fredag 18 januari 2013

GÅRDEN SÅLD!!!!! Sverigepaket o swing


YIIHHHAAAAA! Nu e det jul igen o ...jag hade bestämt mig för att ta sovmorgon i morse...då jag inte hunnit sova mer än 4-5 timmar nu på flera nätter...men strax efter 9 knackade det på dörren o Jim kom in med ett paket o räckte det till en yrvaken människa som inte hade nån koll alls på läget just då....jaja, inte så ofta annars heller, I know, I know, haha.
Paket från min BlingblingSyster på ön! Hurra vad kul!
Jag önskade ju mig reflexer....o nu fick jag några + en ficklampa...o svenskt mumzigt choklad..MMMMMMMMMMMMaaaaaarabooouuuuu!
Finns inte här, vill jag lova!
Det blev förståss några bitar till frukost!

Hivade i en maskin tvätt o satte mig ute i den gassande solen...lättklädd...ingen var hemma mer än vovven så vi solade ikapp o ikväll är kinbenen ganska röda ...svetten rann, varmt var det!



Bäst göra den stooooor o skicka massa goa D-vitaminer till dig over där i kalla Sverige, here you go!

I gårkväll bråkade internet massor o imorse hade även telefonen ballat ur. 
Gick inte att kommunicera med Sverige på något sätt...sorry!
Fick medd om att affären nu äntligen var i hamn o min gård inte längre är i min ägo!
Snudd på ofattbart...försöker långsamt ta in det o samtidigt va öppen för att med kort varsel börja om på ny kula här...firat har jag i alla fall gjort idag!

När jag satt där ute i solen o självhypnosade mig killade det lite på benet, skakade till, sen igen....strök med andra foten bort det som rörde sig  o AJJJJJ, jag hoppade till...en wasp....gurglade omtumlad omkring på marken o hade lämnat ett rött ajjjjjigt märke på mitt ben!
Ok, gadden satt kvar på den lille rackaren så jag bar honom försiktigt upp på muren i solen, rusade ner efter min kamera för att föreviga den lille gynnaren innan han kvicknade till o drog, men.....jag var för långsam.....gick ner igen o letade upp min bok..Djurens språk!


Så, det var tydligen ett viktigt meddelande eftersom han var tvungen att sticka mig för att tala om vad han ville!
Jag sög in budskapet i mitt minne...
Ringde sen o kollade med min lilla patient uppe i Williams ...hur han mådde?
Han hade inte mått så bra på lääänge o var helt överlycklig!
Sov varje natt o värken i kroppen var knappt märkbar jämfört med innan han fick första pillan!
Han har bara fått en pilla o lidit i massor av år sen kriget av allt hemskt han upplevt där.
Ojojoj vad glad jag blev! 
Han känns som en extrapappa o jag är verkligen lycklig över hans välmående!
Tom foten han knappt kunde stödja på efter en gammal skada, där han vrickat den svårt o tejpat ihop den för att kunna jobba...var bättre.

Drog iväg neråt byn..
Trodde sen jag glömt kameran hemma men hade bara lagt den på ett annat ställe. 
Så,nu missar du bilden på en pilgrimsklädd kvinna med vandringsstav som jag slog följe med från Safeways dit jag bara var tvungen att gå idag o berätta för George som jobbar där om mitt nya projekt o kramas lite!
Han blir alltid lika lycklig över att se mig o delar min glädje helhjärtat, wao sånt gillar jag, dela är fint, när man håller på att spricka men om den man delar med är ointresserad, blir det motsatt effekt har jag lärt mig. 
Då är jag hellre tyst!
Hon hade rest från Australien o runt i hela världen med sina två väskor, sovit i grottor, klappat tigrar i Thailand o köpt en måling av ett fint "träd" som en elefant målat, medan hon såg på...typ.. en brinnande buske, skitafin, jag fick se den!
Hon var också en vargkvinna!

Träffade Isha på Heart of Sedona o nu är det puss o kramkalas med massa människor så fort man kommer in dit!
Hon har hur mycket planer som helst i "vår" affär...hon har typ redan boat in sig o jag med....vi köpte en raw chocolate ..nåt fruktansvärt nyttigt med raw cacao, fikon dadlar o allt gottigt i, samt varsin kombucha som är en nyttig dryck beredd av en väldigt nyttig svamp...o skålade ute i solskenet för min frihet, nu finns det inte längre NÅGONTING i Sverige som hindrar mig från att börja om på nytt här!
WAO, VAD JAG HAR VÄNTAT PÅ DETTA!

Å blev himla glad idag när jag hörde att min hemlösa vän som jag skickat många böner för, hade hittat ett ställe att bo på i Cottonwood!

Sen blev det mer 2 step, eastcost swing, westcost swing, rumba o chacha....en en salig blandning innan den snälla dansläraren skjutsade mig till dörren. 
Shitbritt vad bortskämd jag börjar bli!
Typ som värsta Drorrningen som får åka ända fram till dörren!
Borde kanske be Jim om en röd matta, fniss..




Idag är jag MULTIBENOBIGMAMASSUPERDUPERISTISKT TACKSAM ÖVER ATT JAG NU LÄMNAT ÖVER ÖSTANSTORP 1:3 O INTE LÄNGRE ÄGER NÅN FASTIGHET I SVERIGE!
FRI ATT BÖRJA MITT NYA LIV HÄR I SEDONA! YIIIEEEHHHAAAAAA!
...samt över mitt solbrända fejs med massa nya fräknar!
....över att min hemlöse vän nu har en varm o go säng att sova i!
...och givetvis över alla pussar o kramar o danser idag!
......o Syster Blingbling...LOVE YOU o TACK! Puss <3

Wolfies tips: forstsätt önska o hoppas du också...ibland tar det många, många år......innan hela pusslet är klart!
Å, you know what...allting är ju alltid som det ska vara! ;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar