onsdag 23 maj 2012

Trumpetsolo, klätterapa o massage...


Mitt i allt började en snubbe bakom en taxi att spela trumpet o vi blev hans fans, fniss..


När vi var på verkstan sist med Jaggan, mötte Virginia en lite småmärklig snubbe som sade sig vara villig att hjälpa till med broschyrandet. 
Idag skulle han få bekänna färg. 
Han bor inte långt härifrån, har varit lärare i 16 år men är nu förtidspensionerad pga.....vet inte riktigt, men blivit opererad för en hjärntumör via halsen, pratar skumt, svår att förstå........som en Skåning för en Stockholmare, lite grötigt, typ...


På första stället visade hon honom hur han skulle sätta fast broschyrerna i sidorutan eller i dörren på bilarna. 
När han hade jobbat en stund kom han fram till mig o sa:
- OJOJ, vad du e snabb, du flyyyger ju! 
Jo, det känns faktiskt nästan så emellanåt.....


I första P-huset idag, pratade hon med en polis om huruvida det var lagligt eller inte att lappa bilarna därinne. 
Han var mycket trevlig o slog i sin tjocka bok, trodde nog inte man fick det men skulle kolla upp det.
 Tog själv en av henns broschyrer....för att läsa..


Efter ett P-hus o 2 stora p-platser till var så gott som alla broschyrer slut!
Fattaru??? 31 000 stycken har vi sprungit ut med, på 10 dagar, är inte det full rulle så vet inte jag alltså....




På vägen tillbaks passerade vi en trasig banner som vi planerat att laga. 
Tro nu inte att det var så att vi kunde låna Jasons truck att stå på, den var på verkstad, o Anns truck, använde hon själv idag. 
Grannens kortare stegar hade dottern snott o andra grannen var inte hemma. 






Innan vi åkte botaniserade vi i hennes trädgård o hittade ett slags underrede eller stomme till en gammal spotunna (tror jag), o 2 palstbackar.....gissa vem som fick klättra?


Apan Yrväder, klättrade medan Eric höll fast i den rangliga konstruktionen så fingrarna vitnade. 
Miss Fuller försåg mig med bitar av silvertape...


Haha, viiiilken syn!












Gissa EN gång om inte en SNUT som av en händelse bara kom förbi o började bråka om hon hade tillstånd av staketets ägare.....han skulle ha hennes id, vilket han inte fick o ditten o datten....tur jag ska dra snart innan hon får mig i finkan...


På kvällen kikade vi in i några fler antikaffärer på vägen hem i Sakramento o lämpade sen av den slutkörde Eric vid Starbucks...han behövde nåt stärkande....


Sen kastade jag mig likt en modig delfin i karet o supersnabbduschade, studsade i nya kläder för att dra på nån dansföreställning, på samma ställe vi varit på innan idag, så fullande rulle tillbaks igen.
 När vi kom var dörren låst, o vi ringde ett nr som stod på dörren, som bara gick till en svarare....då kom farbror  STOR o svart o hans son.
De e lugnan tyckte han, jag känner dem, så han  ringde ett annat nr o vi blev insläpppta.
Hon skulle köpt biljetter på nätet innan vi åkte men det funkade inte, bara till lör den 3 juni....o DET VAR JUST FÖR ATT DET VARA VAR FÖRESTÄLLNING DÅ!       Inte idag!


Idag hade de just visat upp en 10 min långt smakprov för att promota evenemanget!
Så snacks, med get- o brieost, mingel...o blåbärsbubbel...mmmm
Ena dansaren kom fram o pratade o när hon hörde att jag letade hästjobb tog hon mig i handen o släpade in mig i et rum där 2 kvinnor höll på med massage av varsin klient, på massagestol.
 Hon pekade o sa: Du ska prata med henne!




När massören var klar, visade det sig att hon var dressyrryttare och hade en hel del hästkontakter.....sen fick jag en 10 min provapå massage o därefter frågade jag om hon ville ha massage. 
Det ville hon mer än gärna, så jag laddade i värsta energimassagestill o spann loss o 10 min  jag med. 
Hon var värsta överlycklig o sa att hon tänkte sno några av mina grepp.
Hon lovade också malia kontakter till mig i hästbranchen.


Igår kväll kom Virginia på att hon i fjol träffat en snubbe på en datingsite o de hade språkats vid lite. 
Han hade 2 stora galoppstall ett här i CA o ett i Utah.
Efter en stund  mindes hon vad han hette. 
Frökern Fuller är mycket pryd av sig, katolik som hon är så när han ville bjuda henne på bio sa hon: Men det för inte vara något med vulgära ord, det vill jag inte se, o inget sex före äktenskapet!
Där ruttnade han, fniss o det blev aldrig nån bio...ens
MEN, hon ringde honom o han behövde anställa nån så jag ska på intervju med honom på fredag!
Underens tid är NU hela tiden!


Idag är jag tacksam över att vi jobbat klart med broschyrerna, 
 massagen jag fått,
samt över att vi ska till San Fransisco imorgon,
jag ska på jobbintervju på fredag!


Wolfies tips: hur knasigt ett projekt än verkar, eller vad som nu är på gång, ÅK DIT, du har inte en susning om vad som kan dölja sig där, VAR ÖPPEN FÖR NYA TOKIGA IDÈER, HÄNDELSER O FÖRSLAG! 
FÖRVÄNTA DIG MIRAKEL IDAG!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar