onsdag 28 mars 2012

Vaknar vimsig - rik mångfald piggar upp!

Utan att vara så värst vaken, med ögonen fortfarande stängda, tänker jag....jag ligger inte dubbelvikt, hör ingen skramlande AC i bussen, ligger inte nersjunken som i en hängmatta (i den grisiga soffan I Madison).....allt är tyst....jag tror jag ligger i en säng, utsträckt....va, var är jag då?
Tog en stund innan jag mindes var jag var....det händer ju snabbt i Myrväldiga världen emellanåt, fniss.....

Alltså, när Helle o Rodney hämtat mig vid busstationen, åkte vi och handlade, sen hem till huset. Helle fixade frukost, oh man vilken frukost.!
Den första riktiga maten på en vecka. Hade med mig lite godis till hans barn.....som jag inte ens träffade...så första dan levde jag på en chokladkaka, andra dan på en påse bilar o sen på bars....så småningom blev det äpple o banandiet....så .....mat, American panncakes med sirap, bulle med hemgjord kaktusmarmelad....och en massa annan smarrig MAT! + ett glas med röd grapefruktjuice........ MMMmmmmmmmmade varje tugga....himmelskt gott!
Nu kände jag hur min Systeryster dreglade lite....AM pannkakor....jodu....det satt fint!
I detta huset har de en bodyguard named Spirit! Gooooo, or what???? Vi har blivit bästa vänner. Han är en cool Malamute/varg kille som inte haft nån bra start i livet, men nu bor han i paradiset hos en husse o matte som älskar honom. Han är full av bus, käkar tillsammans med husse, från gaffeln, och går långa promenader med matte varje dag.
Vår närmsta granne är 2 mulor och en get, som bor med sin husse och matte. Ja, inget här liknar Beddinge, Tingstäde, Hemse, Vederslöv eller Norrköping där jag bott ibland...
Här finns det hästar på så gott som varje tomt.
Hundar finns på varje tomt, många o olika och alla är mycket frustrerade. Ingen här promenerar nämligen med sina hundar. De är bara på tomten jämt, några står bundna, hästarna står på en sandig liten plätt i bästa fall, annars i en utebox.....
När vi lugnt o stilla går förbi gör de utfall,skäller, bråkar och härjar längs staketen som värsta monsterna, även de pytteminsta.
Kan de, så rymmer de ut nånstans, särskilt minstingarna, och muckar värsta mycket med stora vargen Spirit, som inte bryr sig nämnvärt, förrän de nästan är inne i munnen på honom. Då suttar han om dem lite o kastar iväg dem, berättar matte.
Lite längre fram blir det ännu mer exotiskt! Där bor det en hel flock med lamor! Ja, ingen vet varför, men de finns där i alla fall. En verklig mångfald på djur inom ett ganska litet område.
På eftermiddagen tar vi en promenad med hennes unghingst Cody och jag leder hennes sto Cowgirl. När vi kommer till utkanten, leder en sandgata/ridväg net till floden.Där rider gammal som ung, man som kvinna på sina ståtliga hästar. Jag tar några foton och förklarar att de nu kommer att bli rikskändisar i Sverige, vilket de inte verkar ha något emot.
2 ursnygga Luisitanos som hade en fjäderlätt gång, med mycket hög "benföring", som värsta Spanska ridskolan.....
Vi fortsatte ner mot floden som, där vi passerade över inte var mycket mer än en å.
Vi blev knappt blöta när vi klafsade över till andra sidan. Sen vände vi om och började knalla hemåt. Vi var ute nära 2 timmar och det var verkligen härligt att röra på dödköttet, som vuxit sig större på den här matmärkliga veckan, på dieten svält, godis, bars, frukt, o mer bars...måste hitta midjan, känner mig som en bambastor sjöko i jeansshorts....känns inte helt ok faktiskt!
På hemvägen hittar vi den här sötnosen som polar med 5 jyckar av olika storlek, ras och temperament. De leker med varann och han verkar tro att han är en hund den lille skrutten. 
 Det har varit en aning mulet och på eftermiddagen var det nästan svalt, typ bara 22 grader eller nåt....jo,man vänjer sig snabbt vill jag lova. När vi passerade Arizona igårgår....typ, eller i alla fall, för nån dag sen...var temperaturen 36 grader....jag lovar, det var gudomligt.....efter att 5 dagar tidigare ha lämnat Arlanda med snöflingar i luften och någon minusgrad!
Tror väl knappast att man passerar apelsin och citronträd på sin häst/hundpromenad i närområdet i Sverige.....
Käkade nyplockade apelsiner till frukost och citronerna kan man äta som äpple, de är härligt söta.....Jag kan lova dig - det går ingen nöd på Myrvälder in California, it´s awsome here!
Idag är jag tacksam över allt jag känner doften av, ser, alla jag möter och värmen som omsluter min bara hud, jag är också GALET TACKSAM över att min Lillgurka Emil äntligen kunnat köpa sin första lägenhet som han länge kämpat för! YES! YES! YES! 1 maj är det inflyttning i Vellinge! WAO! PUSS..LOVE U Lillgurkan!

Wolfies tips: Be om det du verkligen vill ha, tro på att du får det och det blir ditt (eller EMILS) !

1 kommentar:

  1. Hej Wolfie ! Tack för din osminkade berättelser ,om man nu skulle mot förmodan komma på att ge sig ut i världen :-) så får man lite förhands visning vad som eventuellt kan ske ute i stora världen ,,det har varit spännande att följa dej på din resa ,och mer blir det :-)man kan ju tro att du har hamnat i en djurpark nu ,,men det är ju inte samma regler som här när det gäller djurhållning ,vad härligt att kunna plocka citrus från träden,,,det är säkert mer som kan odlas där ,,själv sitter jag i köket med min sådd av tomater nu när jag skriver till dej,,ska plantera om dem ,,har ävenen paprikor ,chili , (har ett litet jordbruk , får ,hästar ,) så man lever nära naturen ,att odla har legat mej nära ,jag håller på att förändra mitt liv ,jag har utan att tänkt på det nåt större ,till det bättre ,,, jag har min inre resa,,och det är jag tacksam för ,,( har varit till en kvinna som kunde prata ned andar runt mej, vägleda mej ) hon sa att mitt tredje öga är på väg att öppna sig ,, :-) om man ska tro på det :-)) isåfall blir det spännande och se vad det för med sig . Wolfie du har dina skydds änglar runt dej men det vet du redan :-) .

    SvaraRadera