söndag 27 maj 2012

Havet, REDWOODTREES, nästan ett jobb

Jag blev erbjuden en tur till de bamziga trädens skog.
Gissa o jag tackade JA!




Först passerade vi världens rymningssäkraste fängelse San Quentin, som byggdes efter att Alcatraz lades i malpåse. Min guide hotade med att köra mig dit om jag inte uppförde mig, SÅ......jag gjorde mitt bästa för att va en snäll flicka...fniss










Här skapades Mountainbakikes för att cykla just här i dessa bergen o här är en av originalmärkena...... Mount Tamalpais....






PÅ vägen till havet passerade vi en /ett tidlemarsh som töms o fylls upp av tidvattnet varje dag. 
Nu fanns det inget vatten men några timmar senare var allt åter vattenfyllt.




Nästa Stinson beach, blåsigt as.....too much, inte badväder precis.....men härligt friska, salta havsvindar...




Utsikten över viken är helt amazing......




....sen kom vi äntligen till Tamalpais....Muir Woods..med STORA, GAMLA, ENORMA, JÄTTEHÄRLIGT BAMZIGA, HELT UNDERBARA REDWOODTRÄD!






....ja, det är bara att läsa själv....amazing story!




....jag tog en stig uppför berget som visade sig ta en timme.....o överallt fanns dessa fantastiskt vackra rötter, trampade på av årskilliga människoskor....tills de nästan blänker...






Alltså, den här mäktiga stigen, atmosfären, utsikten, dofterna, energin, upplevelsen....vandrade rakt in i min själ.......finns inga ord.....önskar att jag kunnat vandra denna stigen varje dag för resten av mitt liv!





Äntligen på toppen....det var värt alla steg....vilken utsikt! Helt enastående, AWESOME!




Inte lätt kramas med jätten men jag gjorde mitt bästa!


Sen åkte vi till en ranch som nästan anställde mig! Ska ringa om några veckor!
Wao, cool...håll alla tummar........ Five Brooks Stables, han var från Tyskland o frun från Danmark, mycket trevligt ställe med turridning i bergen!
                                                     I will be back soon!


Måste rusa till flyget nu!


Idag är jag tacksam över den underbara UTFLYKTEN, TRÄDEN, HAVET, JOBBET jag nästan fick!


Wolfies tips: nästa gång du är i skogen, kramas med träden, se på skogen underifrån,
 kolla noga efter alla skogens små, de finns där om du tillåter dem.
                                                          Walk carefully!

1 kommentar:

  1. Hoppas du får jobbet, din tur nu att få lite flyt. Vackra mäktiga träd med enorm kraft....dina träd känns det som. Håller tummarna för dig nu. Kram.

    SvaraRadera