fredag 8 mars 2013

Åska, hagel o snö, coolt vitt,vitt,vitt


Drog till ranchen this morning o skulle jobba med min häst, men man kan väl säga att det hästsket sig, massor!
Regnet öste ner som en fors, när jag sen kom till Sandy Hollow lane ökade det, sen kom det feta hagel o blixtar o åska.....inte helsugen på att ens gå ut faktiskt!


Så det blev ändrade planer, först  posten som fick klagomål på att de trots adressändring skickat två paket till min gamla adress ...
sen hundmat Taste of the Wild på Olson´s feedstore i Cottonwood..


Bison o hjort, till mina girls,"older sister" Sotan ska snart va på väg hit....hon supergillar denna maten vet jag!


Lääänge har jag letat efter en flaskborste då jag ju "lagar" citronvatten dagligen i mina fina glasflaskor men se det kan man visst inte hitta här, i alla fall inte där jag letat, så, som vanligt får jag väl be Sverige skicka =o)
Gick en sväng på Walmart som vanligtvis har ALLT ...utom flaskborstar.
Började kolla lite på vad som fanns i de olika matvarorna de sålde, huanemig, OM jag var sugen på nåt så gick det snabbt över vill jag lova!
Uowuräää! Botad!





Mot Sedona övergick det alltmer i snö o Kerstin hade när jag kom ett vitt soldäck med vit utsikt över vita berg!
Å vet du, det finns en långt framskriden plan på att MirakleKerstin ska ta med Sotan hit när hon varit på barnbanrskalas I Nybro i April! 
Please, please, please ALLA håll tummarna o allt annat du har att hålla, samt skicka en god tanke för att den planen blir till verklighet!
Hon o Jannemannen bjöd på hemlagad Pizza, o zzznart mycket zzzzznart ska jag också kunna bjuda på dinner i MITT KÖK PÅ MIN RANCH!
Idag när jag messade med en vän angående detta, kom jag massor i kontakt med längtan djupt  därinne, den oerhörda längtan efter att känna att jag äntligen är HEMMA, slippa flytta mer, känna att jag äntligen är på plats....du som har mer ork o sekunder att slösa på mig, skicka gärna en tanke för att det är min fysiska verklighet NU!
Det har redan hänt, jag ska bara se det!


Tyler ville ha nåt på Basha´s så jag fick ånga dit i väntan på pizzerians bak...o för första gången blev jag tvungen att lägga i 4 W Driften!

 
Upp till Kerstins supercoola lya är det flera branta backar o jag var verkligen glad över min 4 hjulsdrift som tuffade mig uppför backarna i snömodden utan att stöna eller slira  en enda gång!


Trädgården var sin inte lik idag!



De Röda Rocksen gav ett totalt annorlunda intryck denna dagen, som om all energi bara coooolat ner o planat ut, kan du känna det?


I en treftstore jag inte sett tidigare i Cottonwoood hittade jag MIN LAMPA! 
Shit, ingen tvekan om att den ska bo på min ranch!
Kokkopelli o jag är ju pooolare sen lääänge!
$30 var den absolut värd!
Eller vad tycker du?
Han fick åka i framsätet, iklädd min jeansjacka, med säkerhetsbältet på!


 För några dagar sen, sittandes på min madrass, såg jag plötsligt en sån här typ av stol då min rygg som var krum som en säck potatis som stått i en mörk källare i 3.5 år, i ett hörn...önskade hett en ...o ..så bara fanns den här idag, väntandes på mig, för $15 ....rena klippet


Idag är jag tacksam över den vita slöjan som lagt sig som ett lugnande band över Sedona,
alla mina fynd,
att Sotan ska få åka med Kerstin hit snart, shit vad kul det ska bli!
att jag nästan fällde en tår när jag var i mitt innersta längtansrum över mitt boende, känslor e fint o färskvara, så bäst att njuta de sekunder de varar!

Wolfies tips: har du tänkt på vad många känslor som du hinner med på en dag?
Finns det någon du gillar mer än nån annan, kanske?
Vet du att du i så fall kan välja att mysa med den oftare, om du vill alltså???
Bra idé va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar