tisdag 9 april 2013

Idag var det Ottos dag, västarbete i kylan



Idag var det svinkallt i Sedona, 12 grader, brrrrrr så typ nästan ingen vågade sig ut här så det blev mycket västarbete idag.


Har ju nyss lärt mig "fläta ihop" två skinnbitar....o det går som tåget nu...mellan Lund o Malmö, haha


Coolt va?


Mitt i allt kom Ralph o hälsade på!
Han har sökt jobb i North Dakota....tja det kan man ju också göra..


Baksidan klar, nu ska det bara cuttas fransar...


Den här snälla mannen kom in idag o bar en fin bolotie om halsen...
Väldans fin minsann..



Hans ring var inte att leka med heller, den skulle kunna passa på min finger...nää, tyvärr det skulle den nog inte..han var aningen för tjockfingrad ;o)



Mitt i allt fick jag syn på en meganaturligtfin knapp på en av de små medicinbagsen....men what....det var ingen knapp, det var en fin mal....som jag försiktigt förpassade ut genom dörren.
Han var seg som ett gammalt Hubba bubba, nertrampat i gatan för en vecka sen....trodde nog det ännu var vinter, vilket i o för sig inte var så fel just idag!


OM du aldrig fransat något så vill jag bara berätta att det tar en stund....halva framsidan klar, nu är det bara nedre framsidan o baksidan kvar samt knappar, sen är den KLAR!
YIEHAAAA!
Det ska ju gärna bli RAAAAKT när man är i land på motsatta sidan så det finns lika mycket kvar uppe o nere o det vill jag lova dig,är en konst, då skinnet glider runt som på en räkmacka som solat förlänge med massor av majonäs , svettig majonäs på....du hajjar va?

Jag var tillbaks i VOC ikväll där jag bodde förut o hämtade lite prylar jag glömt. 
Vanilla var överlycklig att få träffa Nicky igen o de lekte o busade en stund innan det var dags att dra igen...

Idag är jag tacksam över att för varje dag kommer alla mina underbara lösningar närmare, 
att jag ätit mig mätt 
o jobbat tre dagar i rad.
Samt för att jag är Faster till en liten Skruttmupp - OTTO- som hade namnsdag idag!

Wolfies tips: titta dig i spegeln o berätta för dig själv hur FANTASTISK DU ÄR !!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar