tisdag 1 januari 2013

Genuina, kära vänner, guidning o intessant information


Ralph skulle iväg idag o han skulle köra neråt turistdelen som de här kallar downtown Sedona o just dit fick jag ett budskap imorse om att jag skulle idag. 
Så, jag åkte med honom o han skulle först på Safeways ett ärende.
Fick mig att komma ihåg att mina livsviktiga citroner va slut, så jag hakade på in.
Kassörskan var samma kvinna som jag handlade av igårkväll så vi blev värsta polarna o hon berättade hur hennes son ringt mitt i natten o önskat Gott Nytt År, sen 3 timmar senare en gång till för att säga: Nu är jag hemma igen, sådär....kul tyckte hon men han kunde väntat till imorse, hon var lite halvsliten.....

Nu till lite magic, alltså, fattar du på riktigt att jag lyckas träffa alla dessa människorna här exakt på sekunden snudd på varje dag ......AMAZING isn´t it?
Ute på parkeringen gick en slags vakt o han ropade Happy New Year till mig samtidigt som han plockade upp ett "glas" med nåt panacottliknande i med sylt som någon ställt där mitt i allt.
Jag svarade artigt o gick emot honom o vi började prata.
Han frågade om jag bodde här o jag förklarade läget. Då  berättade han i sin tur om hur han o hans fru magiskt träffats i Michigan o hon var ett mycket väl ansett Medium o han trodde vi skulle gilla varann.
Vi pratade säkert i 20 minuter o jag fick numret till hans fru Bea. 
Henne ska jag ringa imorgon. 
Själv höll han på med kvantfysik o han var Reikimaster.

Coolt! 
Vi drog sen vidare downtown o han släppte av mig på en väg som gick åt höger i rondellen mot Rimrock.
Jag snokad lite i en affär som sålde smycken innan jag gick över gatan.
Flera butiker stod tomma o sen såg jag plötsligt denna o blev nyfiken....haha, jag är ett lättmaövererat objekt, jag bara sugs in i mina äventyr som en liten virvelvind!


Jag travade uppför trappan, det såg stängt ut....


....men ändå drogs jag att fortsätta mot dörren. 
Persiennerna var nerdragna men jag ville va säker så jag vred försiktigt om handtaget o ....dörren gled upp..
Hej, oj sa jag, är det öppet eller...??
Visst kom in du bara, jag skulle ha stängt men min dator ville uppdatera nåt som tog tid så, kom in du bara, kliv på!
Ju mer jag tänker på vilka otroliga arrangemang som är igång hela tiden för att jag ska hitta exakt de rätta människorna, (som jag affirmerar om varje dag) ju mer MAGISKT o FANTASTISKT tycker jag mitt liv är. 
(När jag berättade för Jim vad som hänt idag sa han skrattande: 
- Du är ju helt otrolig! Du har skaffat dig fler vänner här på dessa få veckorna än jag gjort på 7 år!)


Mannen presenterade sig som Mark o sen var det i full gång.....han insåg mitt genuina intresse o visade mig otroliga saker han hade där bakom glas i disken.
Bolo tien vägde....vill jag lova.....ett arbete gjort för show, ingen skulle palla ha den runt halsen, men vilket arbete o vad vacker!


Sen visade han mig 2 skålar, den han håller i o den i förgrunden med örat på...funna här i Sedona vid utrgävningar av en gammal Indiansk boplats, de var 1500 år gamla!


En vän till honom hade hittat denna yxan inte långt från affären vi nu var i...ojojoj, bara hålla i dessa gamla föremål fick magen att kännas som om det var fjärilsfest därinne, wao, verkligen coolt!
Min ena ring kommenterar alla som "vet", den jag köpte i California sist hos av damen vars man sålt turkossmycken.....
Han visste exakt vem kvinnan som gjort min ring var o hon bor inte långt härifrån!
Kankse jag har äran att träffa henne nån dag!
 Hennes dotter är det som nu tagit över tillverkingen av smyckena.
Det var hennes man som inspirerat henne att göra ringar med ormhuvuden o min ring är enormt ovanlig, den ena ormen har röda ögon. 
Ingen har sett detta förut, av alla ringar de o jag hittills sett , har båda ormarna turkoser till ögon.
Han visade mig också klockan från hennes man, numera in the Spiritworld, den hade han i en annan disk. 
Hans initialer var ristade in i silverarmbandet runt klockan.
Mannen hennes var 20 år äldre än henne.
Jag fick också en lektion i hur sanden o bergen här blivit röda via inlandsisen som fört med sig järnhaltigt sediment hit. 
Sedona låg då helt under vatten. 
Han visste massor o var mycket intressant att lyssna till.
Plötsligt ringde hans fru o bad om hjälp då bilen inte ville starta.
Även detta ett kreativt drag för att hon o jag skule träffas!
Vi hade då just börjat prata om Ravens Nest, Tradingposten som jag sett när vi körde hit idag. 
Den mannen ringde jag ju innan jag kom för att mannen i en affär i Williams tipsade om sin vän Bob.
Häng med mig i bilen sa mannen så ska jag presentera dig för Bob, vi är goda vänner, men han är alltid upptagen o svarar nästan aldrig i telefon.
Sagt o gjort, vi drog mot West Sedona, men Ravens Nest var stängt o vi åkte vidare mot New Frontiers, just utanför mitt favvocafé Heart of Sedona.

Han hivade ut batteristartaren ur skuffen o vi gick mot frugans bil.
Då kom hans bedårande lilla rara fru fram o  WAO...utstrålade samma energi som jag.
Han presenterad mig för Honeybone. 
Vi kramades o började prata o pratade nog i 20 minuter. 
Hon höll på med blomessenser o som homeopat fattade jag exakt vad hon pratade om.
Tror hon hann krama mig 3 gånger till o jag kände att dessa härliga människor kommer att bli mina första riktigt goda o kära vänner här, WAO, SÅ GLAD FÖR DET!


Bilen spann igång som en katt o då kom hennes vännina. 
De hade nyligen träffats, kvinnan hade ingenstans att bo o de lät henne bo hos dem.


Ser ni att Honeybone t höger o jag är födda med mycket snarlika leenden? ;O)
Hon hade grymt god energi! 
Vi konverserade på exakt samma frekvens!


Mark tog mig sedan med i bilen på en guidad tour upp bakom huset där jag bor på den branta vägen upp till flygplatsen o berättade om området.


WAO, vilken utsikt man hade härifrån, här Chimney Rock...



Han frågade mig om jag varit inne i den här affären. 
Det var det allra första jag såg när jag kom hit, remember..alla kohudar o skallar som låg utanför? Men inne, nej inte ännu.
Ojojoj, dit kommer jag med all säkerhet att återvända!
Där fanns ALLT!



(...sluta dreggla Systeryster, haha)




Som en passade galjonsfigur mitt ibland alla benknotor, this is lovely!





Vi drog uppåt  berget igen åt andra håller..o han berättade en fantasktisk historia om första ägaren till detta huset....(o nuvarande ägare kände han mycket väl)....som nu var uthyrt, men ägarinnan hade sweat lodge här på tomten sometimes...


Hrm, det lät intressant o den här mannen hade koll på vem man skulle o vem man inte skulle beblanda sig med...vem som var av genuint skrot o korn, mycket bra att veta. 



Vidare mot en ny utsiktsplats för turister....mmmm, wao!



På tillbakavägen såg jag det här fantastiska huset....ojojoj, helt i min smak!

Vi åkte tillbaks till affäran o pratade bort en halvtimma till, innan vi drog för att leta efter nån stans att käka. 
Allt var dock stängt idag så vi hamnade på New Frontiers igen o shoppade varsin bit Smoked Cheese, den var rökt i 100 timmar i riktig rök, det du, luktade mums!
Sen släppte han av mig utanför dörren!

Idag är jag tacksam för: mina nyfunna vänner,
både dem jag mött o ska möta! 
all information o guidning av min vän Mark!

Wolfies tips: expect miracles every day, and THEY WILL HAPPEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar