torsdag 4 april 2013

"NästanGotlänning" från Canada i butiken !!!


Imorse sulade jag iväg äppelskrutten ut genom dörren, o kolla vad jag lyckades med, haha dagens mirakel!
Min Xtrason Justin visar min bedrift!


Den satte sig perfekt som en (lamm)"smäck"(a) i en av rutorna utan att ens nudda vassväggen bakom, gör om det om du kan, utan att ens sikta!
Alldeles förtidigt en morgon...

Å långt innan det ringde telefonen o en man förklarade blygt vem han var.
Jag har skickat healing åt kvinnan som var mormor åt liftaren jag plockade upp utanför Tuba City, som var från Kayenta.
Igår när jag började arbeta med henne kände jag att det nog inte var meningen hon skulle vara kvar så länge till.
Mannen meddelade sorgest, 
-She crossed over yesterday....my grandma!
Vi pratade en stund o han förklarade att han njutit av åkturen då det varit så lätt att prata med mig....frågade om jag var "ensam" o slutade med...
- I love you!
Raringen, han var så himla blyg, inte något han säger ofta kan jag tro, glad blev jag!



Idag började jag på västen åt Trish o mig som vi ska svassa omkring i när vi jobbar haha o kanske blir det ett par shorts också när värmen dammar på upp emot 105 grader, ja himmelens det låter väldigt varmt måste jag erkänna!
Inte riktigt så hemskt som det låter, bara 40,5 "Cencuella ;o) Celsius" grader, är det något man kan fatta om man inte känt det på riktigt?
Tror inte det va??
Ska bli spännande...


NU till dagens stora grej!
In i affären kom en kvinna som frågade om Trish var kvar....
- Sorry, no, she left about 15 min ago!
- OK, I worked here a long time ago!
We började småprata o hon frågade var jag var ifrån.
Sweden, sa jag!
- Oj då, sa hon, jag är halvsvenska, mina kusiner bor i Sverige.
- Vet du vart, undrade jag nyfiket?
Javisst......på Gotland!
Hoas ä mitt efternamn, min morfar Johan Hoas emmigrerade hit.
Men det är ju helt sanslöst!
Haha, jag bodde ju där i många år o två av mina valpar bor också där.
Jag känner flera Hoas på Gotland bla Lolle o Hillevi....
Hon räknade upp några namn på kvinnor men mindes inte alla....är världen inte bra liten va?
Dessutom bor hon i Brittish Columbia i Canada!
OM du känner nån du vill sammanbinda henne med så heter hon Laurie Hoas o finns på facebook!


När jag stängt o satt o räknade över dagens finanser kom det in ett par som bott just där jag firade påsk, Pollacka...på Secona Mesa uppe på reservatet. 
Han skulle ha en livrem o han valde den finaste o betalade snällt, sen pratade vi en lång stund.


Jag var bara tvungen att fråga om jag fick föreveiga herr Gilberts utomordentligt fina plånbok o det fick jag!
Coool eller hur?

Ok, nya tag i affären imorgon, då är jag ensam varg på täppan!

Idag är jag tacksam över att jag träffat en nästanGotlänning o att det möjligen finns ett litet spirande ljus där framme i min lilla immigrationstunnel.....

Wolfies tips: ta ett ljupt andetag o dra in doften genom nosen av ljuslila syren, sssssscccnnnnnn.....just det, den blommar utanför mitt fönster nu o jag skickar doften till dig som en vår inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar