söndag 17 mars 2013

Healthy burrito innan erövringen av Bell Rock!

Vanilla pussade mig lite lätt på nosen, time to go up!

Haha, jag har kommit på att jag alltid pratar engelska med henne, även om vi är ensamma, men why not....det är ju det som gäller in this country! 


Å ännu en helt underbar dag med 30 grader....så jag mumsade lyckigt i mig min röda grape /apelsin med mandel ute i solen. 
Tyler o Dina behövde köpa hundmat o bad om lift....sen till ACE Hardwarestore  
www.acehardware.com/    där de bla säljer bultar o skruvar till hans super projekt!

Utanför fanns idag The Cilantro  http://www.facebook.com/CilantroTruck
Massor av "nyttig" mat för ovanlighetens skull!
Ty bjöd på ett skrovmål som tack för skjutsen, mmmmmmumma... burrito med beans o sallad o mummiga hotta såser som passade i den superhotta eftermiddagssolen!


  
Körde sen en intensiv visionering av mitt liv igen.....innan jag ( började med att energiboosta o svepte en Xocai Xe energidryck o en Xocai powersquare) o Vanilla drog på hikingtour upp för Bell Rock, det var det jag hade "sett" när jag satt där i solen, att jag skulle upp där o "Vortexboosta" mitt budskap/mina visioner - MASSOR!
                                                   BELL ROCK HERE WE COME!


Här tyckte de att alla som hade ev planer på att skada sig, gå vilse eller nåt annat dumt skulle regga sig, just in case!
Det hade inte jag, så vi drog vidare!



Sakta i backarna nu...not too fast, haha...


Ser du myrorna, NEJ människor var det visst .....däruppe?
Mitten..... vänster..... i grönt...!!??


Jodå, I prommise you, it´s humans...


Visst fanns det trails att följa men vem i "hundan" orkar leta upp dem, runt berget 50 11 gånger, nix, det blev offroad from the very beginning, rakt upp där det såg ut att på något va möjligt att ta sig upp...
Lite rumpträning, ko ordination haha o skärpt sinne genom att klättra där man knappt kan ..är alltid nyttigt, min philosophy!


4 ben är att föredra, Vanilla drog som en gazell uppför berget, glad som en nymatad krokodil!


Emellanåt var det inte massor med grepp, mest en slät, ganska brant yta, inga tankar annat är upp,upp,upp!

Då o då hittade vi nån bit av trailen o då passade jag på att köra mina visionsövningar!
Med ett gigantiskt leende o småskratt över att jag redan har precis ALLT jag önskar mig, MIRAKULÖST...snabbt o lätt....o att veta hur det känns är MAGIN ! 
Att just känna hur det redan känns skapar själva MIRAKLET!


Jag ska så högt det går... bestämmer jag NU!


Vyn är redan bedårande!


Småpratade med den här familjen o de fick min email så jag kunde sända dem lite coola bilder nerifrån på dem.
När jag var uppe på en av topparna vinkade vi åt varann, då var de redan nere..


Shit, nu var det arshla på som gällde, solen var sömning!


Åhhh, suck vilken tid det tar för tvåbeningen, väntar väl här så länge!


Tja, ibland fanns det ju faktiskt en stig, bredare än så här var den inte nånstans, inget för källingar ella gubbar med rullator/rullstol eller barnvagnar, haha


Ett nytt brant parti...


Sen körde vi lite bergsgetsklättring!


Dead end, skit också, bara att vända!


Uppåt just här var inte att tänka på ens för SUPERWOMAN!


Inget för svindlare haha eller iaf inget för dem med svindel!


YES, YES, YES uppe på en av topparna, o där ska du veta var vinden helt gaaalet vild, o bara att stå o snurra runt med kameran var en balansakt!


Att komma högre just från detta håller verkade inte möjligt då detta var vägen upp åt ena hållet.


Åt andra hållet såg det ut så här.


Vanilla hakade inte på uppför sista branta toppen, ser du henne?



Japp, därnere väntade hon snällt tills matte var färdig med foton,vinkningar, önskningar o utsiktstittande!


Översta toppen, hrm....5 killar kom upp när jag var på väg ner, de hade en plan att komma upp på toppen, MEN så bidde det inte, så jag kände mig inte misslyckad för att inte ens ha försökt. 
Ska prova en annan dag från ett annat håll.
Hänger du med?


Rakt ner ville man INTE!


Här på toppen är ett träd som du kommer att se nerifrån sen!



Här syns trädet bättre!


Fantasifulla skapelser övrallt i naturen!


Alltid samma sak när jag ska ner...då jag kilat offroad upp hit o dit har jag ingen aning om vart jag gått,så det tog en bra stund att ta sig ner, hasande o kanande, hoppande o skuttande...


Oups, en "liten" bit hade visst lossnat här!


OK, let´s låtsas vara en get igen!


Aloe Vera!


Waooo, this is just soooooo wonderful!


En annan dags projekt!


På nervägen fick hon energifnatt, min lilla vita (numera mer röda) lilla ulltuss o sprang som om hon var tvungen att göra av med några 1000 volt!



Coolt att kolla upp nerifrån o se hur högt upp det verkligen var!
Ganska stolt faktiskt!


Ojoj, mer magsvett som behövde sköljas av!
Ett perfekt naturellt Vanillabadkar!



Svetten var bortbadad o det bar av i galopp igen!


Här nere ifrån kan jag knappt fatta att jag nyss var ända där uppe!


Det mörknar snabbt o på avstånd i den skumma kvällningen såg jag en filur komma lufsande o genast fick jag en känsla av att det var Marvell, vilket det visade sig vara!

Vi gjorde sällskap tillbaks o kollade den fina stjärnhimlen o kramades lite innan det var hemvändardags!

Han hade snurrat med bilen i halkan för nån vecka sen o hade svårt att gå, så det blev lite akutmassage där på parkeringen...haha, önskar jag hade en bild på det.
Han stod lutad mot min bil o jag superknådade hans högra skina med båda knytnävarna innan stretchövningarna, haha, det såg nog verkligen helt galet ut!


Jag dammsög hela huset när jag kom tillbaks o moppade köksgolvet...sen hittade jag den här sötnosen sprattlandes på rygg på spisen!
Har aldrig sett en "vild" kackerlacka förut!
NU bor han däruppe bland stjärnorna!


Haha, vad gillar du mitt nya namn??
Killen som skrev mitt namn o adress fick kollla på mitt businesscard o ÄNDÅ blev det såhär, hur hade det annars blivit månntro???

Idag är jag tacksam över den mumziga maten jag blev bjuden på,
vår mysiga, rumptränarhike med helt underbar utsikt,
en mysig kram från min vän!

Wolfies tips: Kör en nyttig vecka! 
Gå minst 30 minuter varje dag i rask takt, 
undvik kaffe o inga cigg....
o kör massor med grönsaker o frukt o citronvatten minst 2.5 till 3 liter!
Skippa allt som innehåller vitt socker, vitt mjöl och kemikalier! 
                                               Dags ladda för våren nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar