lördag 3 mars 2012

Att lära är att ge och få, att skapa är att leva!

En dröm har gått i uppfyllelse idag! Min vän och kollega Helen har bett mig undervisa på hennes Djurhomeopatutbildning i Älmhult! Wao, det drömde jag om när jag själv gick min utbildning. Tänk den dagen jag kan stå där framme och förmedla något klokt och intressant till andra blivande djurhomeopater, vilken lycka!
Att få inspirera, dela med mig, bjuda på solskens historier, peppa och informera, entusiasmera, SUPERKUL! Sån undervisning skulle jag önskat mig på min utbildning och nu fick jag själv vara en tillgång för dessa nyfikna, kunskapshungrande, entusiastiska tjejer, HÄFTIGT!
Det är också härligt att man alltid lär sig själv saker när man delar sin kunskap med andra.

Det har varit underbart vår likt i Skateboda idag. Så där soligt så det är omöjligt att vara annat än helt LYCKLIG! Har ägnat större delen av dagen till att få mitt reseapotek i ordning.
Jag får alltid den stora äran att laga mat när jag är här, ja nästan överallt annars också förresten. Det kan kanske va för att jag tycker det är galet roligt att trolla, jo trolla. Magi, jo, det kan man nog kalla det, på ett sätt.
Allting börjar med att kylen får sig en djupare koll, sen är det kört. Från tankecentralen strömmar sen en mängd idéer som genast tar fart och så pågår det hela ända tills anrättningen åker in i ugnen, i grytan, på stekpannan eller tallriken. Så himla kul att skapa något som någon uppskattar!
Min policy är en rätt en gång! Å med mitt enormt intensiva minne, (läs mycket korta minne) är det inga problem. Minns sällan vad jag hivat i....lite av de kryddorna, å så en klutt från den burken, några stänk av det där röda i flaskan i kylen och så hittade jag nåt i en skål.....
Det brukar bli så bra så!
Det tänker jag ofta på, skapande...om jag inte får skapa en dag, så blir jag uttråkad, dör en smula. Måste få utlopp för min kreativa sida. Ingen har nånsin lyckats stoppa mig i ett fack, en kategori eller ens nåt åt det hållet. Tror min själ är för vild för det, frihetstörstande och kretivitetskrävande (egenskapat lååångt ord, hrm) ...eller nåt åt det hållet.
Ikväll kom i alla fall 2 av eleverna som nattar över här på middag.
Det är sååå fascinerande att höra hur andra har levt sina liv, träffat sina män, fått sina jobb mm, mm. Berikar verkligen mitt liv.Vi hade en mycket trevlig kväll som tog slut alldeles för fort. Att knyta nya kontakter är också väldigt inspirerade och roligt. Så tack alla ni nya människor som kom in i mitt liv idag! Skriv gärna och berätta hur det går för er!
Wolfies råd: Våga trolla fram en ny maträtt HELT utan recept idag (jaja, imorgon är också helt ok)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar