onsdag 30 januari 2013

En händelselös dag i lyckorus!

Idag hände det typ INGET men jag skriver lite ändå...

Kom upp sent, hade inte satt klockan för jag höll på med alla dokument hit o dit o pratade med min svenska bank inatt när de hade slutat sitt möte. 
Behövde lite info för min immigrationsansökan o det strulade en del med email över vattnet ....så 4 kom jag i säng, hrmmmm, late!

Whatever....jag vaknade 10 aningen omtöcknad o släpade mig upp....men efter en klunk vatten/applecidervineager with agavesyrup vaknade jag till liv igen o satte fart.

Började dagen med ett spray av "den vita buffeln igen"...såååå himla nyfiken på om det skulle bli samma reaktion igen....det tog max 3 minuter så gled jag omkring med världens flin på läpparna o när jag kom ner på stan ville jag bara kasta mig över nån, pussas o kramas för jag var så himla lycklig att det gjorde ont i hjärtat! SKITACOOLT!
Haha, min minsta Fridavalp brukar säga att jag ska sluta ta drogen när jag skriver bloggen, fniss, hon tycker jag är...för glad, för mycket eller för galen ...eller kanske allt, vet inte riktigt men jag skulle kunna tänka mig att man känner sig så efter att ha tagit nån drog...o då är ju skakat vatten med vita buffelhår ett ganska harmlöst substitut, visst??

Snabbfrukosterade med att sörpla i mig en dagens röda grapefrukt vid vasken, trixade iväg mer papper o mail, sen till Wells Fargo...flyttade lite Svenska stålar som på nåt oskapligt vis via mitt svenska VISA förvandlas i en maskin till $ 20 sedlar, sen in på banken o stoppade in dem på mitt Am konto, så jag kan ta ut dem via det kortet....vad gör man inte för att få känna den härliga känslan av att ha oändligt med plastkort o pengar hit o dit, haha ;O)

Full fart till posten med ett paket som jag hade packat i en låda från posten som jag snodde av Trish på "jobbet". 
Nu börjar jag ju kunna rutinerna så i stället för att stå i kö 2 ggr så fyllde jag nu duktigt i... alla lappar om innehåll, vikt, värde adresser telefonummer avsändare, rubbet....o ställde mig i kö!
Ha, tänkte jag, här ser ni en "världsvan brud " som vet hur slipstenen ska dras. 

Äntligen blev det min tur....Pomperipossa kom...fick lång nos..
- Nej det går inte! 
Inte en sån liten lapp på en sån stor kartong, du måste fylla i den här större lappen o dessutom så är detta en ........nåt jag inte fattade ....kartong, ska du skicka det i den blir det dyrare...!
Vaaaa???? Suck, den var ju köpt på posten...en sån som svenska posten har... grön där du får skicka upp till 2 kg...
Ska du ha den här kartongen kostar det  $ 77!

Men heliga ko....shit det lät knäppt, här säger vi:- Holy cow! låter bättre, eh?
Han gjorde sitt yttrsta för att förklara nåt jag inte fattade ett skit av o sa att om du skickar det i en annan kartong koster det bara $ 48!
Jag nickade världsvant o pep iväg med mitt breda leende...
Mitt kärleksfulla tillstånd hade ännu 100% effekt o jag tyckte ...Hakuna Matata, jag glider in på Humane Societys triftshop o kollar om han har nån låda åt mig. 



Klart han hade, o en fetingkram fick jag också!
Passade på att shoppa en fin T-shirt...o 2 jobbskjortor (allt för 70 spänn) att ha ute på ranchen när jag på fredag ska börja rida in "min" häst!
Glatt studsade jag in på posten igen o nu fick jag skicka mitt paket efter ytterligare 30 min i kö, men vad gör väl det när livet leker??!! ;O)

Körde upp till Humane Society Centret o hämtade det ifyllda homeopatformuläret åt Denitzas hud, som har allergi...o var nere o hälsade på en blyg pojke som har de mest bedjande ögon...suck...kanske...en dag ...vi får se, var jag hamnar, vill ju ha hit min Sota....NU!

http://www.youtube.com/watch?v=hfT6NG0lC6w&feature=youtu.be


Kollade telefonen, hade fått ett email av Ann om att jag måste underteckna ett dokument, så jag drog hem till Jim, mailade det till honom, han skrev ut o jag skrev under, tog foto o stoppade in det i datorn o plumsade ner det till Phoenix igen, pust...kanske det var det sista...??? Hooooooppas!!
Vidare till...


....för att nu på allvar börja mitt nya....HÅÅÅÅÅLL I DIG NU......O R D N I N G S S A M M A             L I V!!!
Jopp, helt sant, nu ska allt in i pärmar, ska ju snart flytta igen!


En binder, typ pärm, ett register...typ insertable plastic dividers, ett block o en visitkortspärm då mina businesskards nu sväller över alla bredder som en överjäst deg, samt ett hålslag för tre hål, då alla mina svenska papper ju också ska in nånstans.

När jag kom ut igen o satte mig i bilen kom en man o knackade på rutan. 
Han undrade vad www.climblingschool.com var... som stod på min bakruta?

Jag sa som det var, nyss köpt bilen o har inte hunnit plocka bort det ännu.
O, sen va.....hade det gått 30 minuter o han var stum av förundran över min story, önskade mig massor av lycka till o sen träffades vi 2 gånger till på olika ställen  inom loppet av 15 minuter.

Sen träffade jag Ralph när jag skulle köra iväg, just åter från Cottonwood, han hade sovit över hos sin stepfather som var lite lajsen o nere efter fruns ....cross over igår...

Isha ringde från någons tel o ville att jag skulle komma till Heart of Sedona.
De hade fått värdens finaste rum i ett hus hos en äldre kvinna med utsikt över den lilla bäcken som rinner genom uptown Sedona....körde henne hem... o sen kockade jag svärdfisk o sallad till middag...mumz!

Nytt mail från Phoenix, bankens kontoutdrag var på svenska.....måste översättas ...gulp, ok, tog itu med det, skickade det igen o nu då.....kan väl allt va klart, please!!!!!??!!!

I mitt rus, mitt kärleks o lyckorus idag tänkte jag på...igen..hur FANTASTISKT DET ÄR ATT SKAPA SITT LIV SÅ HÄR, ATT INTE BEKYMRA SIG ALLS ÖVER HUS SAKER SKA GÅ TILL UTAN BARA MED TILLIT, FÖRVÄNTAN O NYFIKENHET, forstsätta prata med alla jag möter o VÄNTA PÅ NÄSTA MIRAKEL!!!
OJOJOJ, önskar DI att du vågar prova!
Vinsten är 100%ig, MINST!

Jag har erbjudit mig att sjunga på Ralphs mammas funeral....hur nu det ska gå till, men det skulle va en ära o han blev mycket glad över förslaget. 
Söstra hans ska leta upp något åt mig...att sjunga...spännande utmaning.....men första gången är ju alltid första, lika bra få den överstökad o sen har jag ju i alla fall lite koll...kanske...


Skumt att det kan ta tre kvart att skriva om ingenting!

Idag är jag tacksam över mitt lyckorus,
att jag efter många om o men äntligen lyckades få iväg ett paket med posten till min största valp som snart fyller 25, med lite surprises till Trollungen också (mitt stora superförnuftiga barnbarn på 7 höstar, som redan vet "allt", typ)
att allt nu verkar va inne för min ansökan om VISUM! YIEHAAAAA!

Wolfies tips: ät soppa idag! inte påssoppa, nån på riktigt vis..gjord soppa...var jag fick det ifrån mitt i allt...inte en susning, det bara svirrade in...
                                                         Smaklig måltid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar