torsdag 14 mars 2013

30 grader, folkinvasion, mobilväska o Desert Recluse


Meningen denna helt superljuvligt varma vårdag 30 grader C..var att vi skulle fixa minst en väst...så.....



...Trish, the one and only Boss, börjar vika, rita, klippa o berätta hur man gör, typ i 5 minuter...


...ta ut mitten, lägg helt till rätta o börja limma....


Man blir hög om man inte var det innan av det limmet...sen hände nåt...tel började ringa, folk strömmade in o bilarna ringlade i en kö som stod helt still o varade ända bort till kröken mot Oak Creek.....kön var lika lång till 6.30 ikväll o jag kom från butiken kl 7, vi stänger eg 5!
Trish var tvungen att dra som vanligt, så jag fortsatte med min lilla mobilväska i stället mellan alla kunder!


Ut ur stan var det minsann ingen trängsel, men folk fick stanna sina bilar helt, då värmen gjorde att de nästan kokte i solen.


Det är skollov denna veckan, kan va en orsak kanske...o några av kunderna hade flytt Phoenix för värmen var uppe i 40 grader där, de ville ha svalka o fick drygt 30 här haha


Letade länge i alla lådor innan jag hittade vad jag sökte....eller kom på hur jag skulle kombinera det jag hittade, var nog mer rätt!


Mobilbilden blev inte helt 100...men....den blir klar nästa gång jag ska in o jobba.

Hela dan igår o hela dan idag har hjärtat hoppat omkring som, ja i otakt, o en konstig vakumkänsla i hela hjärttrakten har gjort sig påmind var 5:e minut typ, som att svimma i hjärtat typ, o det låter ju verkligen inte klokt....skumt, minst sagt, ingen koll på riktigt ännu, vad som är på gång...lite taskigt med mat idag men brukar inte känna så för det...hrmmm


När jag gick förbi Tyler o Dinas sovrum fick jag se denne lille gynnaren där rusa längs med väggen. kallade på Tyler o rusade efter kameran..

Betten känns knappt men huden blir förgiftad o stora, enorma necrotiska sår sprider sig runt bettstället.....Desert Recluse eller Brown Recluse var besökarens art.
Belive me, den vill man INTE bli biten av!

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brown_recluse_spider

http://www.youtube.com/watch?v=dPL0E-CcFic

Hoppas jag inte skrämt slag på dig nu, detta var bara en av alla sånnadäringa godingar men inte ska gossa med!
2 minuter senare, trampade jag nästan på en likadan i köket..båda fick åka till himlen, enkel/express...

Idag är jag tacksam över att jag skapat min första skinngrunka, nästan klar....
jag inte blev biten av den bruna...bitska lilla saken/sakerna på golvet...(DÄRFÖR BEHÖVER JAG FLYTTA TILL EN SÄNG SNARAST, ETT SNÄPP UPP, MAN SKA INTE SOVA PÅ GOLVET HÄR!!!)
å så VÄRMEN GIVETVIS!

Wolfies tips: du som inte skapat något på länge, ta en stund i helgen o var kreativ, skapa något o känn den nöjda känslan.....själens näring!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar