torsdag 10 januari 2013

Going down....missade planer, uteblivna viktiga möten


IDAG VAR DET MENINGEN JAG SKULLE ÅKA TILL MONUMENT VALLEY, skulle möta människor där imorgon, viktiga för mig på nåt sätt, o jag har inte kunnat köpa bilen som jag hittade än....så grymt, grymt besviken! 
Den här dan vill jag bara hoppa över!
Kändes som min värsta födelsedag hittills!
Jag har verkligen sett fram emot att åka dit länge o enormt mycket.
Förberett mig väl, handlat varma kläder, filtar,all nödvändig utrustning för att kunna sova i bilen även om det blev - 10 grader...köpt mat för en vecka som var lätt att fixa om jag bodde i bilen...ALLT VAR KLART!.....no words for my feelings right now...... ;O(

Brukar inte låta nånting negativt påverka mig så här men idag kunde jag bara inte...det gick inte att känna den där glädjen jag brukar.
Hjärtat gråter o .....inte en susning om när nån lösning är i sikte....ännu värre...

Så, jag åkte i alla fall med Ralph till Flagstaff today. 
Han skulle skriva nåt prov på trafikverket...nånting för att kunna ta ett mer välbetalt jobb...
Han hade bestämt att lunchen skulle intas här på ett burgerplace...så...ja...jag hakade på ville inte bryta Ralps invanda mönster i onödan, då får han psykbryt på mig...


Tursamt nog fanns det en Veggie Sandwich...dvs ett hamburgerbröd fyllt med stekt svamp, tomat, lök, paprika o annat smox...
Jag addade hot sauce...


Inget ställe jag skulle valt...men fogade mig, tasted....ok...hrmm


Han släppte av mig vid en Westernstore medans han drog till trafikverket...fanns en del att välja på minsann...


Stort o smått...de minsta i storlek 3,5...å bror´n o svägerskan min får nog räkna med att det framöver dimper ner nåt par boots då o då till Fasters lilla godbit....OTTO...;O)


Hade han varit en tjej, hade dessa strutsskinn bootsen legat risigt nära ett köp idag!


Dessa var underbart sköna....kommer det nåt behov hoppandes på mig nåndag så vet jag vart jag ska åka...


Skidolisterna kommer att älska bergen i helgen, mera nysnö!


Flagstaff ligger ju som sagt högre, betydligt högre upp o längre norrut o därmed gillar snön att falla där... apparently..


Han klarade provet som var delsteg 1 av 4 innan han får beviset på sitt körkort!
Vi drog vidare o shoppade lite...


Här har man dumpat resterna av nån mineralbrytning...typ...


För hungriga shoppare finns det ALLTID något att mätta magen med...hrm...i alla fall för oveggisar...


Snön låg i bergen hela vägen till strax innan Sedona..


Pretty happy not to be a skogshuggare in this forrest! 
Kan inte föreställa mig hur man gör bara, fäller trädet, ja ingen tvekan om vilket håll det ska fällas på...inte massor av valmöjligheter just....men sen...det måste ju dra iväg neråt ..eller...inte kanske...vad vet jag?
Såg ut som plockepinn o nedanför på botten av ravinen, låg ett hus, modigt!



Jag frågade snällt om vi kunde fika innan vi åkte hem...fira lite...min dag o hans lyckade tentamen...jodå, han visste ett ställe...
Mycket trevligt....serverade ekologiskt o sålde organiskt, haha just i min smak...
Jag beställde en mugg chaitea, unsweetened, extra spicy med bara lite soyamilk in it, o en liten mörk chokladfudgekaka med cayennpepper.
Just då kom han på att NIX han hade te hemma, det skulle han inte ha. 
Köpte 2 kakaor o sa:
Jag sätter mig i bilen så länge...
Va, ska vi inte fika här frågade jag snopet?...
- Nej...jag har te hemma sa han...hrm...ibland undrar jag...ingen kommetar...stoppade snällt min kaka i fickan o tog min temugg o gick ut i bilen...suck!


 Affären bredvid hade tyvärr precis stängt, osis, den hade jag  verkligen velat kika in i...


Massor av Native American stuff...pottery etc..

 
Nu var solen på väg ned o skapade vackra färger o vyer tillsammans med bergen!




Frågade om Jim o Ralph ville haka på ut o käka...INTE den minsta lust att käka sallad med tofu ytterligare en dag...typ 6 dagar i rad nu...


Vi började med en Margarita, med saltad kant...o mini lime på kanten...


Garlicbread with cheese..


Grabsen tog varsin pizza, som var den godaste de käkat, ever..bra ju!


Jag tog nån vildfångad lax, mitt urval på menyn är ju oftast aningen bergänsat då jag inte käkar, kött, fågel, pizza eller potatis, ris eller pasta....så fisken fick räcka för min del o jag blev mer än mätt på den, spenaten o broccolin...mumzigt!

Ralph kom in i ett margeritastadium o beställde in varsin till, svepte sin o sen hällde han över halva min drink i sitt glas...du dricker ju inte, bäst jag hjälper dig, sååå långsamt det går...jaha, ursäkta att jag njöt av mat o dryck ;O) jobbat på det i hela mitt liv, att inte kasta i sig maten, utan njuta...



Vår trevliga servitris kom sen in med desserten, vilken vi var tvungna att vänligt avböja, ingen av oss fick ner en bit till!

Båda herrarna hade rest sig från bordet innan jag hunnit få i mig min drink, nu var det bråttom, kanske nåt TV program eller nån bok som var akut...o sen sova...jaja...klockan var ju nästan 8..så det var bara till att snabbt klä på sig o arschla ut i bilen...suck..igen...what a wonderful day...HAKUNA MATATA!


Igår kom Ralph ju med en present till mig, som plåster på såren över mitt förrymda bröllop, men då han hörde att jag fyllde år bestämde vi oss för att en del fick jag öppna igår o resten idag!
Rar han är....när han lägger den sidan till...han hade ju handlat nyttiga ljus, soya o bivaxljus...soyaljusen har jag berättat om förut, de är tillverkade på Hawaii o smälter vid en betydligt lägre temperatur o kan alltså eldas i en träskål...coolt!


Hittade handdukar jag letat efter sen jag kom hit. 
Det blev en liten o en stor till mig i födelsedagspresent!

Sitter här nu med mina tända soyaljus, låter tårarna rinna klart...vill inte spara dem, känslor är färskvara o måste förbrukas genast.
Imorgon blir det en bra dag igen.
Min nästa födelsedag ska bli bättre!

Idag är jag tacksam för att jag känner i mina ben vilken förfärlig massa muskler jag har därinne, som jag använde maximalt igår,
för att rumpen nu formas fint, haha
för att jag tillåter mig att va mänsklig, ledsen, när jag känner så o vågar uttrycka min förtvivlan en stund. Tårar helar..inifrån...

Wolfies tips: OM nu den här födelsedagen var usel så borde nästa bli massor, massor bättrigare o gladare, visst! ;O)
                Önska DIG en fantastisk födelsedag åt dig själv nästa gång det är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar