söndag 24 mars 2013

Having fun,at Grand Canyon with Red Baron

 Så här ska du läsa på kul...
Havving fann,
Vid Gran Kanjann,
med Redd Berann...så blir det riktigt vitsigt!

NU ÄR DET SÅ HÄR VA!
ATT ett klockan var tre på natten när jag BÖRJADE med bloggen, så INGET gnäll nu om bilder i fel ordning o så...ok??!!
JAAAAA!!!!! 
JAG VET ATT DET SITTER NÅT SKIT INNE I KAMERAN som syns på korten o jag har brukat våld o allt annat för att få kameran att hosta o spotta ut det men, chii, det bara flyttade runt lite...så....bortse från de´!

Jag fick Sverigebesök av en Röd Baron som ville till Grand Canyon så:
Eftersom jag nyligen visat dig detta storslagna naturens underverk så blir det en fun version idag....
inget för "svindlare"....med höga skräckar...så Håll i hatten guys så åker vi!!!


Resan gick upp genom Oak Creek där vi fyllde på husets dricksvattenförråd av källvatten direkt sprunget ur berget, mmmmmm, gött!


Vi stannade vid samma viewpoint som när jag var på väg till Sedona för första gången.....där de har native American Craftsmarket o där var två bergsklättrare på väg ner i sina rep!
Ser du dem i sina gula jackor?


Fina saker, massor med fint...o lilla mormor gillade min outfit, och hennes barnbarn!


Ojojoj, jag träffade på en ny Syster idag igen, coolt,vi ska snart ses...


..och en annan syster som glatt ropade Hello Wolfie när hon fick syn på mig...


Vi drog vidare till min rare lille skinnhandlare i Flaggstaff o Baron hittade massor med skojsigt där...skinnhandlaren blev "pengarikare" o Baron fick mer skinn på nosen...jajja i bagaget åtminstone


Här tar bloggaren foto i farten, inget ovanligt men ovanligt att hon blir påkommen....
metoderna är kanske inte alltid de "mammavänligaste"


Det var betydligt svalare idag än för 2 dar sen o det var jacka på som gällde idag, tom vantar mot kvällen!


Här i Valle innan Grand Canyon fanns mycket kul...men hur ska man nånsin hinna med det på väg upp dit?


Väldigt mycket korp o hjort nu några dar!
Korpen förmedlar: Var i din fulla andliga kraft o gränser upphör att existera! 
Din gåva är framgång!


Cool....to be back again!


Önskar att jag kunde åka ballong eller glida skärmflyg över Grand Canyon som en svävande fågel, tränar lite idag....

Vi delade en bulle till gående lunch, jag tog halvan med ost o Baron tog skinkan..haha...som kompensation för det onyttiga blev det en hälsosam dricka till det med frukt o bär utan tillsatser...!


Hrm shit vad lång det är ner till botten!



Sittstenar fanns det gott om, mer eller mindre bra placerade för en sittning!



Hjorten säger: Att utvecklas o förändras ger mod o frihet! 
Din gåva är att känna stolthet!



Vad skulle jag gjort utan min kamera!


Inte bara sina egna kort man tar en sån här dag o andra lånar ens kamera, det bytes vilt till allas stora hjälp o glädje...samarbete!



De fanns lite varstans elkarna, o inte var de så blyga heller!



Mer flygsug...


Boken jag nämnde....


It´s totally AMAZING!


Va, en uteliggare, eller....ser bekant ut.....nån du känner??? ;o)


Sorry, kunde inte låta bli..



Det är en alldeles speciell känsla att sitta där o dingla med benen o kolla ner i avgrunden, 2km ner!



Var det inte en ekorrbebis som försvann ner där...??? 
Måste ta en närmare koll...



Tog en stentuff ridtur på en ålderstigen kuse...


Haha, håll i hatten kvinna! den kommentaren passade perfekt här, tack Cicki!


OM du hade fattat hur långt ner det var här, hade du....blivit galen på mig/skräckslagen eller avis!


I eftermiddagssolen är alla färger outstanding ska du bara veta!


Bananpauser har jag haft massor förut i mitt liv, men ingen med en sån bedårande utsikt!


Ser du grottan i min hand?


Ajojajaja vilken rackarns rot att fälla en oskyldigt framsmygande kvinna!


En liten Wolfie på ett tunnt räcke placerat på en gigantisk sten!
Häftig känsla, vad tycker du?


För alla med svindel, la jag in några "ANDAS" bilder emellan..njut o hämta luft!





Fotografen darrade på handen när han skulle ta bilden, märkbart blek.. o på foten när han tog ett steg närmre...tur jag var stadig på rumpen för när han trampade på stenen jag satt på för att ta min kamera, vickade den till....


Kolla kartan, kolla verkligheten...







En sista träning inför den stundande påsken!


Här tog någon sig en mikrotupplur!
Powernap..... ;o)



Hjärtligt tack för att du ännu är kvar!


En underbart spännande o energigivande dag!


Japp....SKUTTTT, så var vi i mål vid Hermits Rest! 
Den gamla vilostationen för åsneritter som började här en gång i "förritiden"


Tanken var te till medburen blåbärspaj men det var tyvärr stängt sen en timme så...telös paj blev det men det gick också bra.


                                      Tack naturens underverk!


Solen gled sakta ner bakom bergen...


...o vi gled in på IMAX o såg hur trappersen för över hundra år sen tog sig fram nere på Colorado river i sånna härringade båtar...ibland gick det ...sådär...



Plötsligt fick jag ställa mig på bromsen, det kom elks på vägen, som höll på att bli närkontaktade..
o strax därefter mötte vi en bil som vevade ner rutan o sa: 
-There´s a SHITLOAD of elks on the road.....take it easy!
Hon hade rätt, det vimlade av dem, aningen svåra att få in i kameran i det mörkaste Arizonamörkret!
Sakta, sakta kryssade vi fram i den mörka marsnatten mot Flagstaff ....


Kul att du vågade klamra dig fast på bloggen trots lite svindel....
Nu är klockan 4.45 o det är strax uppstigning igen, ojojoj, det blir till att börja dagen med en bit eller två Xocai powersquares!

Idag är jag tacksam över att jag ännu en gång fått uppleva mirakel på HÖG NIVÅ, fniss, o fått chansen att visa dig hur en helt vanlig Myrväldig dag i Grand Canyon kan se ut!
Tack fotograf Red Baron för alla AKTAROP o fotografassistans o en massa annat!

Wolfies tips: HAVE FUN, ingen har det åt dig om inte du har det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar