torsdag 21 mars 2013

Grand Canyon part 1


Dina kom in på mitt rum o frågade om jag kunde tänka mig att köra oss alla till Grand Canyon om en timme!
Sure, let´s go!
Frågade Tyler vad som stod på?
Spirits are calling from the Canyon...blev svaret...han behövde boosta sin energi innan han skulle slutföra sitt projekt!


PÅ vägen upp laddade vi med lite friskt vatten från bergen i Oak Creek


Massor av snö kvar i bergen uppe i Flagstaff ännu


Hela kullen var fylld med träd för 5 år sen när en stor brand bröt ut.


Inte vansinnigt varmt när vi åkte, o vi kom iväg sent då idén var sent påkommen..men what a heck, bättre sent till G C än inte alls


En gammal utpost



Grand Hotel väntade på oss...fatta att jag har sovit i en queensizebed inatt, wao, cool omväxling emot luftmadrassen...


Vi drog direkt in i parken...


Mantanten, här kallad butcher, typ manhaftig kvinna, tog glatt emot oss...o wishade us en good evening


TODO tidning


Alldeles bredvid vägen fanns det ett helt gäng med elk


De vi kallar älg heter moos här o detta är väl mer vad vi kallar hjort


De var inte superrädda precis



Här var det mulövergång!


Ett blåaktigt kvällssken låg som ett mjukt täcke över "gropen" som var lika mäktig som förra gången!


Ditutupp ville jag men det gick tyvärr inte utan svår klättring o i skymning med hund i koppel fick jag ge mig där, hrmm


Fick nöja mig med denna hälsningen!


OJOJOJ hur ska jag kunna beskriva detta, att stå där på kanten av ett naturens egna fantastiska mirakel, så vackert att man nästan tappar andan, alla dofter i den svala skymingen letar sig in genom näsborrarna o gör upplevelsen total!


Spår som fastnat sen mycket länge...


Den här trailen ska jag nog ta o vandra nån gång...man hundar fick inte följa med mer än en liten bit, fast mulorna kan man möta...


Bara en liten bit iväg såg vi pyttiga ut Vanilla o jag.


Massor med coolheter i hotellentren...


De som gick omkring var coolare...


IMAX, superdupergigiantiskajättebion....var bara tvungen att gå dig igen o se den underbara filmen om Grand Canyon, sen länge, länge ...då båtarna man färdades i INTE var av gummi ...


Remember Flackowoman???
Klart du gör, ojojoj vad du skulle varit här nu!
Urhärligt att va tillbaks!
Ekorrar o systrar o alla andra spektakelsugna...ni skulle varit med!


Ensam knallade jag ut i nattens mörker o mötte där den här ståtlige snyggingen..


Slank in på en Mexicans sylta o slafsade i mig en tortilla med en massa gox.....alldels för sent, så dumheter får man lida för, too much food o too late blir en dålig natt...ännu halsbränna i morse...


Jodå jag hittade tillbaks!


Svårt sno med sig så här stora saker...


Där innanför fanns matsalen


Här en liten cafeteria


En sån här att kolla solnedgången från


Cool


Kvällsprommisen hamande på mitt bord o vi knallade upp i skogen bakom hotellet o plupp, bara en lite bit framför oss, sprang en elk...coolt! 
Nicky reste ragg o Vanilla morrade o skälle, häftigt hon ville minsann försvara sin matte!

Idag är jag tacksam för att jag fick chansen att åka till Grand Canyon !
Fortsätting följer imorgon!

Wolfies tips:kolla  https://www.youtube.com/watch?v=ktf73HNZZGY (länken bråkade, vet inte vilken som funkar, vågade inge bråka medd en o riskera att alla bilder försvann)



  för att hitta den där fantastiska feelingen av mäktighet!

PART 2 tomorrow, håll uuuuuuuuuuuuuuuut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar