måndag 28 januari 2013

Spetsiga fransar, grisrace o härliga 75 åringar!


Idag var det fransskärarträning o det bästa var att jag tränade på mina mockasiner...de blev supercoola, precis som mina gamla...nu har jag mer koll på skäraren, har bara använt sax förut.


Så här såg de ut från början, mer som westernfransar, det är inte min stil, vill ha smala spetsiga fransar, så då får man "göra själv"


Den här lille busen är på allt, jämt, en påhittig lite filur...


Medan Teddy är skygg o cool....trodde han var coyotekorsning men dingo var det.


Trish som har hållt på i 25 år var mer haj o drog en repa med skäraren på en blivande väska!
Då mitt i allt kom det in ett par från CA!
Supercoola i 75 års åldern. 
De strosade omking i affären o småpratade lite med oss. 
Innan de gick ut, stannade mannen framför hattarna o prövade en! 
Jag var där o hejjade på givetvis ...o han var verkligen stilig i den hatten!
Tantu hans blev helt till sig i trasorna, OH,VAD SNYGG DU ÄR I DEN HATTEN, DEN FÅR DET BLI, sa hon resolut o plockade upp kortet o betalade 175 dollar (1225kr) på stubberten, utan minsta tvekan!

Han bara stod där o gapade som en fågelholk!

Är hon inte nåt alldeles särsklit min lilla wife, lyckades han stamma fram...??
Vi höll med, o de fnissade som om de var nykära!
De hade varit gifta i 42 år!
Hon berättade att när hon hittade nåt fint brukade hon köpa det åt honom o säga:
Det här får du i födelsedagspresent! trots att han fyllde långt senare. 
Några dagar innan födelsedagen, hängde han lite läpp o undrade om hon inte skulle köpa nån kul present år honom.
Själv hade hon 2 födelsedagar. 
Hon fyllde egentligen den 4 januari o var uppvuxen med: - Nu efter jul har vi inga pengar, vi har inte lust med fler fester nu...så hon bestämde sig för att ha en födelsedag till den 13 oktober, som hon firar varje år!

Tanten ville gå in på konstgalleriet intill o knatade iväg.
Jag måste bara berätta om en rolig lek vi hållt på med i många år, säger mannen. 
Vi brukar gömma saker i varandras örngott på kvällarna. 
En kväll kände jag för ett riktigt bus. 
Hon var i duschen o jag visste hon skulle komma ut naken o hoppa ner i sängen.
HAHA så jag hittade snabbt en kartong med ni vet, sånadär små skumplastpopcorn man får som stötdämpning i vissa paket.
Drog undan täcket o fyllde henns sida av sängen med popcornen, bäddade snyggt, o hoppade raskt över till min sida , släckte o låtsades sova, fniss.

Ojojoj, vad kul det var, vi skrattade så vi grät när hon korvat sig ner bland alla popcornen!
Tänk va kul man kan ha om man vill!

Vilka sötnosar va? 
Inte ofta man hör såna solskenshistorier från 75 åringar.
När de varit på galleriet stack han in huvudet genom dörren o sa: Hej då flickor, nu åker vi, ha det så bra!


Plötsligt utan minsta förvarning small det KAABOMMMM o hundarna vrålade till!
Det var Tor med sin hammare, som kom på besök o samtidigt vräkte det ner små snöbollar, som så småningom täckte hela marken.


Den här lilla söta mannen arbetar i affären några dagar i veckan, men har inte så stor koll på hur man säljer något o blir förvånad varje gång nån lyckats med det!
Jag fattar inte hur ni gör sa han o Trish kontrade med: jag fattar inte hur DU gör!
Han tycker inte det är så viktigt att prata med kunderna o ger alla 10% rabatt, haha, cool försäljare.

När jag var klar kollade jag in på Heart of Sedona o fann Richard där. 
De måste flytta ut senast onsdag, o har ännu ingenstans att ta vägen.
Vi pratade en stund i bilen utanför huset.
Då kom det 8 halvstora grisar o 2 mindre, eller havalinas heter de ju.. spankulerande mitt på vägen, några drog in i trädgården, uppför trappan, kollade lite här o lite där, om det fanns nåt smaskigt. 
Några drog in till grannen....haha, som att bo på landet typ...

Idag är jag tacksam över att jag blivit en hejjare på att skära fransar,
har tillit till att det snart uppenbarar sig det bästa boendet för mig,
fått träffa så himla många trevliga kunder,
o att jag börjar få lite grepp om hur man hittar varor i listan,hur kortmaskinen funkar o en massa annat jag måste veta.

Wolfies tips: sänd en god tanke till mina vänner att det bästa boendet för dem uppenbarar sig innan de åker ut, please! 
                                                               Tack! 
                                                           Uppskattas! 
Många goda tankar skapar goda energier som verkar för snabbare resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar