måndag 19 mars 2012

EN sista maratontitt på Dr Quinn - America here I come!

Så var då äntligen skinnbrallorna klara! Å kan du tänka dig....trots att det var mitt första par jag sydde och jag hade inte så mycket koll på hur man skulle gå till väga för att sy dem....så blev de såå HIMLA BRA,jag är sååååå NÖJD! Tack vare Fridas sömmerska som hjälpte mig med mönstret och Kent Nyström som hade ovärderliga tips om hur man skulle gå till väga så blev de SUPERBRA!

Sista dagen har jag tillbringat hos min systeryster i Stockholm, tittandes på vår favvoserie Dr Quinn, en cool Medicinkvinna i Colorado på den gamla, goda westerntiden!
Serien har alltid ett budskap, om ärlighet, ödmjukhet, hjälpsamhet....mm. Avsnitten tar upp många saker som hänt i verkligheten, örterna de använder som de får från Indianerna används än i dag och som sagt, vi är stora fan av serien. Min syster har alla CD boxarna, 6 st.....som vi började kolla på jan -11, å inte är vi klara ännu....

Imorgon tar jag o mina 2 st 46 kg tunga väskor + handbagage planet till Chicago för att ladda om till Atlanta 2 timmar senare. Där väntar min nya boss, en 29 årig man/kille som har lovat möta mig med en puss o en kram, vi gör så här i Georgia säger han.

Jaha, mycket att lära blir det, bara det här med dollar, cent, pounds o inches lär få hjärnkontoret att lukta bränt kan jag tro. Bossen har iaf lovat mig att visa runt ägorna till häst första dagen. Ser verkligen fram emot detta.
Kan knappt fatta hur lyckligt lottad jag är som äntligen är på väg att uppleva min dröm, i vaket tillstånd!
Tack alla ni som hört av er idag och önskat mig lycka till, ända från Italien faktiskt!
Kul att ni är så engagerade i hur det går för mig. Lovar att rapportera så mycket jag kan här.

Idag är jag tacksam över: alla tips som hjälpt mig att sy ett par ursnygga skinnbrallor,
samt supertacksam över Röde Barons hjälp som nu gör det möjligt för mig att leva min dröm, att följa mitt hjärta!
.... samt för min Systerysters härliga support och Dr Quinnfanatism!

Wolfies tips: det finns ett liv före döden, det ska levas nu, idag! So, just do it!
AMERICA.......HERE I COME....

0 dagar...8 h kvar.....måste bara sussa liten stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar