam över att jag är på den för mig mest perfekta platsen på denna vackra planet, samt för alla känslor jag o de Röda Rocksen delar!

Wolfies tips: gör något viktigt idag, något som du bara känner att du MÅSTE FÖR DIN EGEN SKULL, FÖR ATT MÅ BRA!
LOVE o PUSS <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar