torsdag 17 januari 2013

MULTIMIRAKEL! Nu är det MIN TUR!

 
YOU KNOW WHAT?
Ojojojojojojojojojojojoj....tredje gången gillt!
Inga mer jokes från Universum nu....
Remember I was telling about the woman in the leather store ...Trish...Patricia...?
ALLTSÅ, IDAG KAN JAG RÄKNA TILL...ETT, TVÅ, TRE, MASSOR AV MIRACLES...
SPÄNN FAST DIG, NU ÅKER VI UUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!

Vi kör en snabbrepris, just in case...you´ve forgot...
A couple of days ago, gick jag ju in i en affär downtown för att hitta en läderbit till skärpet i mina buckskinpants, som höll på att brista.
Den piersade bruden skickade mig vänligt över gatan o sa:
There´s a leatherstore across the street. That woman might be your solution...haha, nu börjare..sitter du fast?
Korsade gatan med ett stort hjärta o en himla go känsla av att...DEN KVINNAN O JAG KOMMER ATT BLI MYCKET GODA VÄNNER!

Hon var inte där men Ed var där....o han blev eld o lågor o hon ringde ju innan jag gick o han sa:
I´ve got a woman here from Sweden, dressed in leather from topp to toe....you have to meet her!

Hon skulle ju komma in måndag o jag var ju där, strax innan stängning.
Då hade hon en kvinna där som skulle lära sig affären, en förskräckt liten sak..som inte hade nån koll alls....
Hon höll också på att räkna pengar o packa ihop o lyssnade med ett halvt öra till min story.
När jag gick kändes det underligt....såå fel brukar jag inte ha!
Så ringde hon ju morgonen efter, sa: 
-Vi måste träffas...är du öppen för ....annorlunda idéer?
- Tja, sa jag, det kan man lugnt säga, jag är öppen för det mesta!
Tror nog du kan skriva under på det ;O)  ?

Mirakel nr 1: Ralph frågade om jag ville ha lift uptown, han skulle till Phoenix o köra att lastbilspass då han vill ha kvar sin anställning. Han kunde lika gärna dra direkt o köra mig ner! Tackar!

Mirakel nr 2: Kom lite tidigt till skinnaffären typ 25 min innan hon skulle öppna....o hade därför ljudet till på mobilen. 
Då ringde de från banken i Sverige för att kolla så allt stämde med husköpet o så, JAPP klart! Tackar!

MIRACLE NR 3: Patricia är på mycket bra humör. Jag kan läsa henne..o hon släpper inte nån in på livet lätt, man måste förtjäna hennes respekt liksom...reserverad...men det var hon inte mot mig. Vi pratade o hon sa:
- Ed ringde upp mig igen när du gått. Han nästan hoppade av iver....You have to see her, you just have to give her a job here in the store, she´s the one you know.....all dressed in leather!!!
När jag sen träffade dig förstod jag vad han menade!
Å ursäkta att det var så himla stökigt när du var här, hann knappt prata med dig ju...
Jag vaknade natten efter det....satte mig upp helt klarvaken kl 2!
DÅ såg jag DIG, så tydligt, här i affären...du var inte anställd, DU VAR ÄGAREN!

Allt blev med ens så klart! Jag undrade stillsamt om jag skulle dra mig tillbaka nu då....var jag redo för det? Har ju faktiskt fyllt 60!
JA, så kändes det, så himla rätt! 
O vad jag ville ringa till dig direkt o berätta....kunde inte somna om....kunde bara hålla mig till strax innan 9...i vanliga fall ringer jag aldrig så tidigt till nån!!!

Wao, jag visste inte vad jag skulle säga!

Det kom kunder till butiken...o plötsligt fann jag mig själv planera hur jag ville det skulle se ut i min regi, hyllor skulle bytas ut mot trähyllor....plastpåsar mot tyg...o jag växte, hjärtat växte o en skuttande glädje spred sig inom mig!

Allt växte, tankar, känslor...kan du känna???

Vi diskuterade hur mycket hon fick in, vem som jobbade åt henne, våra liv...mycket lika....varit med om nästan exakt samma saker...o wao...vilken connection!
Sen säger hon: Jag har lagt bud på en ranch o ska hyra ut min, måste lämna några av hästarna kvar, får bara plats med 4 om vi flyttar...
Hon har en ranch i Cottonwood!
Har bedivit turridning i många år.....wao!

Kunde knappt sitta still.....jag var där från 10 till halv 2!

Vi kramades o jag tackade för äran att få den här chansen o lovade återkomma snarast...
Skuttade iväg ut genom dörren!

Gick till Jeepföretaget jag var hos igår.... träffade managern...han hade noll koll o ville jag skulle kolla upp med myndigheterna hur han kunde bidra....kändes som om kanske....affären var en bättre väg o chans för mig, mer stabil...HAHAHAHAHA, jo, du läste rätt, inte ofta du hör den grodan hoppa ur min mun så...sug i dig!

Nu var det bråttom igen, hade fått för mig att gå  se The Hobbit o den skulle börja om  30 minuter o jag var i helt fel ände av stan o en dryg uppförsbacke dit...men...
så hittade jag DOC, som jobbat på Jeepföretaget i 12 år o vi kramades o pratade en stund!


Cool kille med feta sporrar klingandes om benen...vi utgjorde ett komplett par i westernstaden..haha


Då kom en annan cooling förbi..

NU var det bråttom på riktigt, o jag satte full fart uppför backen, men min supertunga rygga, då jag nu alltid har med mig citronvatten för hela dan...heavy!"
Borskämd med lift från igår tänkte jag att det borde inte va svårare idag o började fetönska lift...
Haha, det tog inte måga minuter innan en bil bromsade in:
Mirakel nr 4: - Hello Wolfie, remember Big John?
Klart jag gjorde!
Vi småpratade o han sa att han lagt ett gott ord för mig på Red Rock Jeep tours vilket jag ju märkt...tackade tacksamt o hoppade av på Heart of Sedona, aningen långt från bion för att kolla om Isha o Rickard var där.
Han var där, lämnade ett kuvert med piller åt henne o snubblade ut med min last i ännu fullare fart...6 minuter kvar!
När jag löste biljett sa mannen:
- Lugn, reklamen pågår ännu!
Mirakel nr 5: jag hann till bion trots usel prognos!

Jag satte mig o dressade av alla väskor o allt grajs, då surrade telefonen!

Mirakel nr 6: Richards vän Ann, kvinnan från Phoenix undrade när vi kunde träffas?
En lång konversation utmynnade i att hon kommer hit på söndag, mycket angelägen om att hjälpa mig om hon kan!
Vi ska ses på Heart of Sedona kl 1pm!

The Hobbit!




Halv tre till kvart över fem, svårt sitta still!! Försökte hejvilt fokusera på filmen, gick sådär...


 Jag formligen studsade ner till Heart of Sedona o kastade mig över Isha som blev eld o lågor...hon har hur mycket kontakter som helst o har redan börjat planera allt!

Hittade en ny vän där idag, flera förresten..fick en fet puss på kinden o vi flamsade o tramsade en lång stund, galet upprymda!

Vi gick in på New Frontiers o käkade...då kom kvinna från igår, Ishas väninna Candice!
Hon blev invigd i dagens mirakel o sa bara helt lugnt:
Pengarna är på väg, just take it easy!
Vi gick tillbaks till cafet en stund sen (Mirakel nr 7:) körde  Candice oss alla hem!

Idag är jag så tacksam över allt som hänt att jag nästan spricker!
Nu är jag, mitt liv, mitt flyt, mitt flöde på G!
Dessutom har jag hittat min sedan många år tillbaks goda vän i Italien,på mailen... vi pratade massor när jag bodde i Växjö....vi får väl se när vi kan ses..

Wolfies tips: lite ego kanske men....snälla hålla alla tummar o tår för att det äntligen är MIN TUR NU!
                          Puss alla rednecks o annat pack fniss... LOVE YOU! <3<3<3

1 kommentar:

  1. Kan du känna, mer stabil, :)groda :) fokusera och fokusera nu. Att hålla alla tummar o tår för att det äntligen är DIN TUR NU tror jag inte behövs. Men håller med Viktoria "Jag ber för dig! Till universum, med hela mitt hjärta, att de ser till att detta löser sig för dig".

    SvaraRadera