söndag 20 januari 2013

YES, YES, YES...min förlängning är på rull! OWIIIII! YIEHAAA!


Idag, ojojoj, hoppas du håller i dig, nu är det mirakel för hela slanten!
Skickade ut en vädjan om böner (för att mirakel skulle ske idag), på fejan innan jag satte kurs mot Heart of  Sedona där jag skulle möta mina vänner o Ann, magiska Ann från Phoenix!
Vi satte oss o pratade i solen o min nya vän Ayande satt ute o ville vi skulle ta skojsiga o knäppa bilder med hans dator....haha, det gjorde vi minsann....sen tog jag foto på Isha (som hon skulle skicka till sin mamma hon inte träffat på 11 år i Kanada)..när hon satt i sjöjungfrustolen mitt i vattnet!

DÅ kom en MC snubbe, Norman förbi o började prata...han var från Kanada o han o Isha hade massor att prata om, en supergo kille, ..som varken hade dator eller internet..så vi bytte tel nummer innan han drog vidare på sitt äventyr.
Jag kände att mirakel var på gång i hans liv, la handen på hans hjärta o sa vad jag såg innan vi kramades farväl.

Sen kom Candice o var HELT LYRISK!
Hon berättade att hon använt sig av "magin" jag gett henne o både hon o hennes barn hade släppt på en massa sorg, o kort därefter ringde deras pappa o frågade efter hur barnen mådde!
Han har inte ringt på över 10 år o barnen har saknat kontakten, han hade känt av att nåt hände o ringde o ville veta, hon var mer än lovligt lycklig o har berättat för sin mams o alla polare om den Magiska Kvinnan från Sweden! 
Coolt....o hon kommer att vara min vän för livet o har lovat att kolla alla papper o alla kontrakt innan jag sätter min kråka där......o det hon inte kan, skickar hon vidare till nån som vet till 100...
WAO, vilken fantastisk början på den här dagen! 


Ann anlände o vi gick in o fixade lite käk, innan vi började vårt samtal!
Det blev en brett samtal minsann om allt....o känslan var att hon ville träffa mig med dem...känna hur goda vänner vi var o hon blev mer än överbevisad.....o kommer att göra allt för att hjälpa mig att fixa mitt "stannande" här. 

Hon fattade också att jag ville va hennes vän, o hon hade inte alltför många nära väninnor så hon bjöd hem oss alla tre på fredag, då jag måste ner o signa alla mina papper för step nr 1....att förlänga mitt visum med 6 eller om det går 12 månader...hon visste ett sätt ingen annan har talat om för mig.
Hon är grym o en slags liten "ängel"...hon berättade att väldigt ofta blir hon "hittad" på caféer o dyl o folk säger:- Vi har bett om den bästa lösningen för att få stanna här" o poff....så träffar de henne!
Magi eller bara magiskt !?!?!?!!

Hon ville jag skulle mail ner kopior av alla papper snarast...men jag kom på att jag kanske kunde kopiera allt direkt...o Isha föreslog att jag skulle be min "nya sekreterare" om lift hem till huset o fixa alla kopior!
WAO, bra idé!
Candice var inte sen att rusa till bilen o köra mig till huset. 
Stackars Ralph blev snabbanställd som min kopierare, medan han ruskade på huvudet o sa:-Alltså Wolfie, hur bär du dig åt, jag fattar inte hur du kan ha sån här tur varenda dag, helt ofattbart!
Haha, inte tur sa jag...jag har jobbat stenhårt för att uppnå detta i många år, månader, veckor, dagar, timmar, minuter....har jag läst mina önskningar med inlevelse, sett dem hända o faktiskt skapat allt detta med början i min hjärna o mitt hjärta!
Att nu uppleva o skörda frukten av detta skapande är en belöning större o långt mer grym än du kan ana!
Full fart tillbaks med alla papper, sen minglade vi lite på caféet innan Ann var tvungen att återvända söderut.


Hon körde oss till Oak Creek Brewery...o vi kramades massor o hon "vet" hon har fått en ny vän för livet!
Glömde ju berätta att min nye vän sen igårkväll Raymond ringde i morse: Hi it´s Raymond from yesterday, your husband, remember?
YES, of course I remember..! ;O)
Han ville träffas o käka lunch men jag var ju upptagen så han sa, ok ses på bryggeriet ikväll, jag ska spela där!
Det gjorde han när vi kom.
Där pågår det mesta, smyckestillverking, bollande, nätverkande allt möjligt spännande...


Jessica gjorde eld....det var hennes födelsedag idag, så jag sjöng "Jag gratulerar" på svenska för henne o hurrade 4 faldigt, hon blev galet glad....


Du har väl redan fattat att jag inte kunde låta bli att stoppa ner nosen i röken o blåsa lite...mmmmm, nära min inte eld så den kan brinna med stora, vilda otämjda lågor!


Host, host ingen rök utan eld.....haha, luktar som en rökt böckling nu...fiiiint!



Isha kom o hämtade mig: -You have to come and meet a woman from Switzerland..
Kvinnan...Lucie Hescett-Brem.. satt o pillade med nåt märkligt som vidsade sig va ett slags nät, satte ihop exakt lika långa länkar åt alla håll....grymt pilljobb, hon skulle va här till onsdag o älskade Sedona. 


 Vi blev givetvis goda vänner o du ska få kolla in hennes hemsida www.thegoldweaver.com du måste bara kolla, hon tillverkar ascoola 3D nät, sätter ihop pyttelänkar med varann på alla håll o kanter o skapar mirakel. 
Kolla videon på hennes sida, GRYM, ASGRYM!


Fatta vilka artister som irrar omkring där ute i världen överallt....en ära att vara här o hitta, få tillfälle o bli vän med alla dessa mirakulösa männsikor!


 Isha o jag rockade loss till Hotel California i en annorlunda tappning av vår vän "min husband" Raymond. 
Han spelade med en glöd som få, o använde gitarren på massa sätt, trummade på strängarna o på gitarren o skapade musik o sjöng...
Fett ös, medvetslös!
Varje låt varade typ i minst 7 minuter!


Han är värsta på med att han gärna gifter sig med mig om jag behöver det för att få stanna...o har bjudit med mig på brunch o nån slags utflykt vet inte var o hur eller nåt, men det blir som alltid, JÄTTEBRA.. imorgon o plockar upp mig vid 10.


De långa gitarrnaglarna jobbade som små gnuer hel kvällen o skapade vilda tolkningar av en massa låtar, just här en för bara mig!

Idag är jag världens MEST TACKSAMMA KVINNA!
Mitt förlängda VISA är på rull, 
jag har fått en ny "syster" för livet, 
massor av männsikor är engagerade i mitt öde o skickar godaste tankarna, vilket lyfter mig på min livsvåg i ett hissnande tempo mot mina mål!
Å det underbara i den här kråksången är ATT JAG NJUTER VARENDA SEKUND AV ATT VETA ATT JAG SJÄLV SKAPAT ALLT DETTA GENOM MITT ENTRÄGNA UPPREPANDE AV MINA MÅL, SAMT TILLHÖRANDE SKUTTANDE LYCKOKÄNSLOR....

Med mina ord o bildbevis för att detta är ett synnerligen effektivt sätt att skapa sin tillvaro, vill jag inspirera DIG att skapa DITT PARADIS!

OK, jag vet, det går inte över en natt, men belöningen av alla dessa enträgna bönerna o visionerna...vet inga gränser av lycka!

Wolfies tips: börja skapa din lista! 
Gör det enkelt o börja med några få saker....DU måste inte ha 4 papper som jag, fast pallar du det, blir det som här, ketchupeffekten när allt rullar in som en stor lyckolavin på en gång!
Läs dina meningar som ska va i nutid, o gärna med tacksamhet...varje dag, gärna 2 gånger...o med INLEVELSE att du redan HAR vad DU BER OM!
                                            <3 LOVE , HUGS & KISSES <3

1 kommentar:

  1. Du har en sadan positiv glod att jag ler varje gang jag laser din blogg. Lycka till!! /Lena Trondson

    SvaraRadera