onsdag 13 mars 2013

Härlig värme o renoverings projekt


Idag fick jag hälsa på hos en vän som hade ett ett enormt renoveringsprojekt på gång i Cornville.
Creeken flöt förbi precis utanför huset.
Några kanotister lajjade lite i det strömma vattnet!


Plommonträdet hade kommit i blom..


Coola detaljer inne, helt i min smak!


Typ som att ta in skogen lite..


Kök med creekview!


huset i två plan....


Full fart på strömmen minsann...där ville man inte ramla i...


Å alldeles fullt med såna här små raringar..


Stencool konst på bordet!



Aprikosträd, hur exotiskt lät inte det?
Kan du ta med i inflyttningspresent haha...


EN duvhög mitt i allt!



Vissa var fulla av energi idag o skuttade lyckligt runt bland hönor o kycklingar.


Lite rabattrens, oj vad fint det blev!


ett ståtligt träd en gång i tiden..


Massa aktivitet överallt!


Härinne var allt ett enda mess men det kommer att bli skitafint när det blir klart!



Bomullsträd nära cottonwood, haha


Vägen dit var som ett tvättbräde o mitt ute i ingenmansland fanns den här skolan, wao!


Någons infart!


...o fortsättningen...


Tror nog iiiinte jag skulle vilja bo däruppe på toppen, visst fin utsikt men shit vilken hetta på sommaren...!!!! Måste va några frusna typer...


EL Ranch Ro vista!


Den såg ut såhär!


Att inte bilen skakade helt i bitar var en gåta!
Tror inte ens såna vägar existerar i Sverige!
Ok då, kanske men inte så långa o varma i mars i alla fall! ;o)


Ökenkänsla över till nästa byhåla!


Där man hade nåt rykande gott på gång!


Hur kan detta kännas så Hemma?
Inte likt nåt i Sverig i alla fall!!


PÅ massor av ställen kommer man antingen inte iväg på morgonen eller hem på kvällen, beroende på när vattnet tar fart...


Idag var det ingen fara men när vattnet är för högt o strömt tar det bilen med sig...inte så bra!


Fint var det minsann, när kommer du hit o ser allt detta??


Färistar är väldigt vanliga här...djuren struttar omkring fritt typ överallt!


Övergivna såg de ut, de här post/brevlådorna...



OM man känner för att va själv, kan man säker bara börja gå den här vägen framåt, så får man sin önskan uppfylld!


PÅ väg till min Ranch mötte jag de här två filurerna, i full kareta mot bilen, de vek av i sista stund, o det är inte första gången, sen tog de sats igen mot nästa bil, o han var mer garvad o gasade på som vanligt o de vek av just innan den stora trucken träffade dem!
Inte riktigt mitt sätt att ha hund, men lika bra jag vänjer mig om jag ska passera dem 2 gånger /dag!


Ja, det behövs väl ingen direkt kommentar till denna bilden!
Satt därute på ranchen efter lektionen med Glory i ett möte på nätet som jag inte kom in på, men via en väns skype i Sverige kunda jag haka på o höra lite i alla fall! Teknikens under i gassande sol o svetten rann vill jag lova, FAST det kändes inte som nåt stort problem när min väninna berättade att det var snö over där!
La det rinne la det rockenroll, (haha), la de rinne till du mister all kontroll ohohoh ah oh, la det rinne la det rockenroll!
Eller hur gick den...det var väl så?? ;o) Elisabeth A o Kikki D...100 år sen, tror jag det var, alla "gamlingar" minns..


Den här fanns i Trishs rabatt, så I guess it´s gonna be mine, haha

Idag är jag tacksam över att jag mår så bra, äter så mycket choklad, 
loosar lite vikt o över värmen som bara är HELT UNDERBAR!!!!
Även nu 12 på natten kan man va ute i shorts o linna, det är inte ens kallt!
Wolfies tips: packa väskan o dra hit en sväng vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar