onsdag 23 januari 2013

Ridtur på ranch som väckte längtan!

 Hittade den här superkartan o brevet på min dator i morse!
Han är verkligen superrar när han lägger den sidan till, min lilla rumsgranne! ;0)


Tvättade lite åt Isha o Richard som inte har nån tvättmaskin o plockade ut alla mina bilprylar o satte på mina nya klistermärken som visar att det är en vargbil, fniss... innan jag drog iväg till Trish!
Ojojoj...klev in genom dörren o ...jag var såld!


Ranchen ligger vid vattnet o det underlättar en hel del i denna delen av världen där det inte regnar så mycket på sommaren...speciellt när man har djur!


6 hästar o 2 mules...
Har lärt mig idag att mulor är mycket speciella! 
De tål inte bli "bossade" utan vill va polare, då går det bra. 
Mulor har hästar som mammor, hennys har åsnor till mammor o är mindre o mycket mer "av egen åsikt huruvida de vill eller inte vill når just då".
Längre söderut like in Mexico vill de hellre ha hennys då det inte finns så mycket föda o de käkar mindre pga av sin mindre kropp..


Teddy är coyote o schäferkorsning, skygg o mammas pojke men mig gillar han, o att bada är HÄRLIGT....hämta bollar o pinnar....
Han är omhändertagen från ett "shelter"


Den andre lille rackaren gör allt han kan för att klättra i rang o låtsas att han bestämmer, bråkar o busar o tuggar på sin kompis mest hela tiden! 


Detta var det första jag såg när jag kom in, fattar du att det var kört på direkten!
(OJ, hörde just en suck...från Systeryster...haha)
Dessutom fick Trish beskedet, just som vi skulle sitta upp på hästarna att banken antagit budet de lagt (som hennes man "pendlat" fram) på en annan mindre ranch!
Innebär att de flyttar härifrån...

OJojoj, min hjärna har brunnit sen dess, det är typ kortis däruppe nu!
Mycket jag vill o mer stålar, välkomna att BAMZA in på mitt konto, snarast TACK!


Jag har drömt om ett Westernhem så länge att det BARA MÅSTE VA MIN TUR NU!


Klinkers på golvet....precis vad jag önskat!
Läbbigt tjocka o gamla heltäcklningsmattor är inte ens i närheten av mina "gilla"nden..


Dinner här, hur rätt o bra o mumzigt verkar inte det?


En "grön" liten cooling, nyligen inriden...å de har sina ideer, like dra iväg 50 m i full panik, stanna, tänka, fundellera...ähh, vad hände...komma på...hrm...kanske var det inte nåt farligt...KLART!
Sounds exiting!


De nygifta turturduvorna!
Han flyttade in efter en veckas dejtande!
Bodde i Phoenix men är från North Carolina.
Hästkille sen...alltid...


Stora fina tak att skugga sig under i den värsta sommarhettan!


Nästa sötnos!


Trish red sin häst för första gången på 4 månader sen han skadat en sena....när hon skulle grimma på honom, fick han för sig att han var en wild mustang....


Ricks kuse var något coolare, hästarna är av en speciell ras, från Peru, minns inte namnet nu....de töltar...o är typiska bergshästar!


Just här berättar Trish om en riktig mustang hon hade här ett tag som var ganska egen o inte brydde sig det minsta om den oelektiska tråden som är staketet ut i vattnet utan tog ett skutt över, simmade till andra sidan o började spatsera uppför grannens trappa...grannen som stod i trädgården fick svår hicka...ringde Trish o frågade vad han skulle göra?
Schasa lite försiktigt på honom, antingen vänder han o går ner eller så går han upp o vänder, svarade hon. 
Mustangen vände  mitt i trappan, gick ner igen o tog ett bautadelfinhopp ut i vattnet o simmade tillbaka!



En härlig tur i solen!


Jag som trodde jag var klar med ranchlivet, men suck vad jag längtade tillbaks idag...dock inte som ensam .....det får bli med "nån" i så fall!


Här bodde resterande hästkrafter, det var det minsta sötaste jag någonsin skådat!
Inte riktigt som på Myrvälder (gården på Gotland där John Deer av kollosal format jämfört med denna härskade)!


Ja, jag har inte varit helt övertygad innan idag, då hjärnan förtvivlat försökt hålla mig borta från fler gigantiska utgifter....men i skrivande stund är HJÄRTAT STORT magen villlllllll massor munnen ler som vanligt BRETT!
Eftersom jag nu är mitt inne i mitt livs medvind, flyt, energiflöde så är chansen MYCKET STOR.. att du just nu beskådar min blivande ranch!


Å här ser du mina blivande ägor!


Skulle inte förvåna mig det minsta om det kommer att finnas mulor där också!
Trish har lovat att det 3 åriga halvbloddstoet ingår som en bonus i köpet, så jag antar att det är lika bra jag rider in henne snarast!


Vad sägs om den här himlen, verkar den inte välkomnande till Cottonwood som ranchägare så säg....
En vän i Växjö sa mig för länge sen...du kommer att bo nånstans....nåt namn med många "o" i namnet...
VI HOPPAS HE`S RIGHT!



Alla 8 tuggar nöjt på sin kvällsmat!


Nå, hur verkar min nyaste plan?
Fint, då kör vi på det!
Tack för din support!

Idag är jag tacksam för ridturen,
att jag hittat mitt nya "boende"..
å att jag nu bara behöver en del mille, dollar mille....
för att förverkliga o påbörja mitt nya liv här...
packa upp med vetskapen att JAG ÄR HÄR FÖR ATT STANNA!
Skapa mitt nya hem, PRECIS JUST SÅ SOM JAG VILL HA DET!

Wolfies tips: FAITH, BELIEF and RECEIVE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar