lördag 20 april 2013

Massa massage, bergtagen av Thunder Mountain


Idag var det stora massagedagen!
8 brudar ville ha massage samtidigt...nästan, 4 o fyra o vi var 4 terapeuter så 2 var 60 min var!


De 4 som inte fick massage pysslade med kristaller olika klokkort ;o)



Tysta som möss satt de där o fixade o trixade medan deras kompisar smälte bort på massagebänkarna!


De var en grupp som hade gått en fotokurs här o vissa var ända från Canada.



Med dessa kompisarna kunde man känna sig stencool!


Vackra pinglor gömde sig i hjärtat!



Lite av varje att fördjupa sig i.


Ena terapeuten Holly rusade till sitt nästa jobb 10 minuter försent o Susan rusade iväg en timme försent till sitt servitrisjobb så Sue-Anne o jag städade, fixade med tvätten o plockade undan till klockan var 3.


Vanilla blev eld o lågor när hon hörde talas om att det var hikingdags i Sedona. 
Hon hade snällt väntat hemma i rummet då det var 27 grader ute idag så bilen hade inte varit så bra! GÖTT!


Tänk dig att sitta i den jaccusin med denna utsikten!


Inget jag skulle gnällt över eller tackat nej till!


Thunder Mountain blev det idag!



Mitt när jag skulle föreveiga den fina röda blomman kom Hacke Hackspett susande!


Våren stoltserar med sina skapelser överallt!


Min vita Vanilla är sällan vit numer, mer en Redfox i sällskap med sin Redwolf haha


Ja, du vet ju vid detta laget att jag är helt kär i mina berg..



Dit upp måste jag ta mig nån dag!


Denna har du sett förut om du hängt med här!



Den ståtlige väktaren som i ur o skur vaktar berget!


Här hade någon pysslat lite!

                            

Nya fina skott kommeeeeeer!
Något man brukar höra på Chaparral när de skjutglada grabbarna grus är i farten!



I eftermiddagssolen förvandlas allt till en enda stor famn som bara slukar mig hel o hållen!


När kommer du hit o ser,hör, luktar o  känner o upplever ALLT DETTA LIVE????


Nåt liknande baldersbrå ..eller kamomill eller kanske bara miniprästkragar!


Väl uppe njöt vi av den friska vinden, den underbara utsikten o att va tillsammans o mysa lite!


JUST PRECIS SÅ HÄR FANTASTISKT VAR DET DÄRUPPE I BLÅSTEN o SOLEN!

Stup är nåt speciellt....nåt jag gillar skarpt, nåt utmanande jag bara inte kan låta bli!


Kyssen....viktigt!!!


Vanilla kolla utsikten!


Sötnosan, hon älskar att vara med mig ute o vandra o klättra!


Å sen tröttnade hhon o kollade lite åt andra hållet. Modig har hon blivit, vågar gå iväg långt på egen hand nu men kommer som ett jehu när man visslar eller Vanillar på henne


Det är VERKLIGEN en härlig känsla att sitta så där o dingla med benen, svårt förklara varför, bara nåt jag måste, en frihetskänsla kanske...du får väl prova själv när du kommer hit!


Windy look haha, det blåste friska vindar däruppe minsann o frisyren försvann redan innan vi kommit halvvägs upp!



Solen började glida ner bakom berget o vi fick motvilligt bege oss emot bilen.
På vägen ner ringde det o en chocolateintressent ville ha en presentation mitt i allt, så...mot nya business..


ORD SAKNAS!


Träffade på en liten kompis på väg emot bilen



Du kommer att få höra det många gånger - BERGTAGEN...!!!!


Nattmörkret faller snabbt o innan vi hann till bilen var det nästan mörkt!
Min chocolatekund var orolig o ringe o undrade om jag störtat nerför berget....??


Blev du slut av klättringen?
Jasså,inte, så bra, då kan du få följa med fler gånger. 
Nu en bit choklad för att stoppa alla fria radikaler som frigjorts under klättringen! MUMS!

Presentationen gick bra utan dator eller nåt, bara livesnack rakt av, o jag har fått en ny chokladkund! Hurra!

Idag är jag tacksam över massagerna jag fick göra.
Båda mina "kvinnor" var så nöjda att de kom med 32 dollar i dricks utöver de 70 dollar de fick betla för massagen!
Den ena grät o kramade mig o den andra kramades flera gånger o tackade så väldigt mycket - HÄRLIGT!
Över att jag klättrat på ett rött berg igen, att jag kan, orkar o njuter till max!

Wolfies tips: gå o ta massage, gärna på Its studio East Western Dr i Cottonwood, AZ, USA!;o)                                 Välkommen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar