fredag 11 januari 2013

Jobbförslag,handledsstöd o massor av mysiga vänner

 Idag hade jag sån dansabstinens att jag bara var tvungen att köra ett danspass imorse o sjungabstinensen var minst lika stor.
Jim hade varit ute på flygfältet o konstaterat att det blåste för mycket så han kom hem igen direkt, men har inte kommenterat mig sångstund ännu..
Sitter här varje kväll o lyssnar på Powwow music o annat härligt o smygylar för mig själv när värmesystemets fläktar drar igån sitt vrålande... för att de båda sovande gossarna inte ska höra mig.
Jag som ÄLSKAR att sjunga...har lite svårt för att bara sitta tyst o lyssna på bra låtar..spelade upp 7 sekunders Fancy dance...Powwow musik, sång o trumma för Ralph idag....asgarv, han nästan "dog på fläcken", skrek rakt ut, han tål INTE MYCKET, den mannen!

Jag dressade om o gick på jakt efter ett "karpaltunnelstöd" som Ralph kallade det...att använda vid datorn, då alla timmars bloggande har fått ena handleden att protestera vilt vissa nätter.
Hoppar iväg i tiden nu...det blev GIVETVIS ... Wrist Cushion with massaging ergoBeads...in an eco-friendly packaging, designed by an Trthopedic Surgeon!
Vad trodde du, haha??


På väg dit ner, stod en stor man utanför sitt hus o började tjoa på mig, NICE OUTFIT! 
DO YOU DRIVE...JEEPS?
Thanks! 
Ofcourse I do....smilade jag...
The are looking for drivers dressed like you!
Han tog upp sitt kort, tell them Big John sent you!
www.redrockjeep.com

Kolla själv,vad tror du? 
Visst hade de behövt en cool Mommo där bland alla grabsen? haha, hon hade "rojrt um i gröjtu"!

Sen var Jenna, som Danska Sussie skickade mig till äntligen tillbaks på jobbet så vi hann med en pratstund...om vad man kan ta betalt, hur hon gick tillväga mm. 
www.sedonanaturopathic.net
Men hon var ju naturläkare, visste inte exakt vad som krävdes för homeopater, men skickade mig till...JANA, samma kvinna som Bea tipsade om o som jag fått mailkontakt med. 
Hon ska ringa imorgon.


Jag travade vidare o nu köpte jag mitt ekoorganisktiska, superduperhansledsbönmjukstöd!
Jag fick sen en idé o gick in i en Pet Smart affär...frågade om man fick ha broschyrer där som Dogwhisperer...fick man INTE...men nu vet jag i alla fall det!
Sen bara sögs jag in i en ny "kristallaffär". 
NÄÄ, jag skojar INTE, det finns sisådär en 700 stycken här tror jag!
Började prata med kvinnan i affären o strax kom en man ut o sa: 
-Hello my Swedish Wolfiefriend!

Men Herre du "WILDE"...jag börjar bli en kändis här...jag snurrade runt...där stod Stephan... som jag träffat på väg ner från ChimneyRock som tillsammans med sin kvinna med trollsvanshåret körde mig en bit...tillbaka till Basha´s..
Vi kramades o började prata....det slutade med att jag bokade en tid hos honom imorgon kl 1, nyfiken på vad han gör...han förklarade men hade en ny klient som väntade så....du får kolla på hans sida så länge...i morgondagens blogg vet jag mer!
Spännande lät det i alla fall!
www.stephansmirror.com 

Kvinnan i affären o jag pratade nog bort en timma om naturmedicin mm. 
Hon hade varit mycket nära döden då hennes lungor var fyllda med slem av en sjukdom, när hon kom i kontakt med Kinesisk örtmedicin...nu var hon, 5 år senare, "på banan" igen.
Vi kom in på min grottklättring o hon blev "galen" när hon hörde om mina äventyr utan vatten..
-YOU ARE I SEDONA GIRL, IT´S VERY DRY HERE, DON´T YOU EVER LEAVE WITHOUT WATER AGAIN, PROMISE ME!!!!

Men först ska jag träffa Honeybone som ska kolla mina översatta frågor på mitt Homeopatiska hundutredningsdokument kl 11 på Heart of Sedona.



Utanför på parkeringen kom en kvinna fram till mig o började prata om mina kläder...hett tema...o hon hade en vän som tillverkade smycken mer turkoser, fästa i skinn....o hennes mamma bodde här så hon skulle koppla ihop oss, så jag kunde få ett nätverk här...
Hon bodde mest o Phoenix, (men mamman bodde här), urgullig liten sötnos.
Mannen o en äldre dotter väntade i husbilen!
Ariel designade också smycken...fina...kolla själv...
www.thevelvetsea.com

Sen var jag inne i secondhandaffären i syfte att leta efter en lätt rygga ATT HA MED MIG PÅ MINA HIKINGTURER....FÖR VATTENFLASKORNA! DUKTIGT o SNABBT VA,VA,VA,VA!?!?
JAPP, där fanns den, mitt framför ögonen 28 spänn, som hittat!
Sen hörde jag en kvinna som sjöng med i sången i högtaleran för full hals...o kunde ju inte låta bli att kommentera ..då jag visslade ikapp med henne!
Vi blev bästisar, jag o de båda o väninnorna från Phoenix o vi ska bli fejankompisar nu.

Jag har också "bett om" en glasflaska med pump för att tillreda min "whitesage" spray...köpte en pytteminiflaska med några ml i för en vecka sen o det ska spädas med destillerat vatten.



DÄR på disken, fanns en hel hög...super fina, blå glasflaskor med pump $1,90 st, som hittat!
DÅ, mitt i allt kommer MR Matrix o hälsar glatt o frågar hur det är? 
Vi träffades för några dagar sen också...efter en stund, kom även Mrs Matrix fram o kramade om mig o vi pratade en god stund.
Mitt i pratet kommer en man med hatt som jag bytt många blickar med innan i varuhuset för en stund sen, när jag shoppade frusen lax.
Han hade hatt, cowboyhatt o då glor man ofta lite extra på varann.
De kände redan varann o Ischa sa: -Här är en vargkvinna från Sverige!
Han hade 3 varghybrider, sa han.
Ha, då har jag sett dig förut , sa jag. 
På vägen ner i bilen med Sara o Tom för 2 dar sen, mötte vi honom på vägen o jag beundrade hans fina vargar...coolt, så blev vi också kompisar...o pratade en god stund.

Nu kan du ge dig på att det började skymma...



Jag började bege mig hemåt o hade just rundat hörnet i mörkret när en man började kommentera mina kläder. 
Jag vände mig om o pratade med honom medans jag gick.
Sen frågade han: Do you have a drivinglicence? Can you drive a Jeep?
Then I might have a job for you!
DÅ stannade jag o gick tillbaks...han hade hand om deras hemsida, samma företag som Big John förut idag föreslagit. 
Eftersom slumpar inte existerar i mitt liv, kändes det extracoolt, 2 på samma dag....med samma förslag..till samma företag...
Vi pratade vidare, han bodde på hotell, jobbade med lite av varje.
 Hade varit bonde i CA, o nyss hade han dikat runt huset åt Jeepverkstan...men han höll huvudsakligen på med hemsidor o att göra företagens hemsidor väl synliga på tex Google!
Han väntade på sin tvätt inne i tvätteriet. 
Frågade om jag var hungig...jovars...så efter att han stuvat in tvätten i tumlaren gick vi till en Mexicansk krog o käkade o pratade.
Han hade också hållt på med mountinbiking, sprungit i bergen...för att han inte pallade med livet...sprang för att fly... men bättre nu.
Han hade handikappad pitbull i sin bil o så kom vi in på det ämnet en stund.

Käkade nåt näringspulver som räddat hans liv.... www.bioenergysystems.com

Ja, så försvann en timme till av den här dagen.
Han tyckte det var alldeles för mörkt, långt o JÄTTEKALLT för att jag skulle gå hem nu, så han körde mig hem. 
Van vid värmen i Phoenix var detta tortyr...haha...klent folk....det var ju plusgrader i alla fall!


Jeff ville inte va med på bild!


Tortillias med seafood...sjukt gott!

HAHA, när jag skulle ge mig på bloggen idag, började jag skriva med en vän på fb...HÄRLIGA NYHETER därifrån, sen kome SIS Helen o började chatta, samtidigt som jag just fått mailkontakt med en man i 70 årsåldern som ska lära mig att dansa imorgonkväll. 
Vi hann väl utbyta 10 mail undertiden som jag blogade o chattade.
Dans i Prescott i morgonkväll...o när han hittat skjuts kan jag nog få åka med. 
Vi har aldrig träffats men det räcker att han kan lära mig dansa....sen kom Walt från häromkvällen in  på chatten o ville veta hur jag mådde o hur allt gick.
Han e ju rar som en stor nallebjörn... jag sa åt honom att han är björn, o han hade tom ett halsband med en björn runt halsen.

JA, inte är det så att jag är helt allena o ensam här inte. 
Börjar få många goa vänner här o alla är så himla gulliga o rara emot mig
Haha, tänkte när jag skulle börja skriva...ojojoj, vad lite bilder jag har idag...o inte har det hänt så värst mycket heller idag....fast när jag började skriva ..upptäckte jag att..dagen inte varit helt händelselös...haha. 
Det är som om man blir lite "immun" eftersom det är mycket hela tiden här o nu!

Idag är jag tacksam över att jag fått nya vänner,
fått 2 tips om jobb,
hittat en rygga o glassprejflaska precis som jag önskat mig,
handledsstöd 
 god mat....
 GODA <3 NYHETER att glädjas åt!

Wolfies tips: det är helg, tror jag väl...njut, drick varm choklad med marshmallows, dansa naken med ett glas vin, slå en kullerbytta, sjung en Pippisång, skrik kuckelikuuuu ståendes på ett ben i affären, eller åk i kundvagnen...pröva göra en Myrvälder, nåt lite knäppt...o njut av att känna dig häääärligt wild and crazy and FREEEEEE! 
                                         LEV DITT LIV MASSOR O NJUT AV DET!!!!                                        

                                                        P U S S ! ! ! ! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar