måndag 22 april 2013

Ny flytt, somewhere??? I hope

Nu ska du få hänga med upp på Sugarloaf, hela vägen så knyt dojjan så drar vi!


Letade mig fram till parkeringsplasen som låg alldeles vid foten av Sugarloaf. 
Stannade o frågade en snubbe o två brudar var den låg...o de förklarade vägen. 
Sen träffades vi igen o det visade sig att vi hade gemensamma vänner o de berättade att det brukade ha sweatlodge i Sedona, eller eg ..en vän till dem, o jag frågade vem?
Rahelio...svarade han, ojdå, honom ska jag träffa om en timme!
http://rahelio.homestead.com/
Coolt!
En timme senare var jag på plats utanför New Frontiers..o vi hade en trevlig pratstund.
Å när vi satt där o pratade kom gänget jag träffat o kramades igen.


Shit pomm...mogranate (ett nyttigare alternativ, fniss) vad jag saknar Sedona!
Cottonwood kan inte jämföras på världskartan med hur det känns här o varje dag jag kommer hit!
Tjatigt, JAAA jag vet men det är så det känns, jämt, lycklig...varje gång jag ser mina berg, HÄR SKA JAG BO!


Undrar om man kan jobba som "bergsklättrare" fast utan linor, det verkar bökigt....mer sport utan ;o)  ??? 
Det hade jag älskat! 
Tänk att få rumpa upp o ner för dessa godingarna här hela dagarna AMAZING!..o vilken kropp man skulle fått!!! ;o)


Här fanns en naturlig solnedgångsterass....cool eller hur?


Blev nyfiken, såg nåt...


Långt därborta....


Ser du den vita grunkan därinne....den har inte varit där förut!
Kerstin, hänger du mer dit upp o kollar vad det är nån dag ;O)  ??
Har du nåt rep nånstans ;o) ??


Ser du grottan?
Minns du när jag var däruppe, en annan dag ska jag dit igen...Kerstiiiiinnnnn... ;o)


Här är skylten som pekar mot toppen...är du beredd?
Vanilla är på G, hon brukar ta täten!


I början är det knappt ens brant o det går undan som rackarn..


Efterhand ökar svårighetsgraden om man inte är "uppåtgåendevan"


Solen solade på med sina sooooligaste strålar o svetten rann både här o ...jo, där också ;o)


Rocka på bara...sista rycket nu....upp, upp, upp...ska vi!


Nu är det rejält brant o vi pustar i 20 sekunder....medan en liten rännil letar sig nerför ryggen...


 
YES, YES, YES WE DID IT!



Belöning är värd ALL MÖDA, VISST!
Det blåser rejält i håret men vem bryr sig om frillan, NU o HÄR??? ;o)
Söderutsikt...


Chimney Rock åt väster


Norrut hela den maffiga kedjan Thunder Mountain med..


...Coffe Pot längst ut till höger..


Bortåt öster åt Kerstins håll...


                                                                   HURRA!


Vad gillade du den turen? 
Helt ok va?


Här är min lilla meditationssfåtölj!


Idag gjorde jag om bravaden men en aning snabbare än igår, då du ju inte var med o sinkade mig, haha...
Inventerade bälten hela eftermiddagen...sen tog vi turen upp här i väntan på att bruden som avsagt sig ett rum åt sina småttingar i huset jag skulle bo...skulle tömma o städa rummet, för 4, 3, 2, 1 dag sen OCH IDAG!

Där uppe träffade jag på en trevlig snubbe som jag började prata med o vi konverserade i stormen om allt möjligt.
Han hade bott här den -85 o hade utsikt över Chimney Rock Sugarloaf o Thunder Mountain från rummet han hyrde...mmmmm...lät magiskt!
När jag anlände till huset imorse med hela bilen knöfylld av mina prylar (min jätteunderbara roommate sa till mig igår att jag fick minsann flytta! 
Han skulle ha office där o behövde mitt rum att sova i o jag var alldeles för högljudd o störig, haha...han har ADD, ADHD, hyperglycemia, bipolar e han o allt annat man inte borde va, minsta ljus får honpm att bli helt galen...) hade allt förändrats.

Bruden jag skulle flytta in till har 6 fosterbarn, en hemma på 15 som är autisktisk, en dotter på 14 som plötsligt skulle flytta hem, dvs imorgon, så, rummet jag skulle sova i...upptaget...o där jag skulle ha mina saker, var alla barnens leksaker ÄNNU KVAR!!!!!
Suck, så.....inatt ska jag sova i den sängen (alla prylar är kvar i bilen o tandborsten hittade jag inte), dottern ska hämtas imorgonbitti o sen vet jag inte mer igen...GUD vad spännande, intressant eller...nåt... ;o(
Rörigt, nää, vaddåå??


Idag är jag tacksam över att jag har en säng att sova i....o att jag varit på Sugarloaf idag igen o tack för att du hängde med upp!

Wolfies tips: nästa gång du tar en promenad, gå baklänges en bit, man ser o lägger märke till andra saker då... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar