lördag 16 mars 2013

Spännande utmaning, Garden Spring Festival

Igår fick jag brev från Immigrations mh...innan jag öppnade det tänkte jag såhär: 
Ok, ger de mig 12 månader, kommer det ju att ta lång tid innan allt går i lås, ger de mig 6 mån förlänging...troligen bättre, då går det snabbare....öppnade brevet...de gav min inte en dag!
Mer taggad än nånsin o snälla DU, släpp inte nån tanke ifrån dig angående detta utan att den är till min mesta, bästa, snabbaste o effectivaste lösning THANKS MY DEAR!

Wao, så nu DU MIN KÄRA VÄN, har jag mitt livs hittills största utmaning framför mig but belive me:
                                                       I HAVE FAITH!!!!


I förmiddags spenderade jag några timmar i solen (och oups, fick just se min mage o gav upp ett asgarv, den är knallröd MEN runt naveln där den var lite hopsjunken, på grund av min sittställning i stolen.. är den vit!) haha du kan inte säga annat än att jag gör allt för att roa dig! ;o)


, visualiserandes mitt liv, vad jag ville uppnå o jag blev hög som en skyskrapa, o stannade i det tillståndet när jag åkte till Sedona Garden Spring Festival www.gardensforhumanity.org


En snabbvända tillbaks till igår, firade min nya utmaning med en organic coconut icecreme!!!


Å Vanilla o jag hittade en blender/mixer på en yardsale alldeles i närheten på väg hem.
MMM, det blir smoothies o healthy cacaodrinks när du kommer o hälsar på!


Japp idag var det då vår/trädsgårdsfestival i Sedona o vi drog dit egentilgen i ärendet att prata med Nimeesha Bulsara min polare med Hydrogene peroxide du vet... ;o)


Den här bruden Heidi Berkovitz, tillverkade lite av varje bla droppar för diverse behov...o hon hade kurser imatlagning samt...


...en sötenöting till medhjälpare som jag brukar byta några ord med på farmersmarket...han ville gärna va med på en Svensk blogg o posade lite...


Antisnark o sovsupportdroppar...


Örtcigg


såg ut som nån blandning av basilika o hö


Andrea o jag blev polare efter en stunds snicksnackande...hon "rockade fett"


10 nålar för bara 10 bucks, tack....men nej tack jag hoppade...min utmaning löser man inte med akupunktur haha


Fröer av alla de slag...


Ashokala Gardens "A way of growing that nutures both people and the earth"
*Organic CSA ssedling program
*Distributor for "Soil Secrets" Production
*High Desert Gardening Workshops & videos


Den här bruden o jag blev också polare, hon jobbade också med homeopati o vi hade en intressant pratstund om vad hon hade blivit hjälpt med av de mirakulösa små pillerna!
Vanilla passade på att mysa lite med henne.


Minns du Nimeesha?? 
Bra, hon har nämligen försökt koppla ihop mig med sin superduperbästiga immigrationsavdokat länge o hade redan sagt åt honom att jag troligen skulle ringa snart - VILKET JAG SKA!


Blommig o fin mage, visst?



Haha, hur coolt som helst, den här frö/plant/jordmannen Paul hade varit i Sverige o frågade vart jag kom ifrån? 
- Jag har bla varit i Trelleborg sa han!!!
Sen hade vi en intressant pratstund om allt från organisk odling, hundträning till raukar på Fårö!




Arrangörerna hade en liten utställning o massor av föredrag man kunde lyssna på inomhus om man ville.




Givetvis kunde man köpa sig ekologiska/organiska förfriskningar o jag raggade lite homeopatkunder medan jag smaskade i mig en hjärtformad bar av torkad frukt o nötter, mmm
Bad gillar du träskålen? Cool eller ascool?
Den hade kommit ända från Colorado!


Plötsligt började det blåsa like crazy o molnen tornade upp sig över Thunder Mountain!



På andra hållet var himlen så gott som molnfri!


Plötsligt fanns det 2 starka regnbågar på himlen när det kom en regnskur, sprang som en gasell till bilen, där kamerna för tillfället befann sig men hann inte få med mer än en, men för mig är det dubble lycka o "tur ...läs flyt" med 2!!
DOUBLEMIRACLE att vänta alltså! Coolt!


Undrar var den här snubben härstammade ifrån, seams like.... from Sweden maybe...o alla träd står snart i full blom!


En coolig gammal Fårrrrrdpickis!


Kan inte låta bli att visa dig att runt mig idag fanns det alla bevis på att en ljus o underbar lösning var i sikte!
Se o njut...






Underbara pastellfärger på väg tillbaks till The Village.


Ännu åskmoln på andra hållet!


  Vad ser du här?





 KOM IHÅG DIN KAMERA NÄR DU KOMMER!


 Du kommer att få oförglömliga bilder!

Idag är jag tacksam över alla härliga mirakel som är på ingång!
att jag kan va så himla lyckig över att allt är på väg att lösa sig trots att läget nu är SHITTTALABRITTA inte alls nåt vidare, o supernyfiken på HUR? ÄR INTE DU DET?  

Wolfies tips: Håll nu huvudet högt o kallt (inte så svårt i Sverige kan jag tro, fniss) o skicka bara goda tankar om bästa, effektivaste o snabbaste lösningen för mig om du vill hjälpa till!
TACKAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar