tisdag 16 april 2013

Healing o feeling sekreteraren Ullabella/Wolfie, Ms Chocolate gör sig hörd


En pingla kom in i affären igår o provade en av våra jackor!
Ett snyggo!


Sen fick vi besök....i fönstret...av den här lille sötnosen...o en cowboy som kom in kastade sig över den lilla gynnaren som blev dödsförskräckt, väste o visade tänderna,  västa upprörd!
Han eller kanske var det en kvinnolizard blev utsläppt o satt på en av kohudarna ute...men tog ett skutt ner på marken från en meters höjd!
Shit tänk vad högt det skulle vara för oss att hoppa motsvarande höjd, en modig liten typ, o inte dödde den ihjäl heller utan sprang bara glatt vidare!


Min roommate har kopplat ihop mig med en kvinna som vill att jag ska bli hennes affärskompanjon i massagestudion.
Vi hade ett möte idag o hon är "begeistrad" över "mina healingförmågor" o vill massor......så jag ska va receptionist," hållaordningare" , sköta den fyskiska marknadsföringen o dela ut flyers i affärerna, samt ha egna behandlingar där som olika slags "bodywork" då man måste ha licens här för att massera o "homeopatisera"...samt erbjuda mina tjänster som livscoach o hundfamiljscoach.


Känns som min grej, verkligen!


Ett mycket fint, helt nyfixat ställe i Cottonwood, minns du dessa bergen?


Vanilla har sniffat in plejset o sagt ok!


Här är entrén....


Det finns 4 ställen att massera på...
Detta är Susans rum.


Känns gött....längtar efter att börja o imorgonbitt ska jag dit igen.
När jag får göra speciella saker som jag vet att jag är bra på, känns det så himla gött i hjärtat o kroppen.
Det kom in en 80 årig farbror som skulle ha massage av Susan idag men hon tyckte jag skulle börja jobba med honom lite o han var mycket nöjd efter min 15 minuters healing.
När jag får ett sånt uppdrag får jag alltid info om vad o hur jag ska gå tillväga "downloaded" innan jag ska börja......jag är ju bara ett redskap för att hela människor men jag älskar det jobbet!


Sen drog jag till Sedona o Anita som bjöd på Mexican food idag! 
Mumzigt värre o jag är ännu mätt.....kl 12 på natten...stooor portion var det!
Tackar!


Innan vårt chokladmöte var jag o Vanilla i Sedona dogpark för första gången för att se om vi kunde hitta några kompisar att leka med...hon på hundars vis o jag på chokladvis...


Ohhh vad jag är lycklig här, utsikten är rööööd runt om överallt o mmmmmm, gött vad jag blir "påfylld" här i Sedona!


En cool inhägnad park där man kan lukta sig fram mellan stockar o stenar o buskar, om man är hund eller en Red Wolf, fniss


Hittade den här snyggingen mitt i allt!



Inte massor men några kompisar fanns det...
För dig som är hundintresserad finns det massor att läsa i den här bilden!
Hur hålls svansar, öron, ragg....blicken....det syns tydligt vem som är BOSS o nr 2 o 3 i rang här...ser du det?


Det är underbart att se hur min lilla skräckslagna Vanilla nu är modigare än någonsin o  inte kastar sig på marken för andra hundar fast hon är lite rädd ännu utan mer coolar ner de andra som är förmycket "på" precis som min överjordiska duktiga Sotan,  hundfamiljscoachassistent i Sverige.


Vanilla lekte sen med den stora kaxiga damen medan jag pratade choklad med hennes båda mattar i 30 minuter innan det var dags att hämta Anita o dra till vårt chokladmöte.

Det var en mycket intresserad skara som lyssnade o ställde massa kluriga frågor till Anita, men hon hade minsann svar på tal o kunde skickligt parera alla frågorna med raka o enkla o tydliga svar så alla förstod!
En dag ska du få hela hennes story, så kanske du inser att det är chokladens Rolls Royce vi jobbar med o Anita brinner verkligen för att sprida buskapet om dessa livsnödvändiga antioxidanter mörkt förpackade i en god liten fyrkant som man bara inte vill va utan!
Helt utan att överdriva så kan Anita inte va utan den...den är livsnödvändig i hennes liv!
Naturlig o sprängfylld med nyttigheter, rena antiagingkuren för cellerna!

Idag är jag tacksam över mina nya uppdrag, de verkar bli många o kuliga!

Wolfies tips: säg JA till allt en hel dag! 
Kolla vart det leder! 
Läskig men kul grej!
Good luck!                                                   Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar