måndag 14 januari 2013

Möten med precision, swinga de lurviga...

 Så här blev tavlan när den var klar, fin va!


Igår träffade jag Honeybone på Heart of Sedona o hon hjälpte mig att få ordning på alla frågorna till hund Homeopatformuläret. 
Hon är så himla härlig o skrattgo!


Vi drack varisin koppa Mayan Spicey chocolate..mmmmmmmmmmmm


 Strax innan vi var klara kom Jade, handtydaren o kramades lite...sen var det bara att halvspringa till min bokade tid med Stephan. 
Han har skapat ett urcoolt program på datorn under många år som tar fram essensen i dig, visar dina tre huvudkordinater för hur du bäst kan ta dig an livet....du som är mycket intresserad av detta kan maila mig så ska du få min 13 sidor långa utredning...man kan beställa sin egen på nätet....
När jag småpratat lite med damen i affären, som jag lärde känna dan innan, kom en stor kvinna tuffandes, go o glad o vi pratade, blev polare o hon gav mig lift till "uptown Sedona" där jag skulle leta eftr en ny lädersnodd till mina skinnbyxor, vi kommer garanterat att ses igen.... kolla in... www.thunderbeat.com hon skapar musik...
Här är hennes goa vovve..



Å Devara Thunderbeat själv!


Jag började i affären Mark (Honeybones man) tog mig till häromdan....




De hade inte vad jag sökte utan skickade mig tvärs över gatan till en skinnbutik!


Härinne träffade jag en man som sa åt mig att ägarinnan som gjort allt därinne säkert kunde hjälpa mig. 
Hon skulle va där imorgon. Just när jag skulle gå ringde hon o han sa:
 - Det står en kvinna här i affären som du skulle gilla, dressed in leather and fringes från topp till tå. 
Det visade sig att just i det ögonblicket skulle hon ringa då jag fick veta att hon skulle komma på måndagen istället, coolt fattar DU, mm precision, innan jag hann ut genom dörren.
Hon var nygift o bodde i Cottonwood 25 minuter härifrån, där jag gått på hypnos...o hon hade en ranch där med hästar o rubbet...kändes som om vi skulle gilla varann, dit imorgon...innan jag tappar byxorna!


Utanför ett galleri strax bredvid kunde man beskåda eller köpa dessa konstverken!



OJOJOJ, du skulle känt doften av mörk choklad, blunda o sniffa, tror nog att du kan föreställa dig den allra ljuvigsate arom...i din nos...mmmmmm...mmmm


Det blev en strawberry o en amarettopralin av finaste, godaste slaget...wao...mmmm


..........kan du känna smaken, överdragna med ett tjockt lager choklad av exklusivaste sorten!....rena magin för smaklökarna...


....en annan dag blir det ett äpple..


Ascoolt golv därinne!


Den här fina bronsstatyn stod på andra sidan gatan.
Jag hade nyss varit inne o fått ett formulär ...jobbansökan till företaget med de röda JEEPARNA. 
Killen skulle va på på plats på onsdag, o då ska jag skutta ner dit med mitt papper, var så säker..


Det var rejält kallt här igår -8 grader är extremt kallt för Sedona, ca 15 grader F kallare än vanligt..
När jag korsade gatan blev jag inkallad av en snubbe som jobbade på nån turistbyrå o han var supersugen på att hjälpa mig att stanna o bli kollega med mig så jag fick numret till hans chef!
Å, du skulle passa så himla bra in här, det är så roligt att prata med turisterna som kommer hit o undrar massor..å alla fantastiska ställen man kan skicak dem till..


Jag köpte en grillad cheesesandwich som jag käkade på vägen tillbaks, då solen var på väg ner, ännu kallare, handen var helt bortdomnad efter 2 minuter...
Mailade också Fred som jag trodde skulle ta mig med till Prescott på dans stax...
Det visade sig dock att redan var där, bodde där, så jag travade hemåt med iskall luft i lungorna o en avdomnad vänsterhand..


Härligt ljus...
Det visade sig att det var dans i Sedona också ikväll. 
Den började kvart i 7 just när jag anlände hem. 
Jag dressade snabbt om o Ralph hakade på, dock inte för att dansa, det skulle han aldrig våga...sa han...men ta en öl kanske...nu var det inget ställe man kunde ta en öl på så han drog som en avlöning direkt, -Call me if you like a ride home...


Det visade sig att det först var en danslektion i West Cost Swing.
En man kom direkt fram o kramade mig :
-Hello Wolfie, sooo nice to see you again!
Oups, jo visst kände jag igen honom, det gjorde jag visserligen men har ännu inte en susning om varifrån...jaja, vi dansade lite, han var nybörjare o jag hade inte en endaste susning om vad jag skulle göra, gick...sådär..haha
Sen när lektionen var slut började en kvinna prata.
Det visade sig vara Cheri, Freds kompis från Prescott med sig hade hon Bill, som tog sig an mig hela kvällen o snabblärde mig 4 olika danser på lika många låtar....aaaningen halvlätt att hålla reda på alla steg o turer....o fatta alla dansord, namnen på danser o turer, man han var mer än impad när kvällen var slut över mina framsteg....va, har du verkligen aldrig dansat detta förut, det går ju jättebra! 
Typ alla som var därinne blev superengagerade i mitt "öde" då ryktet spred sig att jag kommit från Sverige med mina 2 väskor för att stanna. 
De kramades å önskade mig välkommen hit!


Någon, Jerome o Cheri...


One and two, three, four, five and six,sometimes it´s six, sometimes, 8 and sometimes 10....jojo sure, lätt som en plätt.... superkoncentrerad haha, för att krångla till det ytterligare, fortsatte Bill lära mig det vi tränade på sen det börjat en ny låt med en helt annan dans i en annan takt, som om det inte var klurigt nog med "rätt" musik o takt, haha, många skratt blev det..
West Cost Swing, Arizona 2 step, East Cost Swing o Rhumba o lite Salsa på det...


Just när jag skulle ta upp telefonen o ringa Ralph som dragit till Oak Creek brewery, kolla om han skulle hem eller redan var hemma...kom en man fram o började prata med mig.
Jag hade dansat lite ensam på slutet för att snurra ut alla trådar i hjärnan som höll på att kortslutas o börja brinna av all information, steg, takt, hålla händer o armar, hur man skulle snurra i de olika danserna mm...
- Who is this woman dancing like that, with so much passion?
Vi började prata o han frågade om jag ville hänga med tvärs over the street o ta en drink...sure, visst, klockan var bara halv 11 ju...
Därinne, Holy Moses, fullt ös på diskodunket o basen var så uppvriden att allt därinnen skakade...gick inte att prata, så efter en margerita, drog vi igen.
Ut i hans Mustang...han frågade om jag ville hänga med till en annan bar o prata eller om vi skulle prata över ett glas vin hemma hos honom.
-Sure, sa jag,hos dig, det kan vi väl!
Det visade sig att han bodde i Oak Creak, där jag var med Walt o träffade Ingrid, 20 minuter iväg.
Jaa, han var författare, poet, skrev poesi, prosa o essäer....en djuping, så vi hade värsta 300m djupa samtal hela natten, varvat med lite vin o dans o sång. 
Mycket mysigt! Klockan blev 5.30...hrm..


Dan efter körde han mig tillbaks o hade en ovanlig o konstig huvudvärk över höger öga.
(Thuja Helen?, fniss)
Han frågade om jag ville hänga med o ta en kopp te eller kaffe.
-Visst, kunde jag det. 
Klockan var halv 4 o jag började bli frukostsugen... han körde till Java Love caffee, haha, fast jag sa att jag förderog Heart of Sedona.
När vi kommer in kommer Isha min vän sen innan fram o kramar mig o min vän o säger:
Så bra att du kunde komma, du fick väl mitt mail?
Min telefon var död sedan flera timmar jag hade inte sett nåt mail...coolt va..att han körde dit!
Jerome beställde in varsin mugg chaitea, resp varm choklad åt oss.
Jag hade bett honom skriva i min bok, men han hade inte kommit på vad han skulle skriva, därför bad han mig komma med in på cafét.

Isha viftade åt mig att komma o prata med henne.
Hon hade fått "information" om att jag var den som skulle kunna vara med i hennes projekt uppe i 3rd Mesa för att hjälpa Hopi med lite problem däruppe med naturmedicin...inte alltför långt ifrån Monument Valley!
Vi pratade länge o hon förklarade sin idé. 
Så länge att Jerome kom o frågade om jag ville han nån lunch....så han beställde in varsin veggiepaj med sallad...mmm, mumzigt!


Avslutar med några närbilder på det ni sett från Airportvortexen...detta är Bell Rock, superkänd som ett ställe där det landat ett UFO för länge sen. 



Ojojoj, bergtagen, Jerome förstod, han var också "kallad hit" av The Red Rocks!
Han skulle lägga ett gott ord för mig till en kvinna han skulle ha ett möte med när han lämnat av mig vid huset, som skulle dra igång ett projekt med alternativbehandling för veterans, då deras andra behandlingar med skolmedicin inte alls varit framgångsrika.
Jag berättade om Rick, Lynnettes man som nu verkligen är på G o ska ha sin nästa pilla. Han lider ju av sviterna efter kriget.
Idag har jag också haft min andra Homeopatpatient o Jim hade en kvinna på middag idag.
Vi har träffats förut o hon började fråga mig om homeopati o blev superintreserad  o ville ha ett möte med mig, för att kunna få hjälp med sin son i CA.

Idag är jag tacksam över att det nu börjar kännas som om min livsväv sakta men säkert vävs i andras livsväv här i Sedona,
att jag fått många nya dansvänner o lärt mig flera nya danser som nu ska finslipas,
över att Homeopatbehandligarna nu börjar strömma in.

Wolfies tips: tänk efter hur ofta ditt liv skapar träffar med andra männsikor, ibland på sekunden innan ni försvinner för varann, visst är det supercoolt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar