måndag 1 april 2013

UpWestflit, boat in mig IGEN


Idag blev kjolen färdig!


Trish fick prova den o posade lite för fotografen.


En cool knapp som skruvats i o en fyrflätad snodd som låsning.


Jag lärde mig hur man kantade västen...o nu är det bara knapparna kvar.


En ung man kom in i affären i eftermiddags o småpratade en stund. 
Han hade sålt allt han ägde...(haha, låter det bekant eller?) för att fotvandra över hela USA med sin hund, kånkandes på tält, kläder, 10 kg hundmat, 2 gallons of water....mmm
Vi kramades lycka till innan han försvann ut på sitt äventyr!


Blev även klar med mitt nya lilla projekt idag...kameraväskan.


Försökte så länge det gick att inte göra den med fransar, men hur lätt är det för en FringeFringe???


När jag bommat UpWest kl 6 drog jag till Goodwill o shoppade loss på en smörkniv, en sked (vi hade en sked innan o en av oss fick äta med en superlång salladsbesticksked ;o) (en tårtspade fungerar som stekspade o en lång brödkniv som peanutbutterpåbredare..), en glasskål, o en stor träskål för all frukt.
Min roommate är lustigt nog helt GALEN i Sverige då han bott i Skurup o haft en släkting från Gotland, hur märkligt är inte det??
Han hade köpt ett duschdraperi då det mesta duschvattnet hamnade på golvet...2 krokar satt i taket o jag hade snöre i bilen, så tillsammans konstuerade vi ett mirakel!!


Taket i duschen bestod av gipsskivor, aningen otippat o ganska svårt att skruva in en fingängad skruv i men, man får ta vad som finns tillbuds o skapa sina egna mirakel.


Här kör vi en snabb testrunda, haha, det funkade...


Min roommate föreslog att vi skulle fixa min säng så jag kunde sova i den så han kunde sova på min madrass, då soffan inte var nån höjdare....så, sagt o gjort....att fixa logbeden kommer att ta tid men vi bara la min box spring o mattress på golvet o vips, en säng, HÄRLIGT!
Jag gav upp ett illtjut, YES, I HAVE A BED!


 Har ännu inga hyllor eller byrå, men vi hittade en rolig hylla ute i förrådet som vi ska bära in imorgon så jag började fixa med vad som fanns o så här hemtrevligt blev det....



Kan du kanske också känna doften av rökelse, blandat med röken från bränd white sage, o sweetgrass, mixat med Native American flute music, så har du hela känslan....i ett nötska....nej i ett vargskinn!


Min Sotanskrotan hund...är med mig i tanken varje dag o sköter lyset i mitt rum.



När man flyttar minst var 4:e vecka så känns det gött att ha sina egna prylar omkring, foto på kidzen, små lappar de skrivit, foto på Clara o sånt som jag uppskattar, som är JAG!



Min landlord, room mate o jag har massor av planer på hur vi ska skapa en business together...nu ska vi köra hårt o bli framgångsrika!

Ojojoj igen, nu är klockan halv tre igen, o en truppledare i Afganistan vill dejta mig i Californien, en krigsveteran, 60+ kom in i affären idag...o förklarade att han inte va gift o undrade om jag var det....annars kunde vi ju... ;o) tja det är sällan långtråkigt här ibland mina berg!

Idag är jag tacksam över att massor är på G!

Wolfies tips: sov mer än 3-4 h per natt, dagen blir "klarare" då!
                                                             PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar