torsdag 31 januari 2013

Första uppdraget avklarat! "Hemmastadd" bland bergen!


Du har säkert redan fattat att jag inte kunde låta bli att ta en dos Vit Helig Buffel imorse också..
Lite annorlunda reaktion idag...inte lika våldsamt puss o kram sugen men hjärtslagen kändes som om något enormt "upphetsande" ;o) var på gång....förväntan o enorm lycka, som satt i hela dan o sitter i ännu...lite som innan, att vata att jag redan har alla önskningar uppfyllda i min hand! Amazing feeling!

Tittade lite på National Geographic....jagande pilgrimsfalkar, enorma mängder fåglar, simmande apor o hjärtat formligen svämmade över av KÄRLEK när jag såg alla dessa naturens underverk!

UPWEST - www.upwestleather.com jobbdag idag!
Äntligen tog jag tag i mitt projekt till mina skinnbrallor. 
Det vävda skärpet är nu väldigt nära att brista.
Lustigt...det var detta skärpet som sammanförde mig med Trish.....o hon visade mig hur man flätar med 4 remmar. 
Det var dock enormt olätt att fortsätta på den lilla biten hon visat mig....inte ens hon kunde hitta rätt....så, jag tog upp allt o började om från början.
Det tog en stund men 2:a halvan blev riktigt bra.



Koncentration på hög nivå....haha


Nästa projekt jag fick blev en riktig utmaning!
Någons almanacka skulle kläs med skinn!


Kort skulle få plats på ena sinan o ett block på andra sidan pärmens insida i almanackan!


Det blev en ko som fick den äran...jaja..en fd ko då...där skinnet var som tjockast o stadigast.
Riktigt klurigt o kul, mitt första projekt i affären.


Först lim, nära jag blev ännu "högre" på kuppen, luktade inte bara hallon...


Trish höll på med en fransrik väska, kunde varit min, fniss....
Det har inte gått en enda dag sen jag kom hit utan att minst 3 personer gett uppmuntrande,glädjande o positiva kommentarer om mina kläder o alla fransar! 
Härligt!


Sen åkte hålpipan fram o efter det valde jag en mörkare läderrem att laska med.


Nå, jag var mäkta stolt över min allra första "läderkreation"....o fler lär det bli.
Telefonen ringde o Trish pratade med någon o plötsligt sa hon: 
-Kan du jobba på söndag?
- Sure, sa jag! Oups, shittabrittakaffemelitta, jag ska va själv i affären med den läskiga kortmaskinen...o alla frågor o allt annat jag inte har en susning om....men som vanligt, första gången är läskigast...o lika bra få den överstökad snarast....
Många, många människor under min livstid har sagt att jag är "modig" för att jag lever mitt liv som jag gör, hoppar på en amssa galna idéer, sjunger offentligt här o där, klättrar på ställen inte många andra ens skulle komma på tanken att ge sig upp, reser o bor hos okända männsikor jag mött på bussar o tåg, rider galna vilda kusar mm.
Flyttade till Gotland ensam med mina 4 barn som då var 2,4,6 o 8 år gamla....oj, vad modig du är....o så hit...inget av ställena hade jag några vänner på från början, kände inte en kotte!
Fast i min värld kan jag inte känna att det är något jag behöver mod till....jag bara gör...o löser "utmaningarna" som uppstår efter hand...MEN att ta hand om någon annans kassa med pengar, ta betalt o utan att det blir fel...det kräver mitt mod, scary...huuuuu.
Inte avskräckande, bara enormt läskigt att skriva ut ett kvitto, med alla nummer på varorna, färg, vad det är, (vet ju inte ens vad vissa grejer jag säljer heter, tvungen att fråga en kund idag, haha) summa, räkna ihop, o sen ska det ju tax på allt, o sen kortmaskinen, som sköts på olika sätt om det är debit eller credit, olika knappar att hålla ordning på, o sen komma ihåg skriva cash eller creditcard på kvittot o vid cash ge tillbaks rätt summa med alla dessa mängder av valörer på mynt! Andaaaas!!!
Vissa kort tar vi, vissa inte....GULP!
Hjääääääääälp! 
Hur ska jag komma ihåg allt detta??
Skicka en tanke innehållade mer "minne" är du en goding... ;O)


En sötmupp från Sweden mailade mig o ville ha lite stuff härifrån....så jag gick på shoppingrunda efter jobbet..haha, när jag körde från afffären ännu.... med ett enormt leende i hela fejset, kände jag mig verkligen som en av alla dem som hör hemma här, o har varit här forever...på väg hem från jobbet... o stannade snällt för alla minglande i vinglande turister o en tanke slet sig....ojojoj, vilka virrpannor till turister hahah!
Precis som på "öjn"....när alla turister anländer från fastlandet till "kalkstenshawaii" i början av juni.....


Å förutom bergen skulle solnedgången kunna vara därifrån!

Idag är jag tacksam för att jag åstadkommit min första produkt i affären, 
den underbara KÄRLEKSKÄNSLAN i kroppen hela dan,
att jag känner mig som "hemme" på riktigt (fast ja inte är på öjn, där jag annars känt mi mest hemme),
att jag antagit utmaningen av va själv i affären på söndag utan att få nervsnörp (haha, det är nog ingen större risk, jag är inte så bra på det...brukar lyckas hålla mig cool i de flesta lägen...tror inte jag har de "nervösa anlagen man måste ha för att bli skärrad ;O)
o saknar dem inte...haha

Wolfies tips: LE MOT ALLA DU MÖTER IDAG, BRETT, INFRÅN HJÄRTAT!
Kan du inte det, stanna hemma, gå å lägg di å tänk på nåt underbart som får di på bättre humör, fniss (o säg inte till chefen att jag sagt det)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar