onsdag 16 maj 2012

Flying high in the sky - kungar o smoothies


Miss Virginia vaknade o var sulten klockan 5.30, då gick hon ner o käkade havregrynsgröt med russin, sen somnade hon om.
Meningen var att vi skulle dra 9 men det blev 10 istället.
Fast ingen panik, vid det här laget är vi ruskigt snabba, så vi drog runt på den ena parkeringen efter den andra tills hon tjoade som besatt o jag nästan trodde hon satt fast nånstans.
 Hon viftade som en helikopter o pekade att hon skulle hämta bilen vi måste dra……visst jag, hon skulle ju på ett möte….1pm trodde jag men det började 12 och nu var klockan 12.30 redan. 
Törstiga som uttorkade bävrar, satt vi o kippade i den skållheta bilen, eftersom all dricka hade hamna i skuffen….å du, nu gick det undan på motorvägen, frillan for all värdens väg, då båda rutorna var nerrullade fram o takluckan var öppen. 
Hon tog av på avfart 50 o trodde hon var rätt, men kände inte igen sig. 
Jag undrade försiktigt om det inte var läge att köra igång gps:en i telefonen – jo, den idén gillade hon.
Det visade sig att vi skulle av på avfart 52 istället. 
Den visade oss tillbaks på motorvägen genom en krånglig slinga i ett villaområde o hon fick nästan nippran.
Så, full speed igen o efter ytterligare 10 minuter var vi där. 
De hade fixat lunch i form av köttbullar i wraps, tunnbröd med….vill inte veta, jag var hungrig, men jissus, ännu mer kissnödig, o hon måste ju tvätta händerna. 
Vi hade just hunnit säga hej, (jag fick en snabb presentation)….. o kommit innanför dörren när hon ropade, vänta, jag kommer strax. 



 
Hon sa, följ med, sen bar det av över stock o stain till huset bredvid…jag ska nämna att detta var en liten flygplats för små plan, så detta huset, men toahuset hade en liten cockpit innanför dörren , där man fick leka lite.



Hursom, back to business again, de dividerade allt vad de orkade om huruvida det skulle stå att hon var republican or not, vad som är viktigast för väljarna mm, mm.
Jag kände att jag inte hade mycket att tillföra, men så började Peter prata om att det inte behövde stå att hon var religiös, då hon bär ett guldkors om halsen. 
Det syns ju sa han  vad du står för, å hon där..(pekade på mig) tillhör nån slags Indianstam, det syns ju lång väg! 

Detta öppnade upp för frågan var jag kom ifrån. 
När jag berättade det, hade han världens story om coming to Gothenburg, wintertime, snön vräkte o stormen slet i planet som försenat kunde landa, o sen skulle han ta sig till flygplanstillverkningen en timme från stan o allt var kaos.

Alla fick sig också en historielektion om Oscar den, ja, var det II eller III?
Don´t remember…han frågade om jag kände till att när att när han gifte sig med Desiré så blev de förfäder till vår nuvarande kung…så tror jag det var, han pratade ingående om mycket så jag minns inte allt….whatever….efter historielektionen, gick politkersnacket igång o jag tassade försynt ut o svettades lite o lapade sol, medan jag såg miniplanen lyfta i landa i en strid ström. 
Hoppades bli uppraggad av en pilot för att flyga en sväng, men icke denna dag! Tyvärr!



Underbart doftande blomma på väg till berget..


Detta är en vattenreservoar, som vi passera ofta, fantastiskt vacker..

Vi drog sen vidare till en stor affär o ”broschyrerade” (fint nytt ord va?) alla bilar innan vi drog hemåt för att bestiga berget till toppen. Helt sjukt, vad jag redan blivit beroende att klättra i berg.

 Coolt tak hos tanten med peacockarna...



Första utkiken på berget..
 


Måste be att få rätta till ett misstag! Detta är poison oak! Växer mest längs marken men kan slingra sig runt buskar o träd.
 


En tredjedel upp blev det en första dricksipp...
 


Virginia är inte mycket försjust eller beläst vg småkryp, allt är bugs....fick syn på en tvestsjärt inne i huset igår o hon blev tokförskräckt, men visste inte vad den kallades...hrm..

 Tvungen att gosa lite med Zac och Jack...på väg ner....

 När vi kom tillbaks satt Robert o väntade. 
Han hjälper henne ibland, men är sällan eller aldrig i tid,sover gärna till ett ,så då kan han inte åka med. 
Hos Robert går hissen inte riktigt ända upp så att säga men han är snäll o trevlig, så hon hade inviterat honom på en smoothie kl 7pm o vi var inte hemma förrän 7 minuter över…fast vi sprang bitvis nerför berget. 
Jag kokte majskolv o bjöd... o han slafsade gladeligen i sig både smoothie o majs, han hade inte ätit på 3 dagar…. 

Idag är jag tacksam över att: någon delat en "hemlis" med mig....nu blev du nyfiken va? (Jag älskar hemlisar) TACK, vad glad jag blev! 
jag idag linementade o bandagerade mitt knä o slapp helt ifån "ontet" i högerknät på vägen ner, (som kom igår)

Wolfies tips: köp hem frukt o bär o gör smoothies för glatta livet, fatta vad mumzigt det är o så nyttigt sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar