fredag 4 januari 2013

Änglaledd långprommis, älvrum o cheddarsoup


Denna soliga dag hade inte en enda plan, lite osäker på vilket håll jag skulle gå åt, bad änglarna om vägledning o de sa: Höger i korsningen...inget mer, hemligt som rackarn ska det va.
Hittade nåt som lockade o jag gick dit...det hette typ Kristall...nånting, helt kalasfullt med såna plejs här. 
Jag klev på o blev på några minuter vän med mannen som tipsade mig om två svenskor en massör o en Jazzsångerska Ingrid Hagelberg tror jag hon hette.
 Hon hade visst nåt framträdande i närheten imorgonkväll...få se om jag kan locka dit Ralph...kanske...om jag lägger fram det lite fint....VILL HA MIN BIL.................... NUUUUUUUUUUUUUUUU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Liksom utanför huset men ändå gjort som ett rum...ÄLVRUMMET! Supercool energi, det var som om man inte vägde nåt, allt var lätt o genomskinligt, samma konstnärinna som nere på ChocolaTree, som målat korten, mina nyinköpta för presentkortet...remember?? du såg nyligen...


 
Det var som att andas på hög höjd eller nåt, lätt liksom, luften var lättare...cool känsla!
man kunde typ höra dem svischa förbi emellanåt..


Jag fick Ingrids kort o den andra bruden skulle han ge mitt kort till, massören.


Nästa anhalt var en secondhandaffär...coola, ganska dyra prylar..


Solen gullade med mig från sin allra soligaste sida o jag knallade på, så grymt lycklig igen, såå megastort hjärta o så himla tacksam över att jag är här, exakt där jag ska vara, omringad av mina röda berg!

 
Den här fina bronspippin flög stillsamt omkring i första rondellen...


....å till höger just innan uptown Sedona började fanns en tomt till salu! 
Ganska lågt belägen dock.....inte mycket utsikt...troligen därför ingen byggt där..


Nu närmar vi oss gräddan av Sedona som turiststad.


Jag vek av åt snällt av höger, det är helcoolt att bara låta sig ledas runt så här o hur spännande som helst!
Där hittade jag den här snyggingen!


Utanför försäkringsbolaget!


Åt höger fanns ett hus som kallade på mig, med denna skylten utanför..





Mer info vid dörren!


Massa smått o gott!

 
Krims o pims...Ekorren dig hade man inte kunnat ha med här....du hade typ köpt allt, fniss..hoppat runt o rivit ner ivrig som en bäver i parningstid, ja det var det enda jag kunde komma på för tillfället...


Nytt o nött....


Å här, ett riktigt kråkskåp till DIG Systeryster! Kraxxx, kraxxxxxx


Blir du förvånad Kusin Vitamin om jag säger att kvinnan i affären o jag hamnade i ett mycket ingående o djupt samtal om hur man följer känslan i sitt hjärta för att bli lycklig...efter ca 5 minuters annat livssnack? 
Näähääää, trodde väl inte det heller,    ;O)
Jag hittade en burk mango chutney här som jag shoppade loss på....här vet inte folk vad det är, tänkte blidka Ralph nån dag om han blir alldeles fnoskig på mig, in med en sked med stakt chutney bara, haha, klartttt! 
Lugn som en pumpa igen! ;O)


Ja, till och med ett badrum, dock fick man inte pinka här..



Ralph ringde o frågade om han skulle hämta mig, han hade varit o bytt olja på sin megastora truck o var på väg hem...jag förklarade att jag var ända borta in the Y, (så kallas rondellen med en väg neråt stan o en till höger)...o hade nyss anlänt, så jag tackade men avböjde vänligt. 
Han tyckte jag var galen som gått ända ner dit, o ännu galnare för att jag skulle gå hela vägen tilbaks igen..
Jaja, vem bryr sig?
Motion gillas, lufta fransarna lite, haha
Jag började vid detta laget bli ganska hungrig, käkade bananlunch innan jag gick klockan ett o nu var hon typ över 5.
Jag knallade uppför en lång trappa som befann sig just bredvid vägen till ett stort köpcentra som jag inte lagt märke till förut.
Där fanns ett nyttighetsbageri som serverade sallader, soppor, smårätter o annat kollijox!
Jag valde en whitecheddarsoup with poblano o sourdougbred...efter att ha provsmakat mig igeom nästan hela soppsortimentet vid köksdisken. 
-Vi vill att kunderna ska få exakt vad det önskar så, smaka på bara!


Mätt o belåten stegade jag vidare ibland affärer o gallerier..



Mitt i allt stod den här glada truppen o sjöng julsånger för full hals!
Sent eller tidigt, välj själv!


Cooola statyer..
I sista affären blev jag polare med en kvinna, som hade en sjuk liten hund o en son med en flickvän från Thailand. 
Hon fick mitt nummer o skulle återkomma om hon kunde få reda på hur den tjejen gjort för att få stanna.


När det börjar skymma blir de röda rocksen ännu rödare...dags att vandra tillbaks...o wao, vad snabbt det blir kolmörkt... tar typ bara en kvart.
Ralph hade nästan gett upp hoppet om att jag skulle komma tillbaks ikväll o var märkbart lättad över att se mig..

Idag är jag tacksam över att jag har förmågan o viljan att känna sån lycka, att må så himla bra, va så galet lycklig o ha ett sånt gigantiskt hjärta därinne, fattar inte hur det får plats, samt att jag är HÄR!

Wolfies tips: du som brukar måla dig, stunta i det imorgon, du som inte brukar sminka dig, gör det imorgon, se vad du får för reaktion.
Jaja Ekorren jag VET att du ALDRIG går ut utan smink, men alla andra... ;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar