tisdag 5 mars 2013

Håll i dig, tre dagar, nya punkter bla Hemmahoz



Ok, nu har vi hunnit till söndag em o jag o Shoney drog till city med början i cool affär längs vägen som jag spanat intresserat efter länge...


Där fanns tex min soffa...


en hängkruka, eller nåt...


..två hårt jobbande dörrvakter...


...en solglimt, också min....


ojojoj, igen....tur jag inte har nånstans att ha allt fint jag hittar!


Coolaste paret för kvällen var en rooster o en donkey!


HOLY COW!


Inte så dumt med två hjärnor ibland kanske, alltid en som är nyladdad!


...ett lagom slitet bord åt mig!


mer gammalt , nött o stött ...


men.... de förstår sig på att ta betalt här...


Kanske inte nödvändigt för min del med alla olika färger....naturellt lockar mer... 



WAO...kolla vad pigg o glad jag blev bara efter nån minuts sittande mitt i en vortex!


Cool liten mysugn....


...i många olika modeller!


Lilla Shoney var utarbetad o hade värstingaj i sin rygg så jag trixade o fixade lite med henne en stund o nästa dag var det borta!
Samtidigt skrattade vi så vi nästan ki......på oss...




Måndagen tillbringade jag i skinnaffären o på kvällen var solnedgången så här vacker!



Den här Vaniljhunden håller på att luckra upp ett "förbud-för-hundar-att-vistas-i-sängen"...hur nu det gick till...?


Igår, läs måndag, fyllde jag bilen med kartonger från tre affärer o bad dem spara fler...
drog till Sandy Hollow ln 4015 o lastade av en hel bil full hos Trish som inte var hemma, sen tog jag mig an min häst en stund.
Chillade vid det porlande vilda vattnet medan Vanilla rusade av o an som en galning o då å då, la hon sig ner i vattnet för att svalka av sig...
Drog en repa in till Cottonwood o kollade i secondhandaffärer o hittade massor som skulle kunnat pryda min ranch......det är dags nu tycker jag!


Undrar hur Svenska kusar skulla digga att åka så här luftigt??

Tillbaks till Sedona o körde ett nytt kartonguppsamlingsheat i 3 affärer, sen fick knappt varken jag eller Vanilla plats i bilen...

5 pm var jag hembjuden till Kerstins familj på dinner, so this is "HEMMA-HOZ" (ny trend på bloggen, haha) Kerstin Severien:


 Superduperfint hus som ligger inbäddat bland alla mummiga Redda Rockar, just like in a dream!






En trädgård som jämfört med min sista (som visserligen mest bestod av "väldanssentklipptgräs") liknade ett megavälskött sagolandskap!


Buddor o stenpartier..mixat med..


..nivåplantager som till sommaren kommer att grönska vackert...


...två hade redan tjuvstartat...


Här är sista fixotrixet på gång...får väl göra en uppföljare...


När man knallar ut från köket hamnar man här...ojojoj, rena drömdäcket!


Rinnande vatten o guldiga fiskar som grädde på tårtan, fniss...porlade behagligt avstressande..



Kerstin arbetar som sjuksköterka o hennes man som läkare...haha, började nästan prata engelska när han avslöjade att han var från Kiruna...coolt


Utsikten från matplatsen var AMAZING!


Köket var lummigt inbäddat i grönska!


Ett förtydligande av utsikten från diningroomsbordet!


..en myssoffplats med samma underbara utsikt över bergen!


Stencool hall!


En av grabbarna grus...som tycker "den stränga tanten" kan arschla sig hem o inte lägga sig i deras vanor...


Mästerkocken i full gång med laxmiddagen..


I sovrummet kunde man hänga sig om man kände för det, o jag var ju givetvis tvungen att testa! En slags "kot-skilja-åt-are" maskin", jovars, tror jag blev en sisådär ....2,5 inch längre, haha, nu kan snart mina boys se upp till mig, om jag bara "hänger" med Kerstin lite ofta...


Här kan man säkert få sussa om man är en gäst i huset o har långt hem!


Kerstin hade hört någon... maybe samma röst som pratar i mitt huvud... om att sluta käka vete, så detta var en mellanvariant som jag nu inte ens minns namnet på men Kerstin kan säkert kommentera/komplettera under på fejan....en mjukövergång på veteslutet var det i alla fall.....mumsigt gott alltsammans!


Familjen Severien...


När den glödande kvällssolen kastade sin gyllene strålar över berget, tappade jag nästan andan som vanligt...som tur är har jag hittills hittat den varje gång ;O)


Himlen övergick sen i svagt rosa o bergen gjorde sig redo för sin skönhetssömn!


Trots att vi är olika som spenat o hallon så kommer vi bra överens o jag tränar Kerstin på mirakellivet, haha!
Kunde nästan höra hennes kommentar när jag traskade efter den okände mannen på lyxhotellet i lördags....men du kände väl honom sen innan hoppas jag....?? VA, INTE!?

Idag är jag tacksam över att jag: jämt har sånt flyt,
 är på väg till ranchen,
 känner mig så galet hemma här o trivs bättre än bäst,
 är så lyckligt lottad som fattar att jag själv väljer hur o var jag vill leva mitt liv helt efter mina drömmar...o så kul jag har på vägen dit!

Wolfies tips: ge minst en komplimang per dag resten av den här veckan, ärligt menad till någon du inte känner.....lägg märke till deras reaktion!

Ytterligare en ny programpunkt som kommer lite då o då:
(kommit fram till att nån gång då o då behöver Myrväldig sussa också, trots att hon vet med sig att hon är SUPERWOMAN haha)

Visste du att ??? :


Det har rapporterats i Natural News artikeln "US mejeriindustrins framställningar FDA att godkänna aspartam som dold, omärkt tillsats i mjölk, yoghurt, äggtoddy och grädde," mejeriindustrin är upp till sina gamla knep, försöker ändra definitionen av mjölk genom FDA. Om den föreslagna nya regeln har godkänts kan artificiella sötningsmedel som aspartam läggas till mjölk utan att vara intagen på etiketten. 
Vad detta betyder är att en majoritet av mejeriprodukter (inklusive yoghurt, grädde, äggtoddy och vispgrädde) kan hemlighet Harbor aspartam - och förvandla en fin vinst för företag artificiella sötningsmedel i processen. 
Detta är goda nyheter för aktieägare i NutraSweet och andra aspartam gårdfarihandlare, men inte så underbart för den fysiska och psykiska hälsan hos den amerikanska befolkningen.

Spara några kalorier, stek din hjärna!

Har du någonsin  undrat om farorna med aspartam, ta en titt på följande sjukdomar direkt kopplade till ämnet:
- Epileptiska anfall
- Huvudvärk och migrän
- Svår depression, inklusive självmordsbenägenhet
- Yrsel och svindel
- Aggression
- Ångest
- Fobier
- Irritabilitet
- Personlighetsstörningar
- Förvirring
- Minnesförlust
- Sluddrande av tal
- Hyperaktivitet
- Obotliga hjärnskador
- Utvecklingsstörning
Så skrämmande som det är, detta är helt enkelt de neurologiska problem som är förknippade med sötningsmedlet. Janet Starr Hull, skaparen av Aspartam Detox Program, tror "aspartam är den gemensamma nämnaren för över 92 olika hälso symptom vid roten av modern sjukdom." 
Dessutom är många forskare övertygade kemikalien är också orsaken till en dramatisk stegring i hjärntumörer. En artikel i Journal of Neuropathology and Experimental Neurology lyder:

"Bevis:  aspartam inkluderar en tidig djurstudie vilken avslöjar en mycket hög förekomst av hjärntumörer i aspartam matade råttor jämfört med ingen hjärntumörer i samtidiga kontroller, att man nyligen upptäckt att aspartam molekylen har mutagena potentialen och den tidsmässigt nära samband (aspartam infördes i US Food and Beverage marknaden flera år innan den kraftiga ökningen av hjärntumör incidens och malignitet). "

Och mejeriindustrin skulle vilja lägga till samma kemikalie eller mot sin vilja till all mjölkproduktion utan märkning? Vansinnet fortsätter...
Kolla ALLT sockerfritt du köper..massor bla tuggummi o dietläsk, innehåller ofta aspartam, är det en så himla bra idé att betala för att få dessa symtom tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar