onsdag 27 mars 2013

Lone Wolfe - Sakina Blue-Star anländer


Man blir lite aningen bortskämd med att det händer så mycket här jämt så i en vecka tyckte jag nästan att hela jorden stod still, inget annat än att jag var i Grand Canyon 2 gånger hände, liksom inget som förde mig framt, till klarhet, så jag skickade upp en "gnällig påskyndare", att HAAAALLLÅÅÅÅÅ nu är det bråttom, kom igen NU, arschla på väl!
Å sorry, har inte hunnit skriva blogg på några dar, kommit i säng mellan 3 o 5 nu ett tag...myckst ska upplevas , du känner ju mig vid detta laget!


Jaha, så var det då den här västen igen, ett litet steg varje gång så ska den väl bli klar så småningom!


Min lilla skapelse blev i alla fall klar o det lite stelare lammskinnet gjorde att jag valde att inte ha konor eller annan dekoration på fransarna.


Så lite mer limmande blev det i alla fall på den "däringa" västen.


Sen tog en ny idé fart, en mobilväska att fästa i bältet o jag såg den o skar ut delarna o hann påbörja mitt nya lilla projekt 

På torsdag följer forstättningen.


Den här söta bruden kom in o kollade på en av hattarna, sen gick hon vidare. 
Jag såg henne inne i mitt huvud i en annan modell, o gick fram med den hatten o sa: 
-Pröva denna, den är ju bara DUU!
Hon prövade den o kollade i spegelen o SÅG!
Hon köpte hatten o kom sen in med sin pappa senare på dan o han köpte en!
Tränar på att sälja, fniss o denna gången gick det ju mer än bra.


Här tar min nya skapelse sitt första livgivande andetag!
 

I söndags skulle jag visa Baron runt lite o vi gick in en snabb sväng på Heart of Sedona som för tillfället var under ombygnad. 
Väl ute igen skulle vi gå höger in på New Frontiers för att få når i magen, MEN en osynlig kaft drog mig åt vänster o en man började prata med mig.
I´m Lone Wolf and you´re a wolf too, I know you already...I think I might have some answers for you...can we talk?
Jo visst kunde vi det.
Han berättade att han blivit sänd hit för att förena alla Nationer, alla stammar till ETT FOLK IN PEACE!
Men hans Mamma hade irlänskt blod o hans pappa stammade från Norge, så egentilgen var han en Viking!
Han är upptagen bland Chayennidianerna men jobbar som neutral för alla folk.
Han ville att jag skulle träffa en kvinna vid namn Sakina Blue-Star som kommer från stjärnfolket och är här i ljusspridarsyfte.
På tisdagen åkte jag hem till honom o vi pratade en stund.
Han vandrar med en varg broder som jag snabbträfffade förra veckan i en buss på en parkering i VOC, när jag skjutsade för Tyler. 
Teka heter han o är en gigantisk vargkorsning.
Vanilla var mycket intresserad av de platser där han legat o la sig själv där efter mycket undersökande.

En tanke kom till mig. 
Jag har länge vetat att jag skulle göra nåt slags "energiarbete" men inte vad eller var....när nu den tanken dök upp började tårarna sakta rinna nerför mina kinder o känslorna var väldigt "påslagna" o Lone Wolf satte sig på golvet mitt emot mig o skapade en circle, bad !ALLA" närvara o öppna mina sinnen för allt jag b ehövde verta nu o sätta mig i kontakt med alla jag behöver möta nu. 
Alla mina känslor blev påtagligt starkare o jag "såg" o kände saker medan tårarna nu under ljudliga snyftningar strömmade ner för mina kinder.
När vi var klara sa han:
-Du borde träffa Sakina Blue-Star, jag rigner henne nu!
Han ringde henne o hon svarade genast.
-I have a Swedish friend, a Wolfwoman here, and guess what her name is?
Wolfie, and I like you to meet her!
Kvinnan var på väg till Cafe José o han bestämde träff med henne där om 20 minuter.


Oj, en kvinna med med mycket power o visdom. 
Hon visade alla sina smycken o berättade om hur de tillverkats åt henne, vad alla symboler o mönster betydde. 
Mycket var från Hopination o deras boenden o symboler.


Fantastiska skapelser var det.
 

Mycket turkoser....


Hon lever med över 8000 Kachinas, o en på fingret.
Här får du en mer ingående förklaring:

kachina (pron.: /kəˈnə/; also katchina or katcinaHopikatsina /kətˈsiːnə/, plural katsinim /kətˈsiːnɨm/) is a spirit being in western Pueblocosmology and religious practices.[1] The western Pueblo, Native American cultures located in the southwestern United States, include HopiZuni,Tewa Village (on the Hopi Reservation), Acoma Pueblo, and Laguna Pueblo. The kachina religion has spread to more eastern Pueblos, e.g. from Laguna to Isleta. The term also refers to the kachina dancers, masked members of the tribe who dress up as kachinas for religious ceremonies, and kachina dolls, wooden figures representing kachinas which are given as gifts to children.
Kachinas are spirits or personifications of things in the real world. A kachina can represent anything in the natural world or cosmos, from a revered ancestor to an element, a location, a quality, a natural phenomenon, or a concept. There are more than 400 different kachinas in Hopi and Pueblo culture. The local pantheon of kachinas varies in each pueblo community; there may be kachinas for the sun, stars, thunderstorms, wind, corn, insects, and many other concepts. Kachinas are understood as having humanlike relationships; they may have uncles, sisters, and grandmothers, and may marry and have children. Although not worshipped,[2] each is viewed as a powerful being who, if given veneration and respect, can use their particular power for human good, bringing rainfall, healing, fertility, or protection, for example. One observer has written:[3]
"The central theme of the kachina [religion] is the presence of life in all objects that fill the universe. Everything has an essence or a life force, and humans must interact with these or fail to survive."

Sen började hon berätta o visa sin bok hon skriver i varje dag o tar foton o klippper o klistrar....med alla hon träffar o allt hon gör...  


Denna boken var så gott som full efter mindre än 3 månader.
Busy woman!
   

Nu får du studera lite på egen hand.


Minns inte allt hon berättade om alla under 3 timmar.


Hon har många vänner o "döttrar" o "söner" på Reservatet o här är Grandpa också....
Kvinnan längst net till vänster i blått är hennes Hopi daughter o till höger är den kvinnans dotter o barnbarn.


En fin kärleksförklaring på Valentines day!


Känner du igen Ayande? Min trummande kompis?


Det här är en kurs hon höll...o ett fint jordiskt medicinhjul.


Det här är råkopian till en bok hon skrivit, med inklistrade bilder i som snart ska tryckas.






This is her gramdparents.


Denna mannen såg hon i en "vision" när hon var 7 år.
En man med hår i hela ansiktet... 
That mountainman blev senare hennes make o de bodde i en tipi i bergen....läs texten!




De pratade i mun på varann emellanåt om alla händelser o fantastiska saker som hänt dem, om gemensamma upplevelser o mirakel.
Lone Wolf berättade om en fullmåne natt då han blev "kallad" ut till en speciell plats o när han stod där o tittade upp, fick han se ett enormt ljussken, som "lämnade av" ett starkt ljusklot på hans vänstar sida, ett på den högra o sen ett rakt ovanför honom som strålade som en strålkastare över hela hans gestalt i den annars kolsvarta natten.
Han blev översköljd av en stark energi som skakade hela hans kropp!
-Det är sant, sa han, det hände verkligen!
-Ja, det vet jag väl sa hon; I´m from the Star People, I know all about it, of course I belive you!


From the Stars...


Läs texten längre ner....en Sedona uplevelse letade sig in emellan!


En ceremoni hon höll uppe i en grotta belägen i ett heligt berg här 


This message came from Geronimo!
Han blev min polare efter jag varit på ett berg uppkallat efter honom nära Kelton ranch som startade min "resa" hit.....ibland tar han mig i örat o läxar upp mig....om jag blir besviken eller irriterad på någon....
-Hörrudu, du vet bättre....



Hon har varit inblandad i massor av freds- o ljusarbete i hela sin livstid.


De 4 personerna till vänster är hennes barn o killen längst ner till höger, Jonathan bor i Danmark.





En duktig hoopdancer!



Den här kvinnan spelade rollen som Pochahontas i den berömda filmen om hennes liv.


Min favvofilm.....o han var här!



This is a Cherokee Firebird!


Från en Ceremoni i närheten i Long Canyon!


Ett kirlianfotografi av hennes "spirituella haidress" cooooolt!


En duktig Medicinman vid namn Slow Turtle.


Hon sa åt mig att kontakta Rahelio, han finns i Sedona, han kanske kunde ha nån kontakt åt mig.


Lone Wolfe bad Sakina om tillstånd att ge henne lite extra energiboost innan vi avskutade vår tre timmar långa middag.

Idag är jag tacksam över att "mitt hjul" åter verkar ha tagit fart...hur a vart, no clue yet!

Wolfies tips: förbered dig för en ny "storm" av galna händelser o möten, flyttar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar