fredag 30 mars 2012

En möjlighet och en utflykt

På vår morgonatliga hundpromenad gick vi till "macken" och köpte vars några lottorader.
Jo, hör och häpna, till och med jag köpte tre rader för 3 dollar. 540 miljoner dollar i potten! Inte småpotatis direkt!På hemvägen kikade vi in på en garageloppis, där godbitarna redan tidigt hade hittat nya hem.

När vi letade jobbmöjligheter idag hittade Helle en annons från en Ranch som sökte en person för att utbildas i deras horsemanship metod.
Viss hästvana krävdes. Kanske är detta möjligen nånting för mig.
Jag skickade iväg ett mail som beskrev den mest normala sidan av mig.....jaja, jag vet, den onormala är större men jag hoppas de ringer för en intervju eller nåt.
När Rodney kom hem åkte vi till handikapp ridnings ranchen för att kolla om de behövde nån volontär. Tyvärr hade de just stängt när vi anlände.
Vidare kom vi förbi S:t Ana naturreservat, mycket vacker vy upp över bergen.


Mexicanarna rider längs floden för att muskla sina hästar i sanden. Det skumma med dessa människor är just när det är skumt.
Virrigt, ok, så här.....om DU skulle få för dig att ta en ridtur, givetvis utan hjälm, med 2,3 av dina småttingar på hästen också utan hjälm, skulle du då rida hemifrån strax innan det blev mörkt, för att en timme senare, rida i totalt kolmörker hem längs de trafikerade vägarna HELT UTAN LYSE ELLER REFLEXER????
Nähä, trodde jag väl inte va......JO, så funkar Mexicanare.
Hur de tänker...?? Nix, inte hur....oooom de tänker...svaret är förmodligen NEJ, inte alls ....som vi i alla fall.
Ingen som rider, går eller cyklar...jo jag har faktiskt sett en människa på cykel, använder nån form av lyse eller reflex här.
Helle har varnat mig, om jag ser en asiat i en bil, ska jag helst hoppa in i en trädgård eller nåt, de är helt livsfarliga bakom ratten.

Jaja, nog gnällt om reflexer och bildårar nu.
Vi åkte för att skaffa mig ett telefonabonemang eller nåt. Idag blev nämligen "negerbollen" (ja ursäkta, jag är verkligen inte rasist men .....han var bara alltför pantad) pissed of på mig för att jag sa åt honom på skarpen att skicka mina homeopatpiller, som jag sänt honom veckor i förväg (och han har inte hämtat ut dem på posten).
Skrev på fejan att han var en stor lögnare.....gillades INTE... 
Han hade skickat dem sa han. Bullshit, han hade sänt dem i måndags o de har inte anlänt ännu.
Ringde hans granne, som hjälpte mig när jag var där. Han hade inte ens uppgett sin egen adress utan en grannes.
Hon knallade över dit och de hade inte sett till något paket.
Hoppas innerliget att de skickat dem tillbaks till Sverige, så de inte kommit bort. Då stängde han av telefon ab, på den telefon jag "lånat".
Hotade dra in FBI o då blev han lite tam och undrade vad han gjort för fel......jojo....suck! Vad har folk mellan öronen egentligen??

Downtown fanns en uphill som på toppen ståtade med ett hus, den utsikten var inte dålig, jag lovar.


Vi var hemma för att byta bil till trucken, för att åka och hämta skrot, att sälja, men ingen större lycka just idag.
Folk slänger det mest otroliga i detta landet, bara att plocka upp och sälja.
En gång hittade de 2 sprillans nya badkar i sina kartonger.....


Vi drog till affären och köpte glass som vi käkade till kvällen med MEGAGIGANTISKA jordgubbar. Jämfört med avocadon...ja, vad tycks, ingen risk man tror de är smultron iaf.

Idag är jag tacksam över att mitt sunda förnuft fattar att man ska ha reflexer när det är mörkt!

Wolfies tips: don´t let your brain, cause you pain - använd reflex i mörkret! C U in the dark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar