torsdag 24 januari 2013

Min blivande affär! Doften av läder = GILLA!


Nu ska du få  kika in in min blivande affär, där jag arbetat idag. 
Shittabritta vad många nuffror man ska skriva in överallt, hela butiken kryllar av dem.....tror jag måste ha ett allvarligt snack med dem alla, är bättre på bokstäver....de måste va snälla emot mig o inte hoppa i oordning,leka hela havet stormar o kurragömma eller så.... rätt siffra på rätt plats TACK!
Det anlände en hel kartong med bälten, handmade från AZ imorse...det tog en halv evighet att pricka av alla ...rätt mängd, mönster, längd, färg....siffror i massor..
Kommer att bli en utmaning MEN JAG HAR MÖTT STÖRRE HINDER ÄN SÅ...


Sen sorterade jag lite halsband....


Den ena dockan hade varit ute på nattsudd...skon låg bredvid...


Tänk dig själv, komma fräsande på en oldstyle Puch Dakota...rykandes så man hostar... med denna på huvudet...wao...asssscoooolt! Eller hur!


..svansen viftandes som en liten dåre därbak, haha...du köper, jag skickar, du tar kort, skickar mig..OK?


Nice purse...all native made with beautiful bead work!


Här ska min snälla Sota få jobba med mig!


Vad gillar du den här raringen då?


Vem skulle inte vilja ha soffan full av såna här kuddar, jag bara undrar?


En sån här pall sålde vi idag, tillsammans med en kohuds matta..till ett trevligt äldre par...


en lite vildare form av kudde, eller kanske en fotoram....helklädd i skinn..


Blir inte mycket kvar i affären när den är min o jag ska inreda mitt hem...är jag rädd....haha


Sugen på en långrock i skinn!


...med matchande väska?


Tror du dessa är mjuka o gosiga eller...tibetanska får....har förpliktat med sitt liv!


Stora, små, korta, långa, bruna, vita.....här finns det mesta!


Du kanske gillar svarta rockar? haha rockar som rockar fett!



Handgjorda bälten med silverconchos, 2 kvar med med old buffalo/indanhead nickles ....det tredje la jag beslag på, kommer troligen inte in fler.....


Lite smått o gott, en lila skinnjacka med fransar kanske faller dig i smaken!


Eller en showsadel med tillhörande träns!
'

Handgjorda hattar med 10 års garanti!


De här två mattorna av ylle, är unika i sitt slag, vävda av en Navaho MAN, vilket är synnerligen ovanligt...


Cool spegel/klocka av ett gammalt seldon..


Alla prylar är övervakade av den här puddingen!





Kul hade vi, o systrar är vi definitivt, fräkninga o rödhåriga o fulla av ideer o kreativitet!
Så lika att kunder i butiken har frågat oss idag om vi är systrar, visst är vi det, sa jag, vi har nyss funnit varann....nu måste vi ta igen det vi missat under många år!


Vad gillar du min nya cooooola reg skylt???? 
Inte helt säker på numerologiskt vad detta flitiga sexande innebär man jag tar det som ett gott tecken, översexigt bra..hahao 7 är MIN siffra...o ganska ny design med DNA spiralen i mitten, de något äldre skyltarna har 3 siffror, en dot o tre bokstäver, snarlika de svenska...oooo vad jag har drömt om min ALLDELES EGNA ASSNYGGA SKYLT i många år Å FATTA NU HAR JAG DEN! 
WAOOOOOO, YIIEEEHAAAAAA!

Idag är jag tacksam över att jag äntligen börjat lära mig hur jag ska sköta min nya business här,
att jag funnit ännu en kär syster,
allt känns så himla bra, säkert, helt utan tvivel, lugnt o precis som om allt nu bara serveras mig på silverfat!

Wolfies tips: varje dag finns det något att fira, vad firar du idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar