söndag 18 mars 2012

Skinnbrallor och balklänning med inslag av "Jillan"

Tänk att jag alltid ska göra en massa krångliga saker in i de sista skälvande minuterna.
Sen i september har det legat fina skinn och väntat på att bli ett par byxor . Då måste jag givetvis sy ett par innan jag åker. Inte så att jag hade nån som helst koll på hur man gjorde utan här börjar vi från början, under maximal tidspress, bara för att.....inte listat ut det ännu. Ett återkommande tema i mitt liv, jo, men visst hinner jag måla om huset innan båten går....eller nåt i den stilen.
Hur som helst, aningen sliten när klockan åter är halv 4 på natten (igår blev hon tom halv 5) för tredje natten i rad....men snart är byxorna i alla fall färdiga. Några missar hit och dit gjorde att jag fick ankstjärt och fick sy om rumppartiet sisådär en 150 gånger, nja inte riktigt men många var det.
Å givetvis måste jag sy allt för hand....hrmmm

Då och då har Frida dånat ner och provat klänning hos sömmerskan, då en balklänning GIVETVIS också skulle sys just dessa sista dagarna innan avresan. Det gick på ett kick och hon blir strålande vacker på sin studentbal.

För att ytterligare pressa programmet blev Frida och jag utbjudna på koncert i kväll med vår favorit, Jill Johnson, som lämpligt nog gästade Norrköping just idag.
Hon är ju en pärla, verkligen en bra artist. Jordnära, hälsar alltid på alla innan hon börjar, ett trevligt inslag.
Vi hade mycket trevligt och när koncerten var slut var balklänningen klar,FANTASTISKT!

Nu är det bara ett ben som ska fransklippas till, sen är skinnbrallorna också klara. Knappt så jag kan tro det är sant.

Tiden för avresan närmar sig med stormsteg och det ska bli härligt att komma på plats, ÄNTLIGEN!


Idag är jag tacksam över att Frida och jag blev bjudna på koncert av Röde Baron, samt att hans mamma så duktigt skapat en vacker balklänning.

Wolfies tips: vänta inte alltid med allting till sista minuten....även om det är mer spännande...

1 dag kvar innan avresan! Yeahhh....

1 kommentar: