söndag 24 mars 2013

Nu börjar det hända saker...äntligen!


Jahaja, Clara min Trollunge till barnbarn behövde ett par nya boots, hörde jag talas om så...igår fick hon välja själv via videosamtal.....dom röda va snyggast Mommo!
Imorgon tar dom flyget hem med Röde Baron som fick åka o köpa en extra resväska idag till allt som skulle med till Sverige!


Inatt blev det bvara 1,2-2 h sömn så idag...12 redan på natten nu....sorry..blir det en snabblogg!
Jag tog med Baron till alla affärer han kunde tänkas gilla o det tog typ hela dan...


Aaooooouuuuuuwwwwww!!




Affären var den samma som jag o Shoney var i för ett tag sen men nu kollade jag på allt...o det var massor!


Den här pruttbullen/påfågeln kunde man vippa på...sen gungade den i evigheter


EWA WEBER ditt grodparadis är här  - när kommer du???


Lättskötta växter!


Starka pepparfrukter är poppis, torkade...


STTOOOOORRRAAAAA KRUKOR!


Tips....till dig som har en gammal stock liggandes o skräpar nånstans, plantera blommor i den!


Fågelspa!



Ett grodistiskt/grodianskt vindspel, Ewa!
Ta med dig många väskor, med massa grodfack i!




Gamla roliga skyltar!


Jag vet en Ekorrsambo som skulle gilla dessa!




Här fanns det mesta!


Ett brännjärn med W eller M vilket som, får det nog bli en dag så min säng kan bli lite coolt MIN!


Serviser o glas i massa former o färger!



Superfin färgskiftande keramik av nåt slag!



Smycken..


Lite moderna skinnmöbler kanske det får lov att vara??


Vilka kniviga hantverk!



Gröjna grådår överallt!


En vattenbehållare för hängt vatten om man önskar det?


Har du fått korgen nån gång??


Konstgalleriet var jag inte ens inne i....obilligt var det...



Hängda prylar!


En extra solig vägg i skuggan!


Kaktusrummet!



Söt va?
Hoppas nån följde med Baron hem till dig, Ewa?!


Prylar överallt minst sagt o i taket massor av indianhantverk!




En coyote mindre i livet...nu tjänstgör han som pilkoger..



NÅGON, inga namn nämnda, hittade buffel - o vargtänder...
det tog en stund att gå igenom alla...





Torkad kaktus, här som dekoration







oj, nu blev jag sovsugen så mer text strax....väntar på mirakel ju..





En snabbuppladdning av Baron i Vortexfältet!



Sen vidare till min skinnaffär o sen tvärs över gatan hit..







Pärlor o diverse i långa banor, jag trodde en kvart det blev nog en timme o en kvart här inne..



Hade han kunnat hade han tagit med hela affären hem!









Äntligen klar....vi drog till New Frontiers o jag frågade om han ville kika in på mitt stammiscaffe, Heart of Sedona....vi gick in en sväng....o sen ut igen, o vi skulle gå höger men en kraft drog mig till vänster, fattade inte varför.
En man började prata med mig, jag känner dig, jag vet mycket väl vem du är....sa han!
Kan vi gå iväg o prata en stund?
Baron strosade iväg på native marknad tvärs över vägen medan vi satte oss på marken o började prata.


Massor av fint fanns det där på konstutställningen!





Den här mannen hade åkt 2000 miles o gjorde allt han kunde för att sälja sina fina saker.






Vi pratade länge, han var en varg, o kände igen mig....visste vi skulle ses, o verkar sitta inne med en hel nyckelknippa med lösningar i mitt liv. 
Han bodde i Sedona o ville jag skulle haka på hem en dag, trots att han så gott som aldrig tog hem människor pga av att han inte ville ha stulig energi i sitt hus, 
men du är välkommen sa han.
Du vet väl att du inte är "härifrån" sa han, att du är en messenger?
Vet du vad det betyder på sanskrit?
Visste jag inte...
Ängel sa han, vet du det?
Ja, jag vet, sa jag...
Han tog mina händer, korsvis o påbörjade en rening o något hände, tårarna var på väg o han sa:
-Nu lämnade något dig som du inte behövde längre!
Jag kände direkt vad som hände_
Alla mina "obehagskänslor" över att vara här utan lov, bara försvann....han pratade till mig som om vi var på exakt samma plan fast han var elder, jag förstod precis vad han sa, o han pratade om alla som nu skulle komma samman o arbeta för fred o kärlek.
Vi jobbade alltså med samma sak,.
Jag berättade också för honom om att jag hört en man från reservatet kalla mitt namn o som behövde hjälp med Homeopati för massor av människor.
Han visste....han gav mig kontakten till en kvinna som också var en elder som jag skulle kontakta däruppe.....oj, vad jag har väntat på detta.
Han sitter inne med svar...min nyafunna 68 åriga Cherokee Brother.
Vi ska snart ses igen!
Vi kramades o såg varann länge i ögonen innan han tog ett artigt farväl av oss båda samt av Vanilla, som kände igen vargen i honom o lät sig klappas genast....


Jag ville visa Baron en sista affär...o vi gick runt därinne...
Plötsligt passerar jag en kvinna som känns som Deborah!
Kvinnan jag healade på distans från en Vortex, som blev frisk, samma dag som jag fick meddelandet från mannen uppe på reservatet....
Ville kolla om det var hon!
Gick fram till henne men hann inte säga nåt förrän hon log o kramade mig o sa:
Äntligen får jag träffa dig! Jag kände att det var du som gick förbi mig nyss!
Vi pratade lite om allt möjligt o om min boendesituation bla om att jag sov på en masdrass på golvet.
Hon tog upp sin mobli o sa:
-Det finns en sajt här, de skänker bort saker...o hon hittade genast en box spring o en mattress gratis här i närheten åt mig o skickade mitt intresse o mitt nummer till dem!
Hennes man skulle opereras för 3 bråck imorgon...
Vi kommer att ses igen!
Jag har ju varit inne i affären o frågat efter henne minst 25 gånger, men idag var det visst dags!
Du ska stanna här, sa hon, du kommer att stanna, jag känner det, din lösning kommer, ta det lugnt bara!

Efter det drog vi ut till ranchen o jobbade lite med glory o Vanilla tog sig ett sambbdopp o blev ännu skitigare än innan-

Idag är jag tacksam över att mirakel nu sker för mitt liv här ska komma i balans...o för allt som hänt idag!

Wolfies tips: om du sovit typ inget en natt, lägg dig i tid nästa natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar