söndag 25 mars 2012

Harry Haffa kommer - bäst va på sin vakt!

Detta inlägget är definitivt inte mammavänligt. Har du lätt att oroa dig, hoppa denna texten!
Skiver med lite kluriga ord, vill inte nån ska råka i knipa.
Igårkväll kom en person förbi o bad med följa med till en annan person och berätta om min vistelse här. Lät bekymrad. Jag åkte med och vi hamnade hos ett par som hade goda kontakter inom Harry Haffa (Min fd ogrädchef Mats Ingvarssons namn för farbror blågul.)
Jag sas vad som hänt och de blev bestörta, ringde efter Madisons H H och strax kanckade en kvinna o en man på dörren. Återigen fick jag dra min story, och det sista när mannen jag bor hos skulle fixa en biljett till mig messar han och vill ha mitt kreditkortsnummer (lugn, han fick det inte). När de frågar efter hans namn rynkar manliga hälften av HH på ögonbrynen, han vet vem det är och frågar om han sagt att han var HH. Jo, det hade han, fast vet visar sig att det är han inte, bara en vanlig fortköriningshaffare. Här är det stor skillnad. Puh, tänker jag, någon som visat siv vara så oansvarig borde inte kunna bli en HH.
Kvinnliga HH lugnar den oroliga mannen och säger att jag åkt tvärs över jordklotet och är vuxen, kan säkert ta vara på mig själv. Inget kriminellt han ännu hänt så de önskar mig lycka till o drar vidare i den svarta natten.
Mannen är ännu mkt orolig. Säger att han tror att han skickar någon att köra mig till bussen i Atlanta och busstationen där är mycket osäker. Där har han nån som plockar upp mig o ser till att jag "försvinner". De är övertygade om att de haft planer för min räkning, sex eller knark men jag var tydligen inte så medgörlig därför är nu de nu otåliga att bli av med mig.
Han tycker apsolut inte jag ska sova där och genast ta min saker därifrån.
Jag hör vad de säger och förstår deras oro men kan inte känna att det är nån överhängande fara.
Åker tillbaks o messar "bossen" om bokningsnumret på biljetten han säger att han köpt. OJ, det finns inte, han ska skaffa en imorgon, i Atlanta. Nej tack, säger jag, den ska du köpa i Madison. Lätt för honom att annars bara dumpa mig i Atlanta och dra.
Nåja, jag är fortfarande vid liv, gott mod, sitter utanför grannen o skriver. Han ska hämta mig om 30 minuter. Håll tummarna att allt går vägen!

Lilla Temperence som underhållit mig på dagarna och matat mig med annanas

Grannen ville tyvärr inte vända sig, en söt liten farbror som pratat med mig verje dag, stolt visat mig sina nyfångade firrar. Här säger han på sin sävliga mycket spec eng: A löööööv joooo Wofiiiiii!

Sista natten i den soffan känns verkligen inte sorgligt!
Idag är jag tacksam över att mina barn blivit så duktiga och inte nånsin skulle har ett hus som såg ut som detta o med avlopp i badkaret som inte rinner ut på ett dygn. De skulle tagit tag i problemet!
I´m a proud mum. love U kids!
Wolfies tips: Grips inte av panik ara för att andra gör det, gå på magkänslan, signalerar den fara, SPRING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar