tisdag 29 januari 2013

Ny Homeopatsyster, Skinngentleman o böner gav resutlat!


Åkte till Jana i morse, den enda Homeopaten jag fått kontakt med här. 
De andra är naturläkare o svajsar runt med lite av varje. 
Hon har varit sjuk ett tag o är mycket orkeslös men inga direkt symtom. 
Jag erbjöd henne min hjälp för ett tag sen, kanske kunde jag komma in från en annan vinkel...med mina idéer...o jag hade fått ett "medel" i huvudet innan jag åkte dit. 
Hennes svar på  mina frågor bekräftade min teori om nya Homeopatiska Söstra mi 
full rulle, gillar va ute, lättrörd, älskar djur o natur, o att stå i centrum, men har svårt att hålla ordning, bryr sig inte så mycket om sitt utseeende, gillar att trixa o skapa nya homeopatmedel....mycket intuitiv o känslig för andras mående...problem med inflammerade tänder...
Helen...vad tror du hon fick?


Den här kvinnan o jag kommer att ha mycket med varann att göra. 
Vi var mycket lika till sättet o hade massor att diskutera....supermånga av projekt på gång. 
Hon gör sina egna medel o har gjort ett av både päls från den heliga vita bfufeln o från dess mjölk!
Coolt, jag var himla sugen på att testa så jag fick en flaska som jag genast tog en dos av. 
Styrkan var låg (C 12 Helen) ...o hela dan hann gå innan jag fick min första reaktion sent på em.
Plötsligt blev jag så himla lycklig att jag knappt inte fick plats i bilen, det nästan värkte i hjärtat o stort har det ju varit förut men detta var en ny, annorlunda känsla. 
Typ som om jag redan uppnått alla mina önskningar på en o samma dag, som om allt redan är menifesterat! 
Ascoolt!


Hon hade hur mycket piller som helst!


Jag fick ett rör med skallerormspiller.
Kan va bra att ha i detta landet!


Haha, 2 vilda, rödhåriga Homeopater! 
Hon har också skrivit en bok , samt marknadsför en naturprodukt som var ämnad att användas för cancersjuka men visade sig ha en fantasktisk effekt på åldrande, brännskadad o andra former av problem i huden!
www.janashiloh.nerium.com


Sen drog jag mot Flagstaff för att fixa födelsedagspresent åt min "gamlaste" valp som snart blir 25 vintrar.


Ju längre från Sedona jag kom, ju kallare o mer snö var det.


Magiskt!


Jag tröttnar aldrig på dessa vackra vyer!


Mitt i allt ligger det stora nedfallna stenar, på den smala vägen med ett ynkligt staket o sen ett stup på några hundra meter!



Här finns det visst elk, bästa att ta det lilla lugna, dem vill man INTE ha in i trucken!


Haha, få se om du kan uttala Alb......................?? =)
Albakörke...typ...rätt!


Minsann mycket man måste akta sig för här i bergen..


Framme i Flagstaff, fanns det här gamla, fina loket med en vagn från en svunnen tid!


Trish hade berättat om en urgammal man som hade en sadelaffär här o när jag var här med Lynnette hade han stängt.  
Nu fanns han här, en äldre gentleman med vitt hår, otroligt ödmjuk o rar. 
När vi hade pratat en kvart sa han:- Du blir en bra försäljare du...det är så lätt att prata med dig o man känner sig så väl till mods o man blir så lugn, det är bra för kunderna.


Han var otroligt billig med sina skinn av alla slag.



 Stolt visade han upp detta! Han kom hit från Belgien för 56 år sen!


Å denna! Inte dåligt!
Han har haft denna affären i 50 ÅR!
Lovade att om jag behövde veta nåt i skinnbranchen så skulle han lära mig ALLT HAN KUNDE...å på 50 år har han nog lärt sig en del kan jag tro. 
Han ville aldrig sluta prata o jag såg vad som skulle hända strax innan jag gick....han vinkade åt mig att komma närmre, tog min hand o kyssten den lååååångsamt...så långsamt som bara en gentleman i den åldern kan...ömt!
Raringen, jag lovade komma tillbaka snart!
Han gav mig ett fantastiskt pris på det jag var intresserad av...kunde inte motstå...du får se när jag hittat "HEM"!


Mer snö här uppe på höglandet!


Stannade o kikade in i en secondhandbutik..fynd...massa fynd för den som redan har ett hem!


Luriga gamla lurar!


Nåt du alltid önskat dig?



Snart kan jag återvända, när jag lagt vantarna på min första kuse här!
Underbara handgjorda sadlar som du får se nästa gång! 
Superbilliga!


Jag gillar dem bättre ute, alive...


Handsnidad bänk, inte helt fel va?


Modell gammal o torr...men cool!
Andades damm o yiehaaaa... =o)


De här två borden o skänken bredvid......hade lätt kunnat åka med mig i trucken...om jag hade hafte ett eget hem!


Yummy, yummy...

Nu var jag väldans hungrig, klockan var 5 o jag dundrade in på en Mexicansk sylta o gottade i mig ett "hot" skrovmål....då ringde Collen, en vän till Isha o meddelade att en granne till henne, äldre dam, hade ett rum att hyra ut o lämnade hennes nummer till mig. 
De har ingen telefon så jag är mellanlur...
Jag störtade tillbaks (50 minuter tog det) med de goda nyheterna o fann dem på tredje stället jag letade, på The Brewery...där det var trumkväll, tisdag idag ju...fullt ös, medvetslös minst sagt.
Isha ringde Edith o den söta lilla damen ska möta dem imorgon utanför Basha´s!
Tack för all hjälp, det gav resultat, sista dan, på torsdag kommer de o bilar upp golvet!



Hummingbird blåser i sin snäcka för allt vad hon är värd o det dånar så det hörs över de 20 trummorna!


Här tar de en paus alla tre o myser lite vid elden!
Gött att röka in kläderna lite!

Idag är jag tacksam över mina fynd,
min nye "beundrare" o skinnlärare,
att jag njutit så över att ensam i min mysiga bil, klättrat upp till Flagstaff o rått mig själv en hel dag!
över min nya Homeopatsyster, oj vad kul vi ska ha (kom hit Helen..NUU o ta med Sotan, miss here every day)
att mina vänner har fått ett boendeförslag!

Wolfies tips: tänd ett ljus för Ralphs lilla mamma som "gick över" i morse...han är lite lajsen o kan kanske också behöva en kärleksfull tanke....please!
                                              <3<3<3 LOVE <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar