tisdag 2 april 2013

Häng med o handla nyttigt


Idag körde jag min room mate till Flagstaff , he needed the ride to do some business up there.
Där finns en ganska ny variant av New Frontiers med massor av nyttigheter o miljövänliga prylar.



A lot of vegetables and fruit, det mesta organic...looks really fresh and nice.


Ser mumsigt ut eller hur?


Jag blev bjuden på oatmeal with organic molasses and organic coconutmilk this morning, jag fick äran att äta med vår jättesked, o still inget köksmöblemang, så sittandes på golvet som en Japan.


Nu ska du få följa med in i affären o kolla hur det ser ut o vad som finns.
Här finns alla tesorter, de flesta supernyttiga, massor av dem är organiska villket man ska välja i detta landet då allt besprutas till max.


Massor av kaffe som kan malas i affären eller hemma, o trots att jag inte gillar att dricka kaffe så luktade det gott där.


Bulksystemet är bra, men får precis så mycket som man själv vill o av en massa olika saker som Svenskar aldrig ens hört talas om.


Här kunde man få lite av varje typ olja, vinäger, agavesirap, soya.....coolt o bra, tycker ja´



Å det här är ju bara supercoolt, med direktmalning av jordnötter, till jordnötssmör, cashews och mandel....till almondbutter.
OM du har med dig en egen burk måste du väga den i kassan innan du kommer in.


Diskmedel kunde man också köpa i lösvikt.


Kryddor i massor...


Superdupernyttiga juicer.


Till o med nyttigt badsalt.


Å så fanns det massor med nyttig pasta!


Till sist some miljövänlig rengöring, nästan kilometervis.....

Idag är jag tacksam över att jag fått åka den fina vägen upp genom Oak Creek igen,
massor av planer är på G o vädret är ju bara helt underbart,
alla grönskade träd o annat vårlikt!

Wolfies tips: insup våren så fort du luktar den, it gives you new, fresh "green" energy! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar